از نظافت منزل و مشاعات گرفته تا خشکشویی و خدمات کارواش در محل را به استارتآپ پلاک بسپارید.
نوپانا: پلاک استارتآپی است در حوزه ارائه آنلاین خدمات در محل که در مدت زمان کوتاهی از آغاز فعالیت خود روند رشد سریعی داشته است.
این استارتآپ در ابتدای سال جاری (۱۳۹۶) و با سرمایهگذاری هولدینگ صبا ایده شکل گرفت و با دو سرویس نظافت منزل و مشاعات و همچنین کارواش نانو در محل فعالیت خود را شروع کرد؛ این استارتآپ به تازگی خدمات خشکشویی آنلاین را نیز به جمع خدمات خوداضافه کرده است و از آذرماه، کسبوکار خود را در شهر کرج توسعه داده است.
همکاری با استارتآپهای کوچک و اشتغالزایی
پلاک با رشد سریعی که داشته؛ توانسته است استارتآپهای مرتبط کوچک دیگر را نیز با خود همراه کند. در همین راستا بعضی از استارتآپهایی که بر اساس ایدههای خوب تشکیل شده ولی به دلیل افزایش تعداد رقبا، توان رقابت را آنطور که باید نداشتند نیز به سامانه پلاک پیوستند و در حال حاضر در بخشهای مختلف مثل سرویسهای خشکشویی اکو و کارواش اکو مشغول به فعالیت هستند. مدیران پلاک اعتقاد دارند که این اتحاد و همکاری رمز موفقیت در توسعه بازار و فراگیر شدن استفاده از خدمات آنلاین است و در فرهنگ کاری پلاک از آن استقبال میشود.
نتیجه این همکاری، اشتغال مستقیم برای ۲۰۰ نفر تنها در ۵ ماه شده است، که با توجه به نفوذ سریع این برند در بازار تشنه خدمات، پیش بینی میشود در سال آینده این رقم به ۱۵۰۰ نفر برسد تا گام موثری در راستای اشتغالزایی برداشته شود. دلیل این حجم از اشتغالزایی سهولت ایجاد مشاغل خدماتی با کمترین سرمایه (نسبت به تولید) میباشد و پلاک در این راستا از همه متخصصان دعوت به همکاری مینماید.
حرفهای، شفاف و قابل اطمینان
همواره ارائه خدمات به شکل سنتی در فضایی بسیار پیچیده و گنگ انجام میشود و شفاف نبودن نرخ واقعی و کیفیت خدمات باعث سردرگمی مشتریان میشود. مشتریان عموماً برای دسترسی به خدمات از طریق روزنامه و یا جستجو در اینترنت به دنبال شمارهای از یک ارائهدهنده خدمت هستند و نمیتوانند اطمینان لازم ازمهارتهای سرویسکار برای انجام خدمت مورد نظر به نحو احسن را داشته باشند؛ همچنین دغدغه و نگرانیهای همیشگی و با اهمیت در حوزه آفلاین مانند اطلاع از سوابق، حسن رفتار و اخلاق سرویسکار وجود دارد. ایده اولیه پلاک نشئت گرفته از این مشکلات و موانع است.
پلاک با خلق ارزش در حیطه ارائه خدمت در محل سعی دارد که با مزیتهایی همچون پیشنهاد متخصصین حرفهای و با تجربه، دسترسی آسان به خدمات در محل، صرفهجویی در زمان، قیمتهای شفاف و رقابتی و ضمانت بازگشت وجه؛ تحولی در ارایه خدمات برای مشتریان به ارمغان آورد.
در پلاک اصل همیشه بر خلق تجربهای دلنشین برای مشتریان است و با وجود طرحهای تشویقی پلاک در اکثر اوقات، مشتریان میتوانند شرایط و قیمتهای مناسب برای ثبت سفارش را بیابند؛ مشتریان برای اطلاع از این شرایط و تخفیفات میتوانند به صفحه اینستاگرام و یا کانال تلگرام پلاک (@pelakservices) مراجعه کنند.
پلاکیاران؛ متخصصان حرفهای
پلاک تمام تلاش خود را در گزینش برترین پلاکیاران (متخصصان یا نیروهای خدماتی که پلاک برای انجام خدمات اعزام میکند)، بهکار گرفته و پس از ثبتنام و ارائه مدارک شناسایی، آدرس محل سکونت آنان احراز میگردد و تمامی نیروها مکلف به دریافت گواهی عدم سوء پیشینه از نیروی انتظامی و ارائه رضایتنامه از کارفرمایان قبلی هستند. همچنین همه پلاکیاران قبل از آغاز همکاری با پلاک و ارائه خدمت از طریق سامانه آنلاین، به مدت دو هفته مورد آموزش و آزمایش قرار میگیرند.
ضمناً در پایان هر سفارش مشتریان پلاک، به عملکرد پلاکیار مورد نظر از یک تا پنج ستاره امتیاز خواهند داد و نظر خود را ثبت میکنند. مشتریان بعدی با استفاده از این تجربیات میتوانند از میان پلاکیاران پیشنهادی مناسبترین را انتخاب کنند. درصورت بروز هرگونه مشکل، امور مشتریان پلاک همراه و پاسخگوی مشتریان خواهد بود و در صورت نارضایتی احتمالی برای مشتریان، سرویس مجدد رایگان یا بازگشت وجه را در نظر خواهند گرفت.
یک تیم با تجربه، یک امتیاز مهم برای یک استارتآپ
برای نایل شدن به اهداف اشاره شده و ارائه خدمات حرفهای که برای مشتریان اطمینان و آرامش خاطر فراهم کند، تیم اصلی پلاک با دقت بسیار زیادی انتخاب شدهاند. در ضمن تجربه تک تک افراد این تیم با تجارب ارزنده هولدینگ صبا ایده آمیخته شده است. مدیرعامل و همبنیانگذار پلاک، بابک مقدم نزدیک به دو سال به عنوان مدیر ارشد توسعه کسبوکار دیجیکالا مشغول به فعالیت بوده و در آن زمان موفق به ایفای نقش در راهاندازی خطوط جدید درآمدی برای دیجیکالا شده است که میتوان به سایت «جعبه باز»(openbox.digikala.com) و یا فروش خودرو اشاره کرد.
سامان نوریان نیز معاون اجرایی پلاک است. او بیش از چهار سال در حوزه توسعه کسبوکار در هولدینگ صبا ایده نقش داشته و با ۱۸ سال تجربه عملیاتی، فعالیت انتخاب و توسعه شبکه پلاکیاران را بر عهده دارد و در این راه بسیار سختگیرانه عمل میکند تا تجربه خوشایندی برای مشتریان فراهم کند.
هدایت و توسعه پلتفرمهای پیچیده و چندگانه پلاک هم با محمد نوروزی است که به عنوان معاون فنی مسئولیت حرکت پلاک بر روی لبه تکنولوژی را بر عهده دارد؛ او قبل از این مدیر تولید فنی «شرکت فناوران انیاک» در حوزه پرداخت الکترونیک بوده و قبل از آن هم نقش تیملید را در «شرکت توسن» بر عهده داشته است؛ او مقیاسپذیری را کاملاً درک میکند و با تجربه بالا توانمندیهای خود را در پلاک پیاده کرده است. به طوری که پلتفرمهای موجود از آخرین امکانات روز بهره میبرند، از معماری بر اساس مفهوم micro SOA گرفته تا توسعه فرانت برای وب با تکنولوژی انگولار ۵ و یا توسعه آیاواس بر اساس سوییفت ۳ و همینطور استفاده از پلتفرم سه لایه برای اندروید که همگی با دقت و وسواس خاصی جهت ایجاد سهولت برای مشتریان پلاک طراحی شده است.
یک مدل بومی و خلاقانه
شرکت پلاک با ترکیب و بومیسازی برترین مدلهای کسبوکارهای موفق در حوزه خدمات در محل، توانسته مدل خود را برای بازار ایران بازطراحی کند. مدلی که با آگاهی از نیاز مشتری طراحی شده است و ضمن ارائه شفافیت در قیمتگذاری و زمان، مشتریان میتوانند براساس تصاویر، سابقه رضایت مشتریان قبلی و یا محل استقرار پلاکیاران، اقدام به انتخاب کنند.
همچنین مشتریان میتوانند از نیم ساعت قبل از آغاز سفارش، با استفاده از اپلیکشین روی نقشه مسیر و زمان رسیدن پلاکیارها را در لحظه مشاهده کنند.
حتی اگر مشتریان نحوه پرداخت سفارش خود را «در محل» انتخاب کرده باشند این امکان برای آنها فراهم شده است که در حین و یا پایان سفارش با استفاده از اپلیکیشن و یا وب سایت www.pelak.com هزینه سفارش را به صورت آنلاین پرداخت کنند و با خیالی آسودهتر از خدمات خودشان لذت ببرند.