برندسازی زبان مشترکی بین بنیانگذاران استارتآپها، مدیران برند و بازاریابی است که میتواند کسبوکار نوپای شما را به یک اهرم قدرتمند در دنیای کسبوکار تبدیل کند.
نوپانا*: برندهای زیادی در طول چند سال اخیر در کشورمان متولد شدهاند. بعضی موفق بودهاند و برخی از گردونه رقابت حذف شدهاند. یکی از دلایل مهم شکست کسبوکارهای کوچک و بزرگ، عدم پیروی از دستورالعملهای علمی برندسازی است. در این مطلب به نکات مهمی که پیش از قدم گذاشتن در مسیر برندینگ کسبوکار، دانستن آنها ضروری است، میپردازیم.
قسمت هشتادوهشتم:
روابط عمومی
به بیان ساده روابط عمومی، فعالیتی است که به منظور برقراری ارتباط میان یک سازمان و مخاطبان کلیدی شرکت، صورت میگیرد. روابط عمومی با بخشهای منتخبی از عموم جامعه به منظور تاثیرگذاری بر احساسات، عقاید یا باورها در خصوص یک شخص، محصول، شرکت یا باور، ارتباط برقرار میکند. فعالیتهای روابط عمومی یا به صورت یک واحد درونسازمانی و یا از طریق برونسپاری به یک شرکت متخصص در امور روابط عمومی انجام میشود.
(همچنین بخوانید: کاربرد متمایزسازی محصول در ارتقای جایگاه برند)
خبر- آگهی
بهگزارش نوپانا، خبر – آگهی به اطلاعاتی میگویند که ارزش خبری در خصوص یک شخص، گروه، رویداد، یا محصول را دارا است و از طریق رسانههای ارتباطی به منظور جلب نظر افکار عمومی منتشر میشود. در حقیقت نوعی فعالیت ترویجی است که جامعه را از بخش خاصی آگاه میکند و حمایت گروه هدف را جلب مینماید. بر خلاف تبلیغات، چون اطلاعات ارائهشده ارزش خبری دارد، هزینهای برای انتشار آن پرداخت نمیشود.
قسمت پیشین
*برگرفته از کتاب «واژهنامه برند» به نوشته رضا مهدوی – محمد قاضیزاده