برندسازی شخصی، یکی از مباحث بهروز و بااهمیت دنیای امروز کسبوکار است. ساخت یک برند شخصی خوب، نیازمند زمان و انجام برخی اقدامات بهخصوص است.
نوپانا: ساختن برند شخصی از نیازهای الزامی فعالان این روزهای دنیای کسبوکار شده است. در دنیایی که مردم هر چیزی را در اینترنت جستوجو میکنند، افراد نیز باید در نتایج مربوط ظاهر شوند و تلاش کنند بهترین تاثیر را روی مخاطب و مشتری احتمالی بگذارند. ساختن برند شخصی و تبدیل شدن به فردی شناختهشده در صنعت، نیازمند فعالیتهایی خاص است که در ترکیب با زمان، نتیجهای عالی خواهند داد.
روشهای ساختن یک برند شخصی خوب در اینترنت از سوالاتی است که ذهن کاربران مختلف را به خود مشغول کرده است.
یک کارآفرین و مشاور کسبوکار در وبسایت Quora در پاسخ به یکی از کاربران، از تجربیاتش در این زمینه گفته است که در این مطلب به آنها میپردازیم:
متفاوت باشید
این راهکار اولین و احتمالا مهمترین مرحله از ساختن برند شخصی است. در قدم اول نوع شخصیتی که میخواهید برندتان معرفی کند، پیدا کنید. برای انتخاب نوع شخصیت، تلاش کنید تا متفاوت باشید. میتوانید ترکیبی از دو شخصیت متفاوت را امتحان کنید که کمیاب باشد.
بهعنوان مثال خودتان را بهصورت مدیر عاملی معرفی کنید که شوخطبع نیز هست. البته مدیرعاملان شوخطبع زیادی در اینترنت حضور دارند؛ اما قطعا شناخته شدن در میان آنها آسانتر از شناخته شدن در میان تمام مدیرعاملها است. به بیان دیگر شما با متفاوت کردن شخصیت، دایره رقبای خود را کوچکتر میکنید.
تجربیات روحی خود را تا حدی به اشتراک بگذارید
مردم با افرادی کار میکنند که ارتباطی حسی و روحی با آنها داشته باشند. با به اشتراک گذاشتن حالات روحی خوب و بد، شما کمی از حریم شخصی خود را از دست میدهید اما در عوض، مخاطبان احساس راحتی بیشتری با شما خواهند داشت. به بیان دیگر با از دست دادن بخشی از حریم، دوستان بیشتری پیدا میکنید که ممکن است در آینده همکار شما شوند.
البته نباید تلاش کنید با صحنهسازی و ضعیف نشان دادن خود، احساس ترحم دیگران را برانگیزید. واقعگرا باشید و تنها بخشی از تجربیات روحی خود را برای جذب دوستان آنلاین بیشتر به اشتراک بگذارید.
شوخطبع باشید
شوخی کردن در فضای اینترنت و شبکههای مجازی هنر خاصی میطلبد. کاربران این اجتماع مدرن بعضا بسیار حساس هستند و شوخی را تحمل نمیکنند. به همین خاطر نیاز است که پیش از ساختن شخصیتی شوخطبع، با دقت به آنچه به اشتراک میگذارید فکر کنید. راهکاری که عموما توسط شخصیتهای موفق فضای مجازی استفاده میشود، شوخی با خود است.
وقتی با خودتان شوخی کنید، شانس این که به کسی توهین شود بسیار پایین خواهد بود و به احتمال زیاد جمعیت همیشه معترض! فضای مجازی حساب شما را مورد حمله قرار نمیدهد.
فعال باشید
شاید جای این نکته در ابتدای مطلب مناسبتر باشد. میتوان گفت مهمترین راهکاری که باید انجام داد، افزایش فعالیت است. تا وقتی در شبکههای اجتماعی و و پلتفرمهای مقصد، محتوا تولید نکنید، شناخته نخواهید شد. از طرفی پاسخ دادن به مخاطبان نیز باید در اولویتهای شما باشد. کاربران خواه ناخواه افرادی را به خاطر میسپارند که گفتگوی بیشتری با آنها داشتهاند.
در پایان به یاد داشته باشید که پلتفرمهای مختلف را برای شناساندن خود امتحان کنید. بهطور حتم محتوای منتشرشده در توییتر با اینستاگرام متفاوت است و باید بتوانید در تمامی شبکههای اجتماعی مطرح، نقشی پررنگ داشته باشید.
(همچنین بخوانید: حق نشر، فرایندی موثر در برندینگ افراد)