امروزه انتخاب تیتر جذاب برای مطلب، از خود محتوای مطلب مهمتر شده است. در این مطلب به راهکارهایی برای انتخاب تیترهای جذاب میپردازیم.
نوپانا: امروزه نوشتن مقاله در سایتها با بازاریابی محتوا همراه شده است. همه روزه میلیونها نفر از مردم جهان در حال جستوجوی اطلاعات هستند و وبسایتها این اطلاعات را در اختیار آنها میگذارند؛ بنابراین بدون استفاده صحیح از واژههای کلیدی و دانستن سئو (SEO)، مقاله و پست شما در فصای بیکران اینترنت گم خواهد شد؛ پس چه چیز است که باعث میشود نوشتن تیتر پست بسیار مهم به نظر برسد؟
تا به حال بسیار اتفاق افتاده است که برای نوشتن مطلبی بسیار زمان صرف کردهایم اما هیچ گونه بازخوردی نداشته و بسیار کم مورد استقبال واقع شده است؟ جواب در یک کلمه است: «تیتر»
در این مطلب به مواردی که باعث میشود بتوانیم تیتر جذابی برای مقاله خود بنویسیم، اشاره شده است:
استفاده از کلمات جذاب و خلاق
یک تیتر جذاب سبب میشود تا خوانندگان تشخیص دهند که مقاله مورد نظر برای آنها مفید هست یا خیر. تیترهای خلاق و جذاب خوانندگان را تشویق میکند تا مطلب مورد نظر را بخوانند. کلیک روی مطلب است که مشخص میکند آیا مقاله شما مورد پسند خوانندگان قرار گرفته است یا اینکه بعد از مدتی به صفحات آخر گوگل منتقل خواهد شد.
انتخاب کلیدواژه صحیح
انتخاب کلیدواژه صحیح نقشی بسیار کلیدی و مهم در جذب مخاطب بازی میکند. از طریق جستجوی مناسب کلیدواژهها، میتوان مخاطبان زیادی را جذب مطالب خود کرد. در زیر برخی از ابزارهایی که در یافتن کلیدواژه مناسب بسیار کاربردی هستند، آمده است. پیشنهاد میشود حتما از این ابزارها استفاده کنید:
- Keywordspy
- Moz Analytics’ Keyword Analysis Tool
- SECockpit
- UberSuggest
- KeywordTool
- Google Trends
کوتاه اما منحصربهفرد
بیشتر تیترهای مطالب به علت طولانی بودن و استفاده از واژههای معمولی، نمیتوانند نظر مخاطبان را به خود جذب کنند. جالب است بدانید گوگل تیترهایی که بیش از ۵۵ کاراکتر (حدود ۸ کلمه) در آنها استفاده شده باشد، امتیاز بسیار کمی میدهد.
استفاده صحیح از کلیدواژهها
استفاده مناسب واژهها در تیتر پست از اهمیت زیادی برخوردار است؛ اما استفاده از واژههای جذاب به هر قیمتی در تیترها اشتباه است و مخاطبان با خواندن مقاله به این نکته پی خواهند برد؛ بنابراین، تعادل در افزودن چاشنی کلیدواژه بسیار مهم است.
تیتر باید با مطلب مرتبط باشد
یکی دیگر از نکات مهم در نوشتن تیتر، مرتبط بودن تیتر با محتوای مقاله و انتقال مفهوم آن است. از نوشتن مطالب مبهم و نامشخص خودداری کنید؛ خوانندگان باید با خواندن تیتر بتوانند نسبت به خواندن یا نخواندن مقاله تصمیم بگیرند.
استفاده از واژههایی که احساسات افراد را برمیانگیزد
واژههایی همانند خوب، معمولی، بد، زیبا بسیار استفاده شدهاند و بهگونهای یکنواخت و خستهکننده به نظر میرسند. به جای استفاده از این نوع واژهها، میتوان از واژههایی همانند بینظیر، شگفتانگیز، چشمنواز، خیرهکننده و از این دست استفاده کرد. تیترهایی که از این نوع کلمات استفاده میکنند، بسیار مورد استقبال واقع میشوند.
اعداد جادو میکنند
بیشتر تیترها با اعداد شروع میشوند؛ زیرا افراد را به خواندن مطلب جلب میکنند. افزودن اعداد به تیتر تاثیر زیادی داشته و باعث جلب نظر خوانندگان میشود.
عناوین پرسشی حس کنجکاوی افراد را برمیانگیزد!
کلماتی همچون «چرا»، « چگونه»، «چهچیز» و از این دست قبیل سبب میشوند حس کنجکاوی افراد تحریک شده و مجاب به خواندن مطلب شوند؛ بالاخص زمانی که مطلب در مورد مسائل روزمره و مشکل عام مردم باشد. برای مثال:
- چگونه تیتری جذاب بنویسیم؟
- عادتهای افراد موفق و پولدار چیست؟
استفاده از ابزارهای تولیدکننده تیتر
آخرین مورد برای داشتن تیتری منحصربهفرد، ابزاری است که از طریق دادن ایدههای مختلف در مورد موضوعی، به شما در یافتن تیتری بینظیر و جذاب کمک میکند. برخی از این موارد در ادامه آمده است:
- SEOPressor’s Title Generator
- Coschedule’s Headline Analyzer
- Hemingway Sharethrough
- Blog Title Generator – BlogAbout by Impact
این ابزارها در ابتدا از شما کلیدواژههای مورد نظر را میگیرد و سپس تعدادی تیتر جذاب و نمونه را به شما نشان میدهد. شاید همین تیترها سیلی از خوانندگان را به سوی مطلب شما جاری کند!
تمام موارد ذکر شده در بالا برای افزایش تاثیر مطلب شما بر مخاطبان و جذب آنها است و در نوشتن تیتر مناسب به شما کمک شایانی خواهد کرد. با تمام این موارد، خلاقیت شما در نوشتن تیتری بینظیر میتواند تمام این قوانین را دگرگون کند؛ پس توصیه میشود حتما از خلاقیت خود بهره ببرید.
(همچنین بخوانید: چگونه در بازاریابی اینترنتی بیمه موفق باشیم؟)