رفتارهایی وجود دارند که بهعنوان یک کارآفرین اگر از آنها مطلع نباشید، ممکن است کسبوکار خود را از دست بدهید.
نوپانا به نقل از نانومگ: نخستین هدف هر کارآفرینی این است که بتواند رویاهایی که در سر پرورانده است را به حقیقت تبدیل کند. اما نکتههایی در این میان وجود دارد که ممکن است اگر از آنها آگاهی نداشته باشید همه چیز خود را از دست بدهید. سرمایهگذاران برای اینکه روی یک پروژه سرمایهگذاری کنند نخست بهدنبال دادههای شما میروند تا میزان خطرپذیری این حرکت را بسنجند، پس همیشه از دادههای خود مراقبت کنید. در این راه انجام چند کار واجب به نظر میآید:
- هیچگاه در سایتهای همگانی کاریابی، اطلاعات خود را به اشتراک نگذارید، چون این گمان را بهوجود میآورد که شما به دنبال کار برای دیگران هستید نه اینکه کسبوکاری راه بیندازید.
- هیچگاه اطلاعات شخصی شرکتهایی که با آنها همکاری دارید را در مکانهای عمومی در معرض دید همگان نگذارید، زیرا پیامدهای بسیار سختی را برای شما به همراه خواهد داشت.
- گذشتهها گذشته است، پس با شکایت از کارفرماهای پیشین خود، کسانی که امروز با آنها کار می کنید را دلسرد نکرده و از خود تصویری نامناسب ارائه ندهید.
- هیچگاه سن خود را در معرض داوری دیگران قرار ندهید، چون سلیقهها متفاوت است و کسی ممکن است شما را بهخاطر جوانی و دیگری شما را بهدلیل بالا بودن سن کنار بگذارد.
(همچنین بخوانید: سن چه تاثیری بر موفقیت کسبوکار دارد؟)
- هیچگاه نشانی خانه خود را در معرض دید نگذارید، چون کسانی منتظر هستند تا با بهرهگیری از آن به حسابهای شما دست یابند و توان شما را برای ایجاد یک استارتآپ نابود کنند.
- هرگز عادتهای شخصی و خانوادگی خود را در شبکههای اجتماعی به اشتراک نگذارید، چون ممکن است برخی فکر کنند شما فرد بیمسئولیتی هستید.
- مواردی را که غیرقانونی است هرگز بیان یا به اشتراک نگذارید، چون هیچکس نمیپذیرد که با یک قانونشکن همکاری کند. در ضمن مطمئن باشید که اطرافیان شما نیز در رابطه با شما چنین کاری نکنند.
- همیشه در عکسهای خود پوشش مناسب داشته باشید، بهویژه بانوان که حساسیت زیادی در این زمینه برای آنها وجود دارد.
- اپلیکیشنهای موجود در گوشی خود را محدود کنید تا آنها به صورت سرخود چیزی از شما را به اشتراک نگذارند.
- هیچگاه تلاش نکنید که با کوچک کردن دیگران، زمینه را برای رشد خود فراهم کنید. این کار در عمل بازخورد وارونهای خواهد داشت.
- هیچگاه وارد بحثهای سیاسی موجود در فضای مجازی نشوید، زیرا بخش زیادی از مردم را تنها به خاطر یک پست سیاسی از دست خواهید داد.
(همچنین بخوانید: بایدها و نبایدهای کسبوکارها در شبکههای اجتماعی)