ایران مشت داغدار خود را بالا می‌برد
#در_کنار_همیم ۸.۷

ایران مشت داغدار خود را بالا می‌برد

توسط قاسمی | ۱۳۹۶/۰۳/۱۸ - ۱۰:۰۶ | ۵ دقیقه

حادثه تروريستي روز گذشته نشان داد مردم ايران فارغ از هرگونه تمايل جناحي يا سياسي، براي پاسداري از امنيت جمهوري اسلامي خود با هم و در كنار هم هستند.

نوپانا: تروریسم، داغ است و دیروز تلاش نافرجامی برای سوزاندن تهران انجام شد. چند فرد مسلح به ساختمان مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر بنیانگذار انقلاب، حمله کردند و در تلاش بودند با ترور مردم و انفجارهای متعدد به خانه ملت و خانه انقلاب ضربه بزنند. کمی بعد هم مشخص شد گروه تروریستی داعش، مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است.

مجلس اما پابرجا بود و نمایندگان مردم با بستن درهای صحن علنی، با شجاعت جلسه خود را رها نکردند و کار مجلس تعطیل نشد. در حرم نیز مهاجمان نتوانستند به بخش پرجمعیت یا صحن اصلی حرم نفوذ پیدا کنند و به سرعت از بین رفتند. اکنون با گذشت یک شبانه‌روز از آن رویداد، معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور اعلام کرده است قربانیان این حادثه تروریستی در تهران ۱۳ شهید و ۴۳ مجروح بوده است. این افراد شامل نیروهای امنیتی و حراستی، کارکنان مجلس و افراد حاضر در محل و حتی عابران خیابان می‌شود.

تروریسم داغ است اما تفاوت زیادی با رخدادهای دیگر کشور دارد. اگرچه حادثه برخورد دو قطار در مسیر ریلی تهران مشهد، حادثه فروریختن پلاسکو و انفجار معدن یورت جگرسوز بود و ملتی را به عزا نشاند، اما اضطراب و ناامنی دوران پس از حادثه تروریستی را ندارند. به همین علت به اقدامی فوری و همگانی نیاز است. باید ایستاد و سر بلند کرد و بازو در بازوی یکدیگر انداخت و جلوی هرآنکس که قصد تفرقه‌اندازی دارد، مقاومت کرد.

به همین خاطر بود که همه ارکان و سازمان‌ها و نهادهای دولتی و مردمی دست به کار شدند و نسبت به این حادثه ابزار خشم کردند و به هموطنان خود دلگرمی دادند که #در_کنار_همیم.

گروه دیگری اما پا را فراتر گذاشتند و برای مبارزه، بیشتر آنچه در توان داشتند را به میان آوردند. از آنجایی که اطلاعیه‌ای مبنی بر استفاده محدود از وسایل حمل‌ونقل عمومی مانند مترو منتشر شده بود، شرکت استارت‌آپی اسنپ با انتشار پوستری به مردم اطلاع داد اگر می‌خواهند با ایمنی به مقصد موردنظر خود برسند، از اسنپ استفاده کنند و تا ساعت ۱۸ آن روز از ۵۰ درصد تخفیف برخوردار خواهند بود.

زیر این پوستر نوشته شده است: در شرایط بحرانی باهم هستیم. با کد تخفیف baham تا ساعت ۱۸:۰۰ تا ۵۰٪ تخفیف برای سفرهای تهران بهره‌مند شوید. اگر در نزدیکی مناطق حادثه قراردارید، خود را سریع‌تر به مناطق امن برسانید.

این حرکت، بسیار به موقع بود و پس از آن پوسترها و طراحی‌های زیادی در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شدند تا در کنار هم بودن را به یکدیگر و به گروه‌های تروریستی نشان دهند. شرکت استارت‌آپی دیگری با نام حملو که وظیفه ارسال کالا و بسته را در سفرهای درون‌شهری به عهده گرفته است، با انتشار پوستری اعلام کرد مردم می‌توانند کالاهای موردنیاز خود را تا پایان آن روز رایگان جابه‌جا کنند و خود در سطح شهر تردد نکنند.

زیر این طرح نوشته شده است: اگر امروز برای ارسال بسته‌های خود با محدودیت روبرو هستید، با کد تخفیف Bahamim در اپلیکیشن حملو، مرسولات خود را به صورت رایگان تا ۱۲ شب پیک کنید. #ماباهمیم

استارت‌آپ‌های بسیار زیاد دیگری هم بودند که طرحی برای داغدیده شدن شهر تهران منتشر کردند و نشان دادند پشت و در کنار هم هستیم.

 طرح دیجی‌کالا با عنوان: در کنار همیم ‌#تهران #ایران

طرح منتشر شده فروشگاه اینترنتی بامیلو با این توضیح: تسلیت به ملت ایران و خانواده شهدای حادثه تروریستی امروز تهران. به امید روزی که تروریسم در دنیا ریشه‌کن شود. #در_کنار_همیم #تهران

طرح شبکه اجتماعی تبادل نظر اوستا با این شرح: ما بچه‌های اوستا، بابت حادثه‌ تروریستی امروز تهران بسیار متاسفیم. اما به همراه تمام مردم ایران، تا ابد #در_کنار_همیم.

طرح شتاب‌دهنده اکسل با این شرح: امروز ملت ایران باز به یاد خاطرات تلخ گذشته‌اش افتاد. ما همچنان برای همیشه در کنار همیم. این داغ بر دل ما می‌ماند و برای ساختن بیش از پیش ایران تلاش می‌کنیم.

طرح اپلیکیشن درخواست آنلاین غذای ریحون با این پیام: #در_كنار_هميم با آرزوی صلح و آرامش

طرح شتاب‌دهنده آواتک با این توضیح: تاريخ نشان داده است ما ايراني‌ها هميشه در سخت‌ترين لحظه‌ها كنار هم مي‌مانيم و كشورمان را سربلند نگاه مي‌داريم. امروز براي همه ما روز تلخي بود...

طرح سایت خبری راه پرداخت با این پیام: همه ایران برای ایران

پیام تسلیت هفته‌نامه شنبه را نیز می‌توانید اینجا مطالعه کنید.

حادثه تروريستي روز گذشته نشان داد مردم ايران فارغ از هرگونه تمايل جناحي يا سياسي، براي پاسداري از امنيت جمهوري اسلامي خود با هم و در كنار هم هستند. تصویری که عرفان کوچاری، عکاس خبری خبرگزاری تسنیم گرفته است می‌تواند اتحاد ملت را به خوبی و به سادگی نشان دهد. حضور مامورین یگان ویژه، نیروی انتظامی، لباس شخصی حراست، آتش‌نشان و عکاس، نشان می‌دهد در برابر تروریسم همه در یک جبهه هستیم و با هم برای دفاع از شهر و کشور مانند همیشه می‌جنگیم. تروریسم داغ است، اما ما را نمی‌سوزاند.

نوپانا شهادت هموطنان عزیزمان را در این حادثه تلخ به خانواده‌های آنان تسلیت می‌گوید و مانند همه ملت مشت خود را با صدای #در_کنار_همیم بالا می‌برد.

* عکس ابتدایی این گزارش طرحی از امین منتظری، طراح روزنامه قانون است.

برچسب‌ها: ایرانstartupاستارت‌آپمجلسحرم مطهر امام خمینی (ره)حادثه تروریستی تهراندر کنار همیمTehran terrorist attackpray for TehranداعشISIS
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره قاسمی

قاسمی