۳۰ روش برای مشتری‌مداری
قسمت اول ۸

۳۰ روش برای مشتری‌مداری

توسط محمد پویا | ۱۳۹۶/۰۳/۱۸ - ۱۳:۰۰ | ۴ دقیقه

احترام و و ارائه سرویس‌های خوب، هم مشتریان را راضی نگه می‌دارد و هم کسب‌وکار را شکوفا می‌کند.

نوپانا: وقتی استارت‌آپ شما کوچک باشد و مشتریان محدودی داشته باشید، جلب رضایت آنها دشوار نیست. اما با گسترش کسب‌وکار و افزایش تعداد مشتریان، رویکرد شما نیز باید تغییر کند و نسبت به آنها حساسیت بیشتری به خرج دهید. در ادامه، روش‌هایی را معرفی می‌کنیم که در هر شرایطی رضایت مشتری را به وجود می‌آورند:

۱- سیاست برخورد با مشتری را بنویسید

در استارت‌آپ‌های مختلف، سیاست‌های متفاوتی برای برخورد با مشتری اتخاذ می‌شود. نوشتن این سیاست‌ها، رضایت آنها را به دنبال دارد. نیازی به جملات دشوار نیست، به سادگی می‌توانید احترام خود را به مشتریان نشان دهید.

۲-  سیستم‌های حمایتی داشته باشید

به طور واضح به مشتریان خود نشان دهید که در صورت بروز هرگونه مشکل، بخش یا بخش‌هایی در استارت‌آپ شما، برای حمایت از حقوق آنها وجود دارد. ایجاد این سیستم‌ها از بزرگ شدن مشکلات جلوگیری می‌کند.

۳- از مشتریان خوب خود تقدیر کنید

مشتریان همیشگی شما، استارت‌آپ را زنده نگه می‌دارند و ساختار فروش شما را شکل می‌دهند. به بهانه‌های مختلف از آنها تقدیر کنید و نشان دهید برای شما اهمیت زیادی دارند.

۴- تاثیر مشتری‌مداری را به کارمندان نشان دهید

اگر کارمندان این مسئله را درک کنند که هرچه بهتر خدمات ارائه دهند، مشتریان بیشتری دارند و شرکت پیشرفت بیشتری می‌کند، در زمینه مشتری‌مداری تلاش بیشتری به خرج می‌دهند.

۵- از رقبای خود بهتر باشید

به مشتریان خود این حس را منتقل کنید که در زمینه فعالیت خود، بهترین نمونه هستید و بیشتر از سایر رقبا، به رضایت آنها اهمیت می‌دهید و برنامه‌های بیشتری دارید.

ادامه مطلب را در قسمت‌های بعد دنبال کنید.

برچسب‌ها: استارت‌آپکسب‌و‌کاربازاریابیMarketing Technology
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا