در تغییر مدل کاری، عجله نکنید
تجربه‌های یک کلوچه‌فروشی آنلاین؛ ۸.۵

در تغییر مدل کاری، عجله نکنید

توسط محمد پویا | ۱۳۹۶/۰۳/۱۹ - ۱۱:۰۰ | ۴ دقیقه

با مجموعه‌ای از اقدامات فوری، استارت‌آپ دو توانست از بحران خارج شود. اما هر استارت‌آپی به راحتی نمی‌تواند از چنین اشتباه استراتژیکی جان سالم به در ببرد و بسیاری از کسب‌وکارها در چنین وضعیتی تعطیل می‌شوند.

نوپانا: کریستن تولمن (Kristen Tomlan) سال ۲۰۱۵ کار خود را در شهر منهتن با پخت و فروش کلوچه‌های کوکی آغاز کرد. او این کار را به مدت دو سال ادامه داد و پیشرفت زیادی کرد. دو (Do)، نام کسب‌وکار آنلاین موفق تولمن است.

او امسال تصمیم گرفت که پا را فراتر بگذارد و برای خود محل کاری دست‌وپا کند. اما بعد از انجام این کار، استارت‌آپ او تا آستانه شکست پیش رفت و اگر همه چیز را عوض نمی‌کرد، شاید امروز خبری از این کسب‌وکار خوشمزه نبود.

به گزارش نوپانا، تغییر شرایط کاری بدون آماده کردن زیرساخت‌های لازم، آینده هر استارت‌آپی را به خطر می‌اندازد. زمانی که تیم ۱۰ نفره دو، کوکی‌ها را به صورت آنلاین می‌فروختند، زمان افزایش تقاضا، سیستم سفارش‌گیری خود را می‌بستند، اما بعد از باز کردن فروشگاه، این کار ممکن نبود. زیرا هم تعداد مشتریان بیشتر شده بود و هم تعطیل کردن فروشگاه کار صحیحی نبود.

کمبود نیروی انسانی، مواد اولیه و مدیریت منظم و در کل این وضعیت پرفشار، تولمن را به جایی رساند که در پیامی ویدئویی درماندگی خود را به گوش مخاطبان رساند. تیم دو برای حل این بحران سه راهکار اساسی پیش گرفت و توانست پس از مدتی خود را از بحران خارج کند. در مرحله اول تعدادی کارمند به مجموعه خود اضافه کرد. بعد حجم مواد اولیه را بالا برد و تولید خود را بیشتر کردند. علاوه بر این‌ها در زمینه مدیریت مالی سازوکار منظمی به وجود آوردند.

با مجموعه‌ای از اقدامات فوری، استارت‌آپ دو توانست از بحران خارج شود. اما هر استارت‌آپی به راحتی نمی‌تواند از چنین اشتباه استراتژیکی جان سالم به در ببرد و بسیاری از کسب‌وکارها در چنین وضعیتی تعطیل می‌شوند.

(همچنین بخوانید: راه‌کارهای کاهش خطرپذیری استارت‌آپ‌ها)

برچسب‌ها: استارت‌آپکسب‌و‌کارstartupBusinessشکستاستراتژیfailure
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا