۲۵ روش پس‌انداز در کسب‌وکارهای خانگی
قسمت پنجم ۸

۲۵ روش پس‌انداز در کسب‌وکارهای خانگی

توسط محمد پویا | ۱۳۹۶/۰۳/۰۷ - ۱۳:۰۰ | ۴ دقیقه

یادگیری راه‌های درست کاهش هزینه‌، شما را کارآفرین موفق‌تری خواهد کرد.

نوپانا: کسب‌وکارهایی که در خانه و یا یک مکان شخصی راه‌اندازی می‌شوند، کم هزینه‌تر هستند اما به این معنی نیست که نیازی به ذخیره سرمایه وجود ندارد. کسب‌وکار شما در هر ابعادی که باشد، برای پیشرفت و بزرگ‌تر شدن، به سرمایه نیاز دارد. در ادامه روش‌هایی را مرور می‌کنیم که با رعایت آنها می‌توانید از هدر رفتن پول خود پیشگیری کنید:

۲۱- خودتان را معرفی کنید

به جای اینکه برای تبلیغات هزینه کنید و منتظر بازخورد بمانید، وارد میدان شده و خود را به دیگران معرفی کنید. در اجتماعات و مراسم‌های مختلف شرکت کنید و کسب‌وکار خود را برای دیگران شرح دهید.

۲۲- جریمه نشوید

چه در زمینه مالیات و چه سایر پرداختی‌ها، از متخصصان آن زمینه مشورت بگیرید و هیچ کدام را آنقدر پشت گوش نیندازید که جریمه شوید. اگر در این زمینه‌ها تحقیق کنید، یاد می‌گیرید که چگونه از تسهیلات و تخفیف‌هایی که ادارات و موسسات مختلف در اختیار شما می‌گذارند مطلع شده و استفاده کنید.

۲۳- برنامه‌های مشارکتی داشته باشید

برای تیم خود از سرویس‌های جمعی استفاده کنید. می‌توانید از بیمه های تیمی، خدمات ویژه گروهی و هرچیزی که با بالا رفتن تعداد افراد متقاضی شامل تخفیف می‌شود استفاده کنید. اگر سود جمعی را در نظر بگیرید در هزینه‌های شما صرفه‌جویی زیادی اتفاق می‌افتد.

۲۴- به سودهای بلندمدت فکر کنید

تا جایی که می‌توانید از درآمدهای موقت و کم بهای خود به نفع سودهای بلند مدت صرف‌نظر کنید. حساب‌های بانکی بلندمدت باز کرده و تا جایی که می‌توانید سراغ آنها نروید و به جای برداشت، به آن اضافه کنید.

۲۵- وقت طلاست

اگر یاد بگیرید زمان را ذخیره کنید، سرمایه مالی بیشتری ذخیره خواهید کرد. از تکنیک‌ها و ابزارهای موثر مدیریت زمان استفاده کنید و در این زمینه مطالعه کنید. هرگز از این کار پشیمان نخواهید شد.

قسمت‌های دیگر را نیز بخوانید:

۲۵ روش صرفه‌جویی مالی در کسب‌وکارهای خانگی (قسمت اول)

۲۵ روش صرفه‌جویی مالی در کسب‌وکارهای خانگی (قسمت دوم)

25 روش صرفه‌جویی مالی در کسب‌وکارهای خانگی (قسمت سوم)

25 روش صرفه‌جویی مالی در کسب‌وکارهای خانگی (قسمت چهارم)

برچسب‌ها: استارت‌آپکسب‌و‌کارمنابع‌مالیsave
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا