۲۵ روش پس‌انداز در کسب‌وکارهای خانگی
قسمت چهارم ۸

۲۵ روش پس‌انداز در کسب‌وکارهای خانگی

توسط محمد پویا | ۱۳۹۶/۰۳/۰۶ - ۱۳:۰۰ | ۴ دقیقه

یادگیری راه‌های درست کاهش هزینه‌، شما را کارآفرین موفق‌تری خواهد کرد.

نوپانا: کسب‌وکارهایی که در خانه یا یک مکان شخصی راه‌اندازی می‌شوند، کم‌هزینه‌تر هستند اما این حرف به این معنی نیست که نیازی به ذخیره سرمایه وجود ندارد. کسب‌وکار شما در هر ابعادی که باشد، برای پیشرفت و بزرگ‌تر شدن، به سرمایه نیاز دارد. در ادامه روش‌هایی را مرور می‌کنیم که با رعایت آنها می‌توانید از هدر رفتن پول خود پیشگیری کنید:

۱۶- رفت‌وآمدها را کم کنید

تا جایی که می‌توانید رفت‌وآمدهای کاری خود را با هم ادغام کرده و یا اگر سفری برای کسب‌وکار شما ضروری نیست آن را از برنامه خود حذف کنید. وقت خود را برای کارهای مفیدتر باقی بگذارید.

۱۷- آنتی‌ویروس داشته باشید

از تمام داده‌های خود محافظت کنید. حذف هرکدام ممکن است خسارات زیادی روی دست شما بگذارد. با وجود ویروس‌ها حتی ممکن است سخت‌افزار شما نیز آسیب ببینند. همیشه آنتی‌ویروس داشته باشید و آن را به‌روز نگه دارید.

۱۸- از اطلاعات خود فایل پشتیبان بگیرید

در کنار داشتن سیستم‌های سالم و نصب آنتی‌ویروس، برای اطمینان بیشتر از تمام داده‌های خود فایل پشتیبان بگیرید. هر اتفاقی ممکن است سیستم‌های موجود را از دسترس شما خارج کند و برگرداندن این اطلاعات هزینه کمی ندارد.

۱۹- برای مشتریان حساب اعتباری بگذارید

مشتریانی که از یک کسب‌وکار نوپا رضایت داشته باشند، حاضر هستند که در سیستم حسابداری آن استارت‌آپ حساب شخصی داشته باشند و در ازای بعضی از تخفیف‌ها و مزایا، پیشاپیش مبالغی بپردازند. انجام این کار بستگی به نوع سرویس یا محصول کسب‌وکار دارد، اما همه می‌توانند آن را انجام دهند.

۲۰- همکاری کنید

کسب‌وکارهایی که با شما بازار مشترکی دارند را پیدا کرده و با کمک هم محصولات و سرویس‌های ویژه‌تری ارائه دهید. این کار علاوه بر ازران‌تر کردن هزینه تبلیغات، برای شما مشتریان جدیدی به همراه خواهد داشت.

ادامه مطلب را در قسمت‌های بعدی بخوانید

۲۵ روش صرفه‌جویی مالی در کسب‌وکارهای خانگی (قسمت اول)

۲۵ روش صرفه‌جویی مالی در کسب‌وکارهای خانگی (قسمت دوم)

۲۵ روش صرفه‌جویی مالی در کسب‌وکارهای خانگی (قسمت سوم)

برچسب‌ها: استارت‌آپکسب‌و‌کارمنابع‌مالیصرفه‌جوییsave
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا