تعطیلی استارت‌آپ تحویل غذا
مَپل، به اروپا کوچ می‌کند؛ ۷.۵

تعطیلی استارت‌آپ تحویل غذا

توسط محمد پویا | ۱۳۹۶/۰۳/۰۶ - ۰۹:۰۰ | ۳ دقیقه

ضعف سیستم اداری و عمل نکردن به وعده‌ها، باعث نارضایی مشتریان می‌شود.

نوپانا: استارت‌آپ مپل (Maple) که در شهر نیویورک و در زمینه تحویل غذا فعالیت می‌کرد قصد دارد کار خود را تعطیل کند. این شرکت که بالغ بر ۵۰ میلیون دلار ارزش‌گذاری شده بود، به خاطر عوامل متعددی این تصمیم را گرفته است که چالش در قیمت‌های رقابتی و ضعف سیستم اداری بزرگ‌ترین آنها هستند.

دیدوید چانگ مدیر این شرکت، در یادداشتی برای مشتریان خود نوشت: برخی از اعضای تیم ما به لندن رفته و به استارت‌آپ دلیورو (Deliveroo) ملحق شده‌اند و از این به بعد ما تکنولوژی و توان خود را به کار می‌گیریم تا دلیورو پیشرفت کند. دلیورو یکی از استارت‌آپ‌های بزرگ تحویل غذا در اروپا به شمار می‌رود.

مپل بعد از دو استارت‌آپ دیگر به نام‌های اسپون‌راکت (SpoonRocket) و مان‌شری (Munchery)، سومین شرکتی بود که با وجود سرمایه‌گذاری، به کار خود ادامه نداد. علت این کار تمرکز بیش از حد روی ذخیره پول و هزینه نکردن برای موفقیت بود. در حقیقت آنها اصول ابتدایی کسب‌وکار دیجیتال را رعایت نکردند و خیلی زود حذف شدند.

در سال گذشته این شرکت برای مشتریان خود قیمت‌های ثابتی برای هر وعده غذایی مشخص کرده بود. اما بعد از مدتی، ۱/۹۵ دلار به‌ عنوان هزینه پیک اضافه کرد و همین مسئله نارضایتی بسیاری از مشتریان را به دنبال داشت. از دید آنها این کار با مدل سنتی تفاوتی نداشت.

(همچنین بخوانید: فراز و فرودهای استارت‌آپ فروش میوه)

برچسب‌ها: استارت‌آپکسب‌و‌کارجهانDeliveryشکستMaple
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا