تلاش کره برای تصاحب بازار پرداخت همراه
رقابت تنگاتنگ شرق و غرب ۶

تلاش کره برای تصاحب بازار پرداخت همراه

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۶/۰۲/۲۸ - ۱۴:۰۰ | ۶ دقیقه

پای سامسونگ‌پی به انگلستان و فرانسه هم کشیده شد.

نوپانا به نقل از شنبه: این روزها رقابت سنگینی بین اپل، گوگل و سامسونگ وجود دارد. موضوع رقابت، پرداخت همراه است. اپل و سامسونگ با تلفن‌های همراه و گوگل هم با سیستم‌ عامل پرطرفدار خود. در این رقابت، سامسونگ از دو رقیب دیگر عقب‌تر است. فعلا همه‌چیز دست آمریکایی‌ها است و کسی نتوانسته در این زمینه به گرد پای آنها برسد. اما گویا کره‌ای‌ها می‌خواهند سهم بیشتری داشته باشند. به‌ نظر می‌رسد سامسونگ کره‌ای، تلاش‌های خود را برای گرفتن سهم بیشتری از بازار را شروع کرده است. چند روز پیش خبری منتشر شد که مبنی بر آن پای سامسونگ‌پی (Samsung pay) به انگلستان و فرانسه هم کشیده شده است.

ماجرا از این قرار است که سرویس‌های موبایلی سامسونگ‌پی تا چند روز دیگر در انگلستان و تا سپتامبر ۲۰۱۷ در فرانسه راه‌اندازی می‌شود. خبرها نشان می‌دهد شرکت سامسونگ در حال برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی این سرویس، در کنار محصول جدیدش، تلفن‌های هوشمند گلکسی نوت ۸ است. در واقع تلفن‌های گلکسی اس۸ به راهکار eSE (عنصر امن جاسازی‌شده) شرکت جمالتو مجهز شده‌اند تا بتوانند از سرویس سامسونگ‌پی پشتیبانی کنند. اکنون راهکار شرکت جمالتو در دیگر تلفن‌های هوشمند سامسونگ، مانند گلکسی سری A در سراسر دنیا و همین‌طور گلکسی سری C در چین نیز تعبیه شده است.

همین چند روز پیش بود که سامسونگ‌پی در امارات، سوئد، هنگ‌کنگ و سوئیس هم راه‌اندازی شد. این شرکت که قصد توسعه و گسترش بیشتر خدمات خود را دارد، بار دیگر اروپا را نشانه گرفته تا به‌زودی خدمات پرداخت خود را در انگلستان راه‌اندازی کند.

 سامسونگ‌پی در تایوان

قرار است هفت بانک در تایوان از سرویس سامسونگ‌پی پشتیبانی کنند. این سرویس به‌ صورت آزمایشی در این کشور راه‌اندازی شد و قرار بر این است که راه‌اندازی رسمی آن در تاریخ ۲۳ می (دوم خرداد ماه)، باشد. پس از کشورهای فرانسه، انگلستان، امارات، هند، هنگ‌کنگ و سوئیس، حالا این شرکت کره‌ای این‌بار بازار تایوان را هدف گرفته است. اما سامسونگ‌پی در هند نیز یک گام دیگر برداشت. اتفاق جدیدی که درخصوص این سرویس در بازار هند افتاده، این است که تمام دستگاه‌های کارت‌خوان Mswipe در این کشور، این سرویس را پشتیبانی می‌کنند.

(همچنین بخوانید: نبرد غول‌ها در فضای ابری)

به ‌عبارت ‌دیگر حالا کاربران سامسونگ‌پی می‌توانند از این سرویس روی ۲۰۰ هزار دستگاه Mswipe در هند استفاده کنند. سامسونگ‌پی دو ماه پیش در هند راه‌اندازی شد و هر دو بخش NFC  و MST را پوشش می‌دهد.

۳/۴ میلیارد دستگاه تلفن همراه از روش‌های جدید پرداخت پشتیبانی می‌کند

براساس گزارش‌های منتشرشده از HIS Markit، تا پایان سال ۲۰۱۷، حدود ۳/۴ میلیارد دستگاه تلفن هوشمند از سرویس‌های اپل‌پی، اندرویدپی و سامسونگ‌پی پشتیبانی می‌کنند. پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که این آمار تا سال ۲۰۲۱ به ۵/۳ میلیارد دستگاه تلفن می‌رسد اما تا پایان همین سال ۲۰۱۷، ۱۱ درصد تلفن‌های هوشمند با اپل‌پی، ۶۱ درصد با اندرویدپی و سه درصد هم با سرویس سامسونگ‌پی سازگار خواهند بود. به گفته رومنگ‌وانگ (Ruomeng Wang) تحلیل‌گر بخش موبایل و مخابرات HIS Market، برای اینکه همین آمار و ارقام تا پایان سال، شدنی باشد این شرکت‌ها باید خدمات پرداخت همراه‌ خود را گسترش دهند و با بانک‌ها و مؤسسات مالی نیز در این زمینه همکاری‌ داشته باشند.

اکنون اپل‌پی در ۱۵ بازار جهانی، اندرویدپی در ۱۰ و سامسونگ‌پی هم به‌ تازگی در ۱۷ بازار جهانی حضور دارند و سرویس پرداخت همراه خود را توسعه می‌دهند.

(همچنین بخوانید: رقابت جست‌وجوگرها در دنیای وب)

برچسب‌ها: بازاریابیجهانتجارت الکترونیک
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.