۳۰ نکته برای جلوگیری از شکست استارت‌آپ
قسمت دوم ۸

۳۰ نکته برای جلوگیری از شکست استارت‌آپ

توسط محمد پویا | ۱۳۹۶/۰۲/۲۹ - ۱۱:۰۰ | ۴ دقیقه

کار تیمی مستلزم داشتن نگاه درست و رعایت اصول خود است.

نوپانا: برای موفقیت استارت‌آپ‌ها، راه‌های زیادی وجود دارد. مهم‌ترین آنها داشتن عشق و علاقه به کار تیمی است. اما همین علاقه گاهی ممکن است باعث گرفتن یا نگرفتن تصمیماتی شود که آینده استارت‌آپ را به خطر می‌اندازند. با رعایت نکاتی که در ادامه می‌آیند از شکست استارت‌آپ خود جلوگیری کنید:

۶- هر کاری را به وقتش انجام دهید

بر اساس زمان‌بندی درست، برنامه‌ریزی کنید، در زمان مناسب راه‌اندازی کنید و تغییرات را در زمان لازم اعمال کنید. تصمیم‌گیری به‌ موقع، احتمال شکست را به موفقیت تبدیل می‌کند. عجله و تعلل، هردو به آینده استارت‌آپ آسیب می‌زنند.

۷- تیم خوب داشته باشید

پیدا کردن چند انسان خوب و آموزش هم‌زمان به آنها، چالش بزرگی است که اگر با حوصله و دقت انجام شود، باعث می‌شود در آینده بیشتر جلو بیفتید و در وقت‌ خود به شدت صرفه‌جویی کنید. زیرا بعد از آن کمتر درگیر حل مشکلات فردی می‌شوید.

۸- سرمایه پیدا کنید

ورود سرمایه به استارت‌آپ، با رشد آن رابطه مستقیم دارد. همانطور که در زمان‌هایی که حال‌ و روز استارت‌آپ خوب نیست، سرمایه می‌تواند آن را نجات دهد. در عادی‌ترین حالات نیز جمع‌آوری سرمایه را دست‌کم نگیرید و انواع روش‌های به‌ دست آوردن آن را بدانید.

۹- در استخدام عجله نکنید

بسیاری از موسسان استارت‌آپ‌ها، همان ابتدای کار در تمام پست‌ها نیرو جذب می‌کنند که اشتباه بزرگی است. این کار مزایایی دارد اما در اکثر مواقع باعث شکست و کناره‌گیری استارت‌آپ می‌شود. در آغاز کار می‌توان برای هر فرد چند وظیفه مشخص کرد.

۱۰- منابع مالی را مدیریت کنید

برای استارت‌آپ خرج نکردن اشتباه بزرگی است، همان‌طور که بیش از حد خرج کردن، در آینده مشکلاتی را برای استارت‌آپ ایجاد می‌کند. مدیریت منابع مالی مسئله مهمی است که اگر توانایی انجام آن را ندارید، با فردی که در این زمینه متخصص است صحبت کنید.

ادامه مطلب را در قسمت‌های دیگر بخوانید

۳۰ نکته برای جلوگیری از شکست استارت‌آپ: (قسمت اول)

برچسب‌ها: استارت‌آپموفقیت کسب‌و‌کار
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا