۲۰۰ میلیون دلار برای داده‌های سیاه
اپل یک استارت‌آپ هوش مصنوعی را خرید؛ ۸

۲۰۰ میلیون دلار برای داده‌های سیاه

توسط محمد پویا | ۱۳۹۶/۰۲/۳۰ - ۰۹:۰۰ | ۳ دقیقه

 شرکت لتیس‌دیتا که کارش، بازسازی داده‌های درهم‌ریخته بود، اکنون زیرمجموعه اپل شده است.

نوپانا: شرکت اپل در اقدامی تازه، استارت‌آپ لتیس‌دیتا (Lattice Data) را خریداری کرد. بر اساس گزارش تک‌کرانچ (TechCrunch)، این استارت‌آپ که یکی از شرکت‌های مستقر در سیلیکون‌ولی است که در زمینه یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی فعالیت می‌کند.

قرارداد مابین این دو شرکت که در حدود دو هفته قبل به امضا رسید، حدود ۲۰۰ میلیون دلار ارزش دارد و در پی آن حدود ۲۰ مهندس از شرکت لتیس، به این غول صنعت تکنولوژی منتقل شدند. در همین راستا شرکت اپل بیانیه همیشگی خود را دوباره اعلام کرد: خریداری شرکت‌های کوچک در زمینه تکنولوژی، ما را از اهداف بزرگ خود دور نمی‌کند.

شرکت لتیس در سال ۲۰۱۵ تاسیس شده و از تکنولوژی خود برای بازسازی داده‌های سیاه (Dark Data) استفاده می‌کند. داده‌های سیاه به مواردی مانند تصاویر و متن‌های خام گفته می‌شود و این شرکت به آنها ساختار و قابلیت استفاده مجدد می‌دهد.

گفتنی است شرکت اپل که در سال ۱۹۷۱ توسط استیو وزنیاک و استیو جابز تاسیس شده، اکنون یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های دنیا محسوب می‌شود. این شرکت در سال ۲۰۱۷ برای دهمین سال متوالی، عنوان تحسین‌شده‌ترین شرکت فناوری اطلاعات در جهان را به خود اختصاص داد.

منبع

برچسب‌ها: استارت‌آپشرکت
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا