ورود بدبین‌ها ممنوع
روانشناسی محیط کار استارت‌آپی ۸.۷

ورود بدبین‌ها ممنوع

توسط محمد پویا | ۱۳۹۵/۱۰/۲۰ - ۱۴:۴۵ | ۴ دقیقه

از کجا بدانیم که کار کردن برای یک استارت‌آپ، برای ما و شخصیتمان مناسب است؟

بدون‌شک برای فعالیت در کارهای استارت‌آپی، دلایل زیادی وجود دارد. اما افراد موفق، انعطاف و خلاقیت را دلیل اصلی کار در استارت‌آپ می‌دانند. در محیط کار استارت‌آپ مدام چیزهای تازه‌ای برای یادگرفتن پیدا می‌شود. اما نکته‌ اساسی این است که کار در استارت‌آپ برای هر فردی مناسب نیست.

لازمه‌ کار در استارت‌آپ داشتن نگاه مثبت و توانایی کار در محیطی پرجوش و خروش است. استارت‌آپ با پروراندن ایده‌ها ممکن است خیلی بالا و پایین داشته باشد؛ بالا و پایین شدن درآمد، استخدام یا اخراج، ساختن یک تیم، تولید یک محصول و موارد متعدد دیگر. پس لازم است فرد آن‌قدر قوی باشد که با وجود این همه تغییر سریع، نگاه مثبتش را از دست ندهد. بدیهی است که کار در چنین محیط سریعی برای بسیاری از مردم دشوار باشد. پس اگر از شخصیتی بسیار کند و بی‌شتاب و به شدت خونسرد دارید، یا اگر نگاهتان به تغییرات در اکثر مواقع خوش‌بینانه نیست، ممکن است کار در استارت‌آپ مناسب شما نباشد.

بهترین راه برای اینکه بدانید ورود به این خط کاری مناسب شماست یا نه این است که در یک دوره‌ کارآموزی استارت‌آپ شرکت کنید. با این کار، فرهنگ و انتظاراتی که در این کسب و کار جریان دارد را یاد می‌گیرید و با خطرها و وضعیت‌هایی که ممکن است با آن‌هاروبرو شوید، آشنا می‌شوید. تا کاری را امتحان نکنید، در مورد آن هیچ چیزی نمی‌دانید.

می‌توانید در مورد خودتان به این مسئله فکر کنید که تا چه اندازه نسبت به کارآفرینی و اساسی‌تر از آن، نسبت به کمک به دیگران، علاقه قلبی دارید؟ این امر با فرهنگ فردنگر موجود که بین افراد توهم رقابت ایجاد می‌کند و روحیه کار تیمی را از بین می‌برد و در نتیجه فرد را با محیط کار و حتی با خود کار بیگانه می‌کند، کاملاَ در تضاد است.د ر محیط کار استارت‌آپ جایی برای تک‌روی و خودخواهی وجود ندارد و هر کاری جمعی است. بنابراین اگر در این زمینه و نیز برقرار کردن ارتباط موثر، دچار مشکل هستید کار استارت‌آپ به شما توصیه نمی‌شود.

 

 

برچسب‌ها: ایرانکارآفریناستارت‌آپفرهنگ و جامعه
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا