بازگشت قهرمان
ورود مجدد نوکیا به عرصه گوشی‌های هوشمند ۶

بازگشت قهرمان

توسط علی رنجبران | ۱۳۹۵/۱۰/۲۰ - ۱۲:۲۸ | ۳ دقیقه

پس از سال‌ها حدس و گمان، نوکیا بالاخره به بازی گوشی‌های هوشمند برگشت.

هفته گذشته کمپانی فنلاندی اچ‌ام‌دی (HMD) که اکنون برند نوکیا را در گوشی‌های موبایل استفاده می‌کند،  گوشی اندروید متوسطی با نام نوکیا 6 را به بازار چین معرفی کرد.

نوکیا 6 که جدیدترین ویژگی‌های سیستم عامل موبایل گوگل، اندروید نوقا را دارد، با صفحه نمایش 5.5 اینچی، گوشه‌های فلزی و حسگر اثر انگشت مربعی، یادآور گلکسی‌اس‌7 سامسونگ است.

به نظر می‌رسد اچ‌ام‌دی (HMD) چندان عجله‌ای برای بلندپروازی جهانی ندارد. نوکیا 6 فعلا تنها در چین و به قیمت 250 دلار به فروش می‌رسد. با این حال HMD می‌گوید که در نیمه اول امسال محصولات بیشتری را عرضه خواهد کرد. قرار است نوکیا 6 در اواخر فوریه امسال در کنگره چهار روزه بین المللی موبایل به نمایش در آید.

بسیاری از نوکیا توقع یک گوشی هوشمند آخرین مدل و گران را داشتند اما تصمیم نوکیا برای عرضه یک گوشی متوسط، تصمیمی استراتژیک بود؛ تصمیمی که با عرضه انحصاری آن در چین قصد در محکم کردن جاپای این شرکت فنلاندی و تثبیت برند در عرصه گوشی‌های هوشمند دارد.

نوکیای زیر سلطه مایکروسافت نتوانست در برابر ویندوز فون اقبالی داشته باشد اما حالا و تحت نظارت اچ‌ام‌دی (HMD) این کمپانی 150 ساله در حال شروع فصلی جدید است.

 

برچسب‌ها: جهانتکنولوژیبازاربرندینگ
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره علی رنجبران

علی رنجبران

علی رنجبران دانش آموخته مهندسی معدن از دانشگاه تهران است. او از سال ۱۳۸۳ در نشریات دانشجویی و سپس به صورت حرفه‌ای در رسانه‌های مختلف به روزنامه‌نگاری علمی و ترویج دانش و فناوری مشغول بوده است. علی رنجبران سابقه دبیری تحریریه، دبیر سرویسی چندین نشریه معتبر را دارد.