به جای استخدام، به فکر کارآفرینی باشید
پیشنهاد رئیس بنیاد ملی نخبگان به دانشجویان: ۸

به جای استخدام، به فکر کارآفرینی باشید

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۶/۰۲/۱۶ - ۱۵:۰۰ | ۴ دقیقه

ستاري: با همت جوانان، 2 هزار شرکت استارت‌آپی در کشور راه‌اندازي شده است که گردش مالي برخي از آنها در سال به سی ميليون دلار مي‌رسد.

نوپانا به نقل از روزنامه اطلاعات: معاون علمي و فناوري رئيس‌جمهوري با اشاره به اين که هزاران استارت‌آپ در کشور شکل گرفته است، گفت: در حوزه علم، پيشرفت‌هاي خوبي داشته‌ايم و به زودي در حوزه نانو به رتبه پنجم دنيا دست پیدا خواهيم کرد.

سورنا ستاري افزود: با همت جوانان، 2 هزار شرکت استارت‌آپی در کشور راه‌اندازي شده است که گردش مالي برخي از آنها در سال به سی ميليون دلار مي‌رسد.

او اضافه کرد: رتبه اول علمي منطقه را داريم و بايد تلاش كنيم تا رتبه ايران بسيار بالاتر از اين باشد، زيرا نيروي انساني متخصص داريم.

(درباره این موضوع، بیشتر بخوانید: رشد سریع استارت‌آپ‌های خاورمیانه)

معاون علمي و فناوري رئيس‌جمهوري گفت: برای توسعه دانش‌بنيان کشور، بايد روش‌هاي جديدی در نظر بگيريم؛ زيرا دانشگاه نفتي به جايي نمي‌رسد. پژوهش در دانشگاه‌ها زماني سامان مي‌گيرد که بخش خصوصي در اين زمينه فعال شود و درصد قابل توجهي از درآمد دانشگاه مربوط به اين بخش باشد.

او با بيان اينکه نهادهای دولتی از جوانان کارآفرين به صورت جدي حمايت مي‌کنند، افزود: از ابتدای کار، موضوع اقتصاد دانش‌بنيان را مطرح کرديم زيرا اعتقاد داریم با پول فروش نفت و گاز نمي‌توان مملکت را چرخاند و بايد پرسید آیا اقتصادهاي بزرگ دنيا با نفت، پول و الماس به اين جايگاه رسيده‌اند؟

ستاري دانشگاه را مبدأ اقتصاد خواند و اظهار داشت: تا پايه اقتصاد کشور، دانش نباشد، شرایط بهبود نمی‌یابد.

او خطاب به دانشجويان گفت: اگر بخواهيد مي‌توانيد دنيا را تغيير دهید و ساختارهاي قديمي را به روز کنيد. دانشگاه جزيي از اجتماع است و حق نداريم در دانشگاه مواردي را آموزش دهيم که به درد آينده دانشجويان و جامعه نخورد. کارمند نشويد و مشکلات مردم را حل کنيد، کارآفرين باشيد و جامعه را تکان دهيد.

او در ادامه گفت: شما با استخدام شدن، خود را نابود مي‌کنيد و اعتماد به نفس خود را از بين برده و و مانند برخی از مديران نفتي مي‌شويد که گاهي فکر مي‌کنند اگر اين ميز را از آنها بگيرند، مي‌ميرند.

رئيس بنياد ملي نخبگان اضافه کرد: 100 سال است که نفت، ما را نفرين کرده است و ما مي‌گوييم اگر نفت نباشد چگونه زندگي کنيم؟ ما فکر مي‌کنيم با پول نفت ثروتمند مي‌شويم در حالي که سرنوشت شما در جيب‌هايتان نيست بلکه در مغزهاي شماست.

(همچنین بخوانید: کلید حل مشکلات کشور در دست استارت‌آپ‌ها)

برچسب‌ها: ایرانکارآفریناستارت‌آپسرمایه‌انسانیاقتصاد دانش‌بنیان
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.