كارآفرينان زن، تنها نيستند
مؤسس استارت‌آپ ققنوس: ۶.۵

كارآفرينان زن، تنها نيستند

توسط هما نعمانی | ۱۳۹۶/۰۲/۰۹ - ۰۹:۰۰ | ۳ دقیقه

رابين برامان، حامي زنان كارآفرين: كمپ ققنوس از همه زنان تازه‌كار و کارآفرین استقبال می‌کند.

نوپانا: پس از سالها کار در مراقبت‌های بهداشتی، امور مالی، املاک و مستغلات، مهمان‌داري و بازاریابی، رابین برامان (Robin Bramman) تصمیم به راه‌اندازي شركت تجاري خود گرفت.

به محض شروع به كار بازارچه ديجيتالي برامان، با نام «ققنوس»، مشكلات هم آغاز شدند.

او در اين‌باره مي‌گويد: «من همه‌چيز را اشتباه انجام مي‌دادم. هيچ‌گونه حمايتي هم كه آن زمان نيازمند آن بودم، وجود نداشت.»

برامان پس از مدتي با يك شرکت مددکاری اجتماعی در دنور آشنا شد كه نزديك به شش هزار و دویست زن كارآفرين در آن فعاليت مي‌كردند، اين دقيقا همان چيزي بود كه به آن احتياج داشت.

برامان مي‌گويد: «آشنايي با اعضاي اين مجموعه براي من بسيار ارزشمند بود؛ اما بخاطر دوري جغرافيايي، احساس پيوستگي و نزديكي با اين افراد نداشتم.»

به گزارش نوپانا، به همين‌دليل برامان تصميم گرفت مجموعه‌اي با نام LIZELLE VAN VUURE در منطقه كلرادو، براي تمام زناني كه وضعيت مشابه با او را داشتند، تأسيس كند. اين مؤسسه، از تمام انواع استارت‌آپ‌ها، نه فقط آنهايي كه به تكنولوژي وابسته است، استقبال می‌کند.

مدتی بعد، برامان با كريستينا هالبرگ (Kristina Hallberg) يك مربي ورزش و تغذيه آشنا شد و این دو، كمپ زنان با نام ققنوس را راه‌اندازي كردند.

او مي‌گويد: «اين كمپ برای حمايت و پشتيباني از زناني راه‌اندازي شده كه تازه كار و تجارت خود را شروع كرده‌اند. ما مي‌خواهيم به آنها بگوييم تنها نيستند.»

(این گزارش را نیز بخوانید: کارآفرینی با قد کوتاه و همت بلند)

برچسب‌ها: کارآفرینفرهنگ و جامعهموفقیت پیشتازان
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره هما نعمانی

هما نعمانی