نسل هفتم پردازنده‌های اینتل
کیبی‌لیک ۶.۷

نسل هفتم پردازنده‌های اینتل

توسط نیما ذبیح‌اله‌زاده | ۱۳۹۵/۱۰/۱۸ - ۱۷:۱۴ | ۲ دقیقه

کیبی‌لیک (Kaby Lake) به عنوان نسل هفتم پردازنده‌های اینتل ساخته شد.

اینتل چندسال پس از آغاز فعالیت خود، در دهه 1970 میلادی یکی از قوی‌ترین تراشه‌ها را به بازار عرضه کرد. از سال 2007 برنامه طولانی مدت "تیک‌ - تاک" در شرکت اینتل آغاز شد. طبق این برنامه در حدود هر یک سال یکی از دو کار تیک یا تاک انجام می‌شود. "تیک" به معنای عرضه پردازنده جدید با فرآیند تولید کوچک‌تری نسبت به عرضه قبل و "تاک" به معنای به‌روزرسانی معماری وسیع است.

کیبی‌لیک (Kaby Lake) به عنوان نسل هفتم مانند نسل قبل با فرآیند تولید 14 نانومتری ساخته شده است. این نسل به‌جای کاهش ابعاد، سرعت بیشتر و قابلیت‌های جدیدی به دست آورده، بهینه‌تر است و مصرف کمتری دارد و می‌تواند ضعف‌های نسل قبل را جبران کند.

شرکت تجهیزات رایانه‌ای اینتل در سال 1968 توسط رابرت نویس (مخترع مدارهای مجتمع) و گوردن مور (ارائه کننده قانون مور) راه‌اندازی شد. زمینه‌های فعالیت این شرکت مادربورد، چیپست، کارت شبکه، انواع ریزپردازنده‌ها، نیم‌رساناها، مدارهای مجتمع و موارد دیگر است، دفتر مرکزی این شرکت در کالیفرنیا قرار دارد.

برچسب‌ها: جهاندانشتکنولوژیشرکتاپلیکیشن
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به عنوان دبیر باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد انتخاب شده و تاکنون نشریات وگروه‌های دانشجویی زیادی را در این رشته سامان بخشیده است. او هم‌اکنون رهبری استارت‌آپ MacZooo mirror را به‌ عهده دارد.