دومین رویداد دمودی شتابدهنده تجارت بردار برگزار شد
برآیند بردار، ۸

دومین رویداد دمودی شتابدهنده تجارت بردار برگزار شد

توسط تحریریه نوپانا | ۱۴۰۱/۰۳/۱۸ - ۱۵:۱۲ | ۱۹ دقیقه

دومین رویداد دمودی شتاب‌دهنده تجارت بردار با عنوان «برآیند بردار» در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان با حضور فرشته امینی رئیس شورای راهبردی مرکز شتابدهنده تجارت، سیدصادق علامه دبیرشتابدهنده، برخی اعضای اتاق بازرگانی استان، سرمایه گذاران و تامین کنندگان مدعو برگزار شد.

نوپانا: تمامی شتابدهنده های سراسر دنیا با برگزاری دمودی دوره شتابدهی خود را به پایان می رسانند در بردار نیز، رویداد دمودی تحت عنوان برآیند بردار برای دومی بار با هدف معرفی تیم های موفق برگزار شد.

در دومین برآیند بردار، ۱۴ تیم‌ موفق دور دوم شتاب‌دهنده تجارت بردار که در سه زمینه صادرات، بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ آموزش دیده و موفق به انجام فعالیت تجاری شده اند یا آماده آن هستند حضور پیدا کردند. اهداف برگزاری این رویداد جذب تامین کننده، سرمایه گذار و شناخته شدن تیم‌ها در زیست بوم صادراتی استان و کشور بوده است.

*بردار به دنبال گسترش تجارت ایران در بازارهای جهانی*   

رویداد با سخنرانی دکتر سید صادق علامه، دبیر شتاب‌دهنده صادرات بردار آغاز شد. او در این رویداد گفت: شتابدهنده تجارت بردار به عنوان اولین مرکز تخصصی شتابدهی کشور به همت اتاق بازرگانی اصفهان در دوره نهم فعالیت خود، آذر سال 1398 آغاز به کار کرد. با توجه به ظرفیت های اصفهان و صنعتی شدن این استان، تلاشمان را برای تبدیل استان به یک هاب تجاری در کشور از طریق ایجاد شتابدهنده بردار آغاز کردیم.

علامه گفت: تفاوت ما دیگر شتابدهنده ها در حوزه تجارت و کسب و کار نحوه پرداختن ما به این موضوع مهم است. ما می خواهیم کسب کارهای خرد و کلان داخلی از مدل سنتی خارج شده و به بازارهای خارجی و بین المللی راه پیدا کنند.

او تاکید کرد: برای دست یابی به این هدف مهم نگاه ما فقط منعطف به استان اصفهان نیست و زمینه پذیرش تیم ها و ایده ها از سایر استان های کشور را نیز فراهم کرده ایم.

دبیرشتابدهنده تجارت بردار افزود: کالاهای بسیار خوبی در ایران تولید می شود که پتانسیل صادرات را دارد، بنابراین هدف اول شتاب دهنده صادرات تخصصی کشور افزایش صادرات از طریق تربیت افراد متخصص در چرخه صادرات بوده و ما از طریق آموزش، منتورینگ، شبکه سازی و تامین مالی در راه تحقق این هدف هستیم.

علامه «دمودی» را رویداد پایانی هر دوره شتاب­دهی معرفی کرد و گفت: این رویداد فرصت مغتنمی برای جوانان علاقمند و مستعد تجارت است تا از این طریق خود را برای ورود به بازار حرفه ای آماده کنند، هم‌چنین سرمایه گذاران نیز می توانند از طریق این رویداد با تیم های تازه نفس صادراتی آشنا شوند.

در ادامه فرشته امینی رئیس شورای راهبردی شتاب دهنده تجارت بردار گفت: اینکه ما سه سال پیش کجا بودیم و الان کجا قرار داریم با توجه به مشکلات فراوانی که در راهمان وجود داشت، نشان دهنده پیشرفت، بهبود و توسعه فعالیت هایمان است.

امینی افزود: یکی از تفاوت های بزرگ ما با سال اولی که کار را شروع کردیم خارج شدن از ایده تک بعدی صادرات به ایده های چند بعدی حوزه های تجارت است. ما در این سه سال مسیر تکامل را پشت سر گذاشتیم و برای این کار برنامه‌های زیادی طراحی و اجرا کردم.

او تاکید کرد: قرار گرفتن در کنار سازمان های جهانی و همکاری با شرکت های خارجی علاوه بر توسعه فعالیت هایمان به جهانی شدن و بهره ور شدن ما کمک فراوانی کرد.

امینی رئیس شورای راهبردی شتاب دهنده تجارت بردار با اشاره به برنامه های توسعه این شتابدهنده گفت: یکی از اصلی ترین برنامه های توسعه ما برای سال جاری الگوی توسعه ملی است که از طرف معاونت علمی و سازمان تجارت مورد حمایت قرار گرفته است.

امینی تاکید کرد تیم‌های شتاب دهنده از خدمات مشاوره تخصصی، طراحی هویت بصری، امور حقوقی، تسهیل مشتری¬یابی بین‌المللی، حضور در نمایشگاه¬های بین‌المللی و حمایت‌های مالی کوتاه مدت بهره¬مند می¬شوند.

*برترین های بردار در دمو دی خود را چگونه معرفی کردند؟*

*شرکت بهرام کو*

مهدی صادق پور مدیر شرکت بهرام کو که سابقه در زمینه کاشت داشت و براشت کشاورزی دارد به ارائه خود پرداخت.

وی با اشاره به اینکه در آغاز با داشتن باغ سیب در سمیرم صادراتی به خارج از کشور نداشت گفت: سال ۹۸ در شتاب دهنده بردار نام نویسی کردیم و از فروردین ۹۹ دوره های آنلاین آغاز شد. شورای راهبردی بردار به کمک مجموعه ما آمدند و زمینه صادرات برای ما فراهم شد.

صادق پور افزود: در بازار دو مشکل عمده برای صادرات داشتیم دسته بندی محصول و بسته بندی که با راه اندازی یک مجموعه در شهرک جی توانستیم پارسال ۱۵ کانتینر سیب به هند و عراق صادر کنیم. هم اکنون یکی از فعالیت های بهرام کو واردات موز به کشور  است.

*شرکت اوژان*

سپس نماینده تیم اوژان در جایگاه حضور پیدا کرد تا در ۱۰ دقیقه ارائه خود را انجام دهد. خانم صابری به عنوان نماینده شرکت مدیریت صادرات اوژان به موضوع محصولات ارگانیک پرداخت و گفت: اکنون ارگانیک بودن محصولات یک اصل مهم در موضوع صادرات ست و بایستی محصول از تمام آزمایشات ارگانیک بودن سربلند بیرون بیاید و اوژان پیشگام این موضوع در صادرات به اروپاست.

نماینده شرکت اوژان افزود: ارگانیک بودن یکی از سازه های ساختار آینده مواد خوراکی است و این شرکت گواهی ارگانیک اروپا را از کشور سوئیس دریافت کرده و از دامین bio بهره مند شده است.

صابری گفت: آلمان بزرگترین هاب تجاری اروپاست و آلمان دروازه ورود به بازار اروپاست  چرا که ۷۰ درصد مردم آلمان مواد ارگانیک مصرف میکنند و این کشور رتبه چهارم واردات محصولات ارگانیک را در جهان دارد. شرکت اوژان از آغاز تولید محصول تا صادرات را زیر نظر سیستم خود اجرا میکند و با حذف واسطه ها قیمتها را رقابتی کرده است.

او افزود: محصولات خود را در بسته بندی جهانی در ۳ برند به اروپا صادر کردیم و با ثبت یک شرکت خارجی توانستیم تحریم ها را بی اثر کنیم. شرکت اوژان به غیر از آلمان به لهستان، ارمنستان و امارات صادرات کردیم. شرکت اوژان تنها شرکتی است که توانست مغز پسته ارگانیک را به اروپا صادر کند.

صابری تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ یک ترنُوِر ۵۰ هزار یورویی صادرات داشتیم و امسال ترنُوِر را تاکنون به دو برابر رساندیم و تا پایان امسال به ۵۰۰ هزار یورو می رسیم‌. پسته، فندق، بادام، کشمش، زرشک، انجیر، زعفران،سماق، داروهای گیاهی و قهوه ارگانیک سیر کالای اوژان را تشکیل می دهد.

*شرکت وندا*

در ادامه امیر حسین پزشکی مدیر تحقیقات بازار شرکت وندا در ارائه خود گفت: کنترل هزینه بازاریابی و فروش مهمترین اصل و مشکل شرکتهاست که راهکار ما نسل پنجم یعنی بازاریابی داده محور بود. ما در سال ۱۴۰۱ پلت فرمی برای ارتقا سیستم بازاریابی شرکتها  ارائه و آزمایشگاه تست محصول و طراحی رفتار ایجاد کردیم. در تست محصول با در نظر گرفتن مشتری محصول را در بسته بندی، برند و قیمت گذاری اصلاح می شود.

او ادامه داد: در طراحی رفتار براساس اهداف کسب و کار رفتار مشتری به سمت انتخاب مجموعه شما سوق پیدا می کند. همچنین پلتفرم X با استخراج داده از منابع مختلف طراحی شده که پایگاه های جمع آوری داده در استان های مختلف هم به این پلت فرم کمک می کند. بازاریابی، فروش دیتا، مشاوره استراتژی، بازاریابی و فروش، آموزش کارمندان سازمان و شرکت و API محصولات این شرکت است.

*شرکت تخصصی فروش بتاز*

خانم علیخانی نماینده شرکت تخصصی فروش بتاز در ارائه خود گفت: واحد فروش قلب تپنده سازمان است و این شرکت زمان، هزینه و تعهد نیروی کار بهره ور می کند و در زمینه مارکتینگ، برندینگ فروش و آموزش را می توانیم انجام دهیم‌.

*شرکت نرم افزار سازان سپاهان*

در ادامه خانم حسینی نماینده شرکت نرم افزار سازان سپاهان نرم افزار نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه(نت بین) را معرفی کرد. این نرم افزار با تجهیزات و قطعات چک کردن دوره ای مانع توقف خط تولید شود. این نرم افزار بصورت آفلاین هم فعالیت کند و توقف را ۴۰ درصد و تعمیرات را ۷۰ درصد کاهش دهد.

*شرکت سبزی نو*

زهره نوروزی نماینده شرکت سبزی نو درباره این شرکت گفت: میزان واردات فلفل دلمه ای روسیه از ایران ۳۴۰ هزار تن است و ما در سال ۲۰۱۶ نخستین کانتینر فلفل دلمه ای رنگی به روسیه صادر کردیم.

او ادامه داد: سیب، کیوی، کلم و چغندر از دیگر محصولات صادراتی این شرکت به کشورهای خلیج فارس و اوکراین است.

*شرکت صبور*

بهزاد لایق نماینده شرکت صبور در ارائه خود گفت: این شرکت تولید کننده ظروف یک بار مصرف بسته بندی مواد غذایی با توان تولید ۲ هزار تن محصولات پلیمری با قابلیت استفاده از مایکروویو است‌.

او ادامه داد: شرکت صبور به صادرات به حوزه خلیج فارس تمرکز کرده و به بازارهای قطر کویت و امارات ورود کرده که باید در نظر گرفت که قطر میزبان جام جهانی است و امارات هاب بازار آفریقا است. صادرات یک میلیون دلاری هدف سال آینده این شرکت است.

*شرکت سلطان تجارت سورنا*

حسن سلطانی پور مدیر عامل شرکت سلطان تجارت سورنا گفت: مغز بادام مامایی به دلیل قیمت بالا تا ۹۰ درصد صادرات می شود. ۳۵۰ هزار تن تولید سالانه ایران است و رتبه پنجم دنیا را داراست.

او ادامه داد: بازار هدف این محصول هند، روسیه و حوزه خلیج فارس است. حاشیه سود بالا و کیفیت بالای محصول ایران نسبت به رقبا مزیت رقابتی این محصول است.

*شرکت اکت استون*

مسعود کیانی نماینده شرکت اکت استون گفت: ۶ هزار واحد فرآوری سنگ در ایران داریم که ۲۰ واحد توان فرآوری برای صادرات دارند. این شرکت با ایجاد یک وب سایت و عکاسی و اطلاعات دقیق از سنگها زمینه صادرات سنگ ایران به حوزه خلیج فارس، کانادا و استرالیا را فراهم کرده است و در سال ۱۴۰۰ پانصد هزار دلار صادرات داشته است.

*شرکت نرم افزار سازان2*

در ادامه صالحی نماینده شرکت نرم افزار سازان 2 نرم افزار آمال را معرفی کرد که به حوزه ساخت وساز اختصاص داشت. نرم افزار آمال در زمان گزارش ها، نیروی انسانی و کاغذ صرفه جویی میکند و نتایج محاسبات را دقیق ارائه می کند. سفارشی سازی محصول و پشتیبانی ۲۴ ساعته از ویژگیهای این نرم افزار است.

*شرکت دیجیران*

خانم علامه نماینده شرکت دیجیران درباره مجموعه خود گفت: آموزش تخصصی دیجیتال مارکتینگ با تولید محتوای سوشال مدیا به نیروهای ارگانها و سازمانها تخصص ماست و در زمان آموزش نیروی جایگزین به شرکت ارائه می کنند.

*شرکت اروند فراز سهند*

مریم رحیمی نماینده شرکت اروند فراز سهند گفت: حضور فعال در بازار بین المللی سنگ و طراحی وب سایت برای ارائه سنگ های ایران به دنیا از مهمترین فعالیتهای ماست. ۵۰درصد واردات سنگ کوپ در هند سهم ایران است.

*گروه تحقیقات بازار و مشاوره بازاریابی رویش*

حسین فدایی نماینده گروه تحقیقات بازار و مشاوره بازاریابی رویش با اشاره به پروژه کشت کنجد در قلعه گنج کرمان و مشکل فروش محصول گفت: با ارائه راهکارهای فروش توانستیم محصول این منطقه را به بازار عرضه کنیم.

از دیگر فعالیتهای این شرکت همکاری با مجموعه فامیلیران در حوزه بومی و محلی، افزایش ۵۰ درصدی فروش شرکت تولید چیلرهای فوق هوشمند، افزایش ۲۰ درصدی فروش شرکت HEMERA و ارایه آموزش های حوزه کسب و کار، مارکتینگ و فروش را میتوان نام برد.

*شرکت زیگورات*

مهدی حق شناس نماینده شرکت زیگورات به عنوان آخرین شرکت گفت: کشت زعفران در استان اصفهان را از سال ۹۴ آغاز کردیم. تولید پیاز زعفران گواهی شده، فروش به کشاورزان و تحویل گلهای زعفران و فرآوری و صادرات زعفران عمده فعالیت این شرکت است.

پس  از اتمام ارائه تیم ها، گواهینامه فارغ التحصیلی و تندیس به تیم ها اعطا گردید و تیمها، تامین کنندگان و سرمایه گذاران در فضای صمیمانه مذاکرات مقدماتی در رابطه با نحوه همکاری انجام دادند.

گفتنی است شتاب‌دهنده تجارت بردار به عنوان اولین شتابدهنده تخصصی صادارت کشور، موفق به تدوین فرایند علمی و عملیاتی  شده است. این فرایند با هدف ارائه خدمات چهارگانه آموزش تخصصی، شبکه سازی، منتورینگ و تسهیلات معنوی و مادی در حوزه شتابدهی تجارت تدوین شده است.

برچسب‌ها: رویداد برآیند بردارشتاب‌دهنده تجارت بردار
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.