لزوم حمایت از طرح‌های استارتاپی موثر در گردشگری و اشتغالزایی روستایی
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد: ۸

لزوم حمایت از طرح‌های استارتاپی موثر در گردشگری و اشتغالزایی روستایی

توسط تحریریه نوپانا | ۱۴۰۰/۰۵/۲۱ - ۱۰:۵۸ | ۳ دقیقه

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت توسعه بسترهای جدید برای رشد اقتصادی کشور از جمله استارتاپ‌های حوزه‌های مختلف، گفت: یکی از موضوعات مهم و تاثیرگذار در اقتصاد کشور که دامنه آن کل کشور را شامل می‌شود موضوع اقتصاد گردشگری و توسعه آن است که البته در ایام همه‌گیری کرونا شاهد تحت تاثیر قرار گرفتن آن نیز بودیم.

نوپانا به نقل از ایسنا؛ محسن علیزاده در رابطه با توسعه روستاهای توریستی و تعیین تکلیف کسب و کارهای مربوط به حوزه گردشگری را از تکالیف دولت در برنامه ششم توسعه برشمرد و گفت: بهره‌گیری از ایده‌های نوآورانه در حوزه گردشگری به ویژه استارتاپهای این حوزه از جمله مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد چراکه سامانه‌ها و استارتاپ‌های گردشگری توانسته‌اند در توسعه کارآفرینی روستایی و درآمدزایی برای مردم بومی در شهرها و روستاهای توریستی کشور نقش موثری داشته باشند.

علیزاده از کارآفرینی در روستاهای سراسر کشور در قالب اقامتگاه‌های بومگردی را از جمله ظرفیت‌های حوزه گردشگری برشمرد و با اشاره به ایده‌های نوآورانه‌ای که در این حوزه مشغول به فعالیت هستند، ادامه داد: پلتفرم‌ها و سامانه‌های آنلاین اجاره ویلا و اقامتگاه توریستی مثل هومسا، جاباما، جاجیگا و ... این امکان را برای بومیان هر منطقه ایجاد کرده‌اند تا با استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی، علاوه بر میزبانی از مردم سایر نقاط کشور، موجب توسعه صنعت گردشگری کشور و رونق کسب و کارهای بومی شوند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی توجه به اقتصاد دیجیتال و استارتاپ‌ها را از جمله مسائلی برشمرد که باید در دستور کار جدی دولت سیزدهم باشد و گفت: دولت باید در کنار مانع‌زدایی از پلتفرمهای حوزه گردشکری، برنامه حمایتی مناسبی را هم در جهت رشد و توسعه آنها در نظر بگیرد چراکه توسعه حوزه گردشگری اثرات قابل توجهی در حوزه اقتصاد ملی خواهد داشت.

نماینده مردم سپیدان و بیضا در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نقش اپلیکیشن‌های استارتاپی در توسعه گردشگری کشور، اضافه کرد: استارتاپ‌های حوزه گردشگری با بهره‌گیری از ایده‌های نوآورانه و نخبگان جوان و با انگیزه توانسته‌اند صنعت گردشگری را متحول کنند و در این میان کسب و کارهای بزرگی نیز به وجود آمده است.

برچسب‌ها: استارتاپمحسن علیزادهکمیسیون اقتصادی مجلس
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.