قوانین و شرایط ویژه خرید بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه خودرو در 1400
رپورتاژ آگهی؛ ۸

قوانین و شرایط ویژه خرید بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه خودرو در ۱۴۰۰

توسط تحریریه نوپانا | ۱۴۰۰/۰۵/۱۸ - ۱۵:۵۲ | ۱۳ دقیقه

به عنوان یک راننده مسئول از این امر آگاه هستید که داشتن بیمه شخص ثالث برای وسیله نقلیه اجباری است، از نوع خودروی شما گرفته تا سابقه رانندگی و بودجه، تعدادی از فاکتورها وجود دارد که باید آنها را قبل از خرید بیمه نامه در نظر بگیرید.

نوپانا: با استفاده از این راهنمای بیمه شخص ثالث اتومبیل و همچنین بیمه بدنه ماشین، هرآنچه که باید بدانید را به شما معرفی می کنیم. در پایان این مطلب می توانید بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه ماشین مطلوب را انتخاب و خریداری کنید. پس با ما همراه باشید.

بیمه شخص ثالث اتومبیل و پوشش‌های آن

بیمه شخص ثالث، بیمه ای اجباری برای تمام دارندگان وسایل نقلیه زمینی در برابر خسارات جانی و مالی وارد شده به اشخاص ثالث است.در بیمه شخص ثالث، مالك وسيله نقليه شخص اول به شمار مي آيد، شخص ثاني شركت بيمه است كه متعهد به جبران هزينه ها طبق قرارداد است(كه در بيمه نامه با عنوان بيمه‌گر درج مي شود) و در نهايت شخص ثالث فرد زيان ديده در حوادث رانندگي است (كه منظور غير از راننده مقصر است).

 تمامي اشخاصي كه در يك حادثه تصادف، زيان مالي و جاني مي بينند، تحت پوشش بيمه شخص ثالث قرار گرفته و اين بيمه هزينه هاي مربوط به درمان، فوت و خسارات وارد شده به اموال را جبران مي كند. در اين گونه اتفاقات، راننده مقصر هم مي تواند از مزاياي بيمه حوادث راننده كه شاخه اي جديد از بيمه شخص ثالث به شمار مي آيد استفاده كند.

نحوه محاسبه قیمت بیمه شخص ثالث خودرو چگونه است؟

بیمه شخص ثالث را می توان از تمامی شرکت‌های بیمه خریداری کرد. نرخ این نوع بیمه تقریبا در تمامی شرکت‌ها یکسان است. شاید کیفیت ارائه خدمات در هر یک از شرکت‌ها متفاوت باشد. این امر بستگی به سیاست های جلب رضایت مشتریان آن شرکت بیمه دارد. به این ترتیب می توانید با بهترین نوع بیمه شخص ثالث نیز آشنا شوید.

بیمه شخص ثالث خودرو در سال ۱۴۰۰ حدود دو میلیون و ۳۰۰ هزار تا سه میلیون تومان خرج روی دست مالکان می‌گذارد. البته اگر سابقه خوبی در خسارت نگرفتن از شرکت‌های بیمه دارید، خیالتان راحت‌تراست، چون به ازای هر سال مشمول تخفیف پنج درصدی خواهید شد. بیمه مرکزی برای سال 1400 حق بیمه شخص ثالث خودرو‌ها را ۳۷ درصد افزایش داده است. حالا باید برای خودرو‌های کمتر از چهار سیلندر دو میلیون و ۳۵۴ هزار تومان، پراید و پیکان دو میلیون و ۷۲۳ هزار تومان، خودرو‌های چهار سیلندر سه میلیون و ۱۴۰ هزار تومان و خودرو‌های بالای چهار سیلندر که اغلب وارداتی هستند، سه میلیون و ۴۷۳ هزار تومان حق بیمه بدهید.

برای رفع خسارات جانی و مالی اتومبیل، توصیه ما استعلام و خرید بیمه شخص ثالث خودرو است.

در ادامه عوامل موثر در قیمت بیمه شخص ثالث اتومبیل را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

کاربری خودرو:

کاربری خودرو نشان دهنده میزان احتمال ریسک بروز حادثه آن حین رانندگی است. خودروهایی نظیر تاکسی‌ها یا خودروهای آموزش رانندگی بیشتر در معرض حوادث رانندگی هستند و بیمه‌گزاران این خودروها، باید حق بیمه شخص ثالث بیشتری پرداخت کنند.

جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث

دیرکرد در تمدید بیمه شخص ثالث جریمه دیرکرد و افزایش قیمت بیمه شخص ثالث را در پی دارد. این خسارت دیرکرد به صورت روزشمار محاسبه شده و به حق بیمه با توجه به نوع خودرو افزوده می‌شود. جریمۀ دیرکرد بیمۀ شخص ثالث به ازای هر روز معادل تقسیم حق بیمۀ کامل بدون تخفیف یک سال خودرو بر تعداد متعارف روزهای سال یعنی ۳۶۵ است.

میزان پوشش مالی و جانی بیمه ثالث

هر سال، کمترین و بیشترین میزان پوشش مالی بیمه های شخص ثالث ماشین از جانب بیمۀ مرکزی تعیین می گردد اما بیمه‌گزار می‌تواند با پرداخت حق بیمه بیشتر، پوشش مالی بیشتری دریافت کند.

این بیمه شامل پوشش ۱۶ میلیونی خسارت‌های مالی و ۴۸۰ میلیونی خسارت‌های بدنی می‌شود و اگر خواستید می‌توانید با پرداخت حق بیمه بیشتر، سقف پوشش خسارت‌های مالی را از ۱۶ میلیون تا ۳۲۰ میلیون تومان افزایش دهید.

تخفیف بیمه شخص ثالث (تخفیف عدم خسارت خودرو)

شرکت‌های بیمه به راننده‌های خوب تخفیف می‌دهند. به ازای هر یک سالی که سابقه بیمه شخص ثالث داشته باشید و از شرکت بیمه خسارت نگیرید، مشمول پنج درصد تخفیف عدم خسارت خواهید شد. شاید به نظرتان تخفیف قابل توجهی نباشد، اما بعد از پنج سال حق بیمه پرایدتان به جای دو میلیون و ۷۲۳ هزار تومان، با تخفیف ۲۵ درصدی، تنها دو میلیون و ۴۲ هزار تومان محاسبه خواهد شد.

بیمه بدنه اتومبیل و پوشش‌های آن: جلوگیری از خسارات خودروی مقصر

برخلاف بیمه شخص ثالث که یک بیمه ضروری برای هر وسیله نقلیه است، بیمه بدنه اجباری نیست. بیمه گزار با پرداخت مبلغ مشخص حق ‌بیمه به شرکت بیمه‌گر و خرید بیمه بدنه ، وسیله‌نقلیه خود را در برابر خطرات و حوادث احتمالی خودرو بیمه می‌کند. شرکت بیمه‌گر، طبق این بیمه ماشین، درصورت بروزحادثه، خسارت وارده را براساس شرایط بیمه‌نامه پرداخت نماید.

به طورکلی خطرات تحت پوشش بیمه بدنه به دو دسته خطرات اصلی و فرعی تقسیم می‌شوند.

خطرات اصلی مانند:

  • سرقت کلی
  • خسارات وارده به خودرو حین نجات و انتقال خودرو
  • رخ دادن حادثه برای اتومبیل
  • رخ دادن حوادث آتش‌سوزی
  • انفجار
  • صاعقه به وسیله‌‌نقلیه بیمه‌شده
  • خسارت‌های وارده به لاستیک و چرخ‌ها

 

علاوه بر پوشش خطرات اصلی توسط بیمه‌بدنه، بیمه‌گذاران می‌توانند با پرداخت حق‌بیمه‌ی بیشتری به شرکت‌ بیمه، از پوشش‌های اضافی (خطرات فرعی) زیر  نیز بهره‌مند شوند.

جبران خسار‌ت‌ وسیله‌نقلیه در برابر حوادث طبیعی مانند سیل، زلزله و فوران آتش‌فشان و

  • سرقت لوازم و قطعات خودرو
  • پاشش رنگ و اسید بر روی خودرو
  • شکست شیشه
  • پرداخت هزینه ایاب‌وذهاب
  • خسارات وارد شده بر بدنه خودرو بر اثر کشیده شدن میخ و یا اشیای نوک‌تیز
  • پوشش حذف استهلاک
  • پوشش حذف فرانشیز
  • خسارت‌های وارد شده به خودرو خارج از مرز‌های کشور
  • خسارت‌های وارد شده بر بدنه خودرو بر اثر آزمایش سرعت و حمل مواد منفجره در زمره پوشش‌های اضافی بیمه بدنه لحاظ می‌شود.

محاسبه قیمت بیمه بدنه خودرو

مولفه‌های مختلفی نظیر مشخصات خودرو، پوشش‌های اضافی انتخابی و تخفیف‌‌های بیمه بدنه در تعیین نرخ حق بیمه بدنه ماشین نقش دارند که در زیر مورد بررسی قرار می‌دهیم:

  • مبلغ حق بیمه‌نامه در بیمه بدنه به این صورت می باشد که با توجه به قیمت خودروی مورد نظر، مبلغ آن تعیین و تخمین زده می شود. این در حالی است که کاملا برخلاف بیمه بدنه، قیمت خودرو در بیمه شخص ثالث هیچ تأثیری روی مبلغ حق بیمه نامه ندارد.
  • در صورت انتخاب هر یک از پوشش‌های اضافی بیمه بدنه، مبلغی فراخور آن پوشش به قیمت حق بیمه بدنه خودرویتان افزوده می‌شود.
  • تخفیفات بیمه بدنه ماشین شامل: تخفیف‌های عدم خسارت، تخفیف خودروی صفر، تخفیف خرید نقدی، تخفیف ارزش خودرو هستند.

برای اطلاعات بیشتر درباره بیمه بدنه خودرو می توانید به وب سایت بیمه دات کام  (bimeh.com)  مراجعه نمایید.

چگونه بیمه خودرو بخریم؟

روش‌های مختلفی برای خرید انواع بیمه خودرو وجود دارد: خرید حضوری و خرید آنلاین بیمه‌نامه ماشین. با توجه به شرایط حاد کرونا، کاهش هزینه تردد و ترافیک و عدم نیاز به ماندن در صف‌های طولانی نمایندگی‌های بیمه، بیشتر افراد خرید اینترنتی بیمه را ترجیح می‌دهند.

حین گردآوری اطلاعات ، ما پی بردیم که بیمه دات کام، یکی از سامانه‌های معتبر و دارای مجوز بیمه مرکزی برای استعلام، مقایسه و خرید آنلاین انواع بیمه است. این سامانه بیمه‌های خودرو شامل بیمه بدنه ، بیمه شخص ثالث و سایر بیمه‌نامه‌ها را در بستر اینترنت ارائه می‌کند.

شما به راحتی می‌توانید با مراجعه به سامانه bimeh.com به استعلام و مقایسه قیمت بیمه خودرو نظیر بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه در بین شرکت‌های مختلف بیمه‌گر پرداخته و خرید آنلاین بیمه خودرو را در کمترین زمان ممکن تجربه نمایید. بیمه شما در اسرع وقت صادر و برایتان رایگان ارسال خواهد شد.

برای اطلاعات بیشتر، می‌توانید از طریق درگاه‌های زیر با بیمه دات کام در ارتباط باشید:

آدرس: تهران، سعادت آباد، میدان فرهنگ، خیابان سرو شرقی،‌ پلاک ۱۷ طبقه ۶، واحد ۶

کدپستی: 1998653740

پست الکترونیک: info@bimeh.com

شماره تماس:4372-021

برچسب‌ها: اینشورتکاستارت اپ بیمهبیمه شخص ثالثبیمه بدنه
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.