29 کاری که باید تا قبل از 30 سالگی انجام داد
قسمت سوم ۸

۲۹ کاری که باید تا قبل از ۳۰ سالگی انجام داد

توسط محمد پویا | ۱۳۹۶/۰۱/۲۳ - ۱۲:۰۰ | ۵ دقیقه

برای انجام بعضی کارها، زودتر از آن‌چه فکر کنید دیر می‌شود.

نوپانا: «هیچوقت برای شروع دیر نیست.»؛ این جمله را بارهای بار شنیده‌ایم. اما حقیقتی وجود دارد که انجام بعضی از کارها، زمان خاص خود را دارند. شما در هر سنی می‌توانید به سفر خارج از کشور بروید اما در هر سنی نمی‌توانید یک ورزشکار بزرگ شوید. تا قبل از 30 سالگی هزاران کار مختلف می‌توان انجام داد، اما انجام و یادگیری برخی از آنها به نظر ضروری‌تر می‌رسد که در ادامه به آنها اشاره می‌شود. قسمت سوم:

11- اهمیت دادن به هنر

به دیدن فیلم، تئاتر و گالری‌های هنری بروید. کنسرت موسیقی را تجربه کنید. این مسئله را تا جایی که می‌توانید پشت گوش نیندازید. زیرا ممکن است سال‌های بعد هنرمند مورد علاقه شما زنده نباشد و یا حتی خودتان توانایی و وقت شرکت در این برنامه‌ها را نداشته باشید.

12- نوشتن

نوشتن چیزهایی مانند داستان‌، خلاقیت فرد را به طرز چشم‌گیری بالا می‌برد. علاوه براین، در دنیایی که سرعت اهمیت زیادی دارد، درست و سریع نوشتن، مهارتی است که کمتر کسی از ان بهره‌مند است و با تمرین نوشتن می‌توانید این توانایی را آسان‌تر از آنچه فکر می‌کنید به دست بیاورید.

13- مطالعه، مطالعه، مطالعه

مطالعه فواید متعددی دارد، از جمله بالا رفتن قدرت تصور و تخیل، بهتر شدن قدرت ارتباط، تازه نگه داشتن ذهن و یادگیری تجارب تازه. مطالعه را به یک عادت همیشگی تبدیل کنید و تا آخر عمر آن را حفظ کنید و اطرافیان خود را نیز به انجام این کار تشویق کنید.

14- نظم داشتن

منظم بودن ممکن است دشوار باشد اما اگر قصد پیشرفت داشته باشید، جایی مجبور می‌شوید که در یکی از زمینه‌هایی که توانایی دارید، دقیق‌تر و منظم‌تر عمل کنید. پس چه بهتر تا جوان هستید به این‌کار عادت کنید و تا جایی که می‌توانید در کارهای خود با ثبات عمل کنید. زمان و پول دو مقوله مهمی هستند که تنها با نظم داشتن به دست می‌آیند و حفظ می‌شوند.

15- ترک سیگار

این کار را برای جمع کردن پول بیشتر انجام ندهید. به این فکر باشید که از کارهای بهتری لذت ببرید و سلامتی خود را حفظ کنید. شاید زمانی و در شرایط و جمع خاصی انجام این‌کار به نظر بد نباشد، اما حقیقتی بزرگ‌تر از آن وجود دارد که انجام این کار سلامتی شما و اطرافیان‌تان را به خطر می‌اندازد و از دید خیلی‌ها سیگاری‌ها افرادی زننده هستند و در این مورد هم حق دارند.

(همچنین در این مورد بخوانید: 50 روش باانگیزه شدن)

ادامه مطلب را در قسمت‌های بعدی بخوانید

29 کاری که باید تا قبل از 30 سالگی انجام داد: (قسمت اول)

29 کاری که باید تا قبل از 30 سالگی انجام داد: (قسمت دوم)

برچسب‌ها: فرهنگ و جامعهروان‌شناسی موفقیت
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا