مهم‌ترین نکات موفقیت در سایت‌های وردپرسی
رپورتاژ آگهی؛ ۸.۷

مهم‌ترین نکات موفقیت در سایت‌های وردپرسی

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۹/۰۸/۲۸ - ۱۸:۳۰ | ۱۲ دقیقه

امروزه تمامی کسب و کارها به فعالیت در بستر اینترنت و فضای مجازی نیاز دارند. اگرچه بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی، چه کسب و کارهای خرد و کوچک و چه کسب و کارهای کلان، در شبکه های آجتماعی حضور دارند، اما هم چنان داشتن سایت اهمیت بالایی دارد. یک وبسایت برای کسب و کار موفق تر نیاز به داشتن یک وبسایت حرفه ای و تمام عیار دارد.

نوپانا: در بین روش های ساخت و طراحی سایت، احتمالا می توان وردپرس را محبوب ترین مورد دانست. وردپرس، یک سیستم مدیریت محتوا و ساخت سایت است که به کاربران خود این اجازه را می دهد که بدون داشتن دانش برنامه نویسی و انجام کد نویسی های پیچیده و طولانی، سایت های حرفه ای بسازند. به همین دلیل است که بسیاری از صاحبان کسب و کار برای داشتن سایت به سراغ وردپرس می روند.  

کار با وردپرس آسان است، ابزارها و قالب های کاربردی بسیاری برای سایت های وردپرس طراحی و عرضه شده اند و هم چنین پشتیبانی این سیستم مدیریت محتوا از زبان فارسی و متن های راست چین کامل و بی نقص است. پس از نصب وردپرس بر روی هاست سایت و به راه انداختن آن، تنها کافی است که چند افزونه حرفه ای متناسب با نیاز و هدف سایت خود نصب کنید تا یک سایت کامل داشته باشید.

رعایت برخی نکات و ترفندها در استفاده از وردپرس، به شما کمک می کند تا سایتتان در جذب مخاطب موفق تر عمل کند. این نکات در ارتباط با سرعت بارگذاری سایت، امنیت آن، مدیریت بهتر محتوا و... هستند. اگر می خواهید سایت وردپرسی بهتری داشته باشید، نکاتی که در ادامه می آیند را مورد توجه قرار دهید.

قالبی را برای سایت خود انتخاب کنید که با موضوع و هدف آن همخوانی داشته باشد.

قالب سایت به مانند پوشش آن است. قالب وبسایت تعیین می کند که هر یک از المان ها و عناصر گرافیکی صفحه در کجا قرار گرفته، عکس ها به چه شکل به نمایش در آیند، فونت و رنگ بندی بخش های گوناگون چگونه باشند و... هویت بصری وبسایت با قالب آن ایجاد می شود؛ به همین دلیل باید از قالبی استفاده کنید که  متناسب با هدف سایت باشد.

به عنوان مثال اگر شما یک سایت فروشگاهی برای کسب و کار خود راه اندازی کرده اید، باید از قالبی استفاده کنید که در آن فهرست محصولات و خدمات مختلف شما به بهترین شکل نمایش داده می شود. یا اگر کسب و کاری شخصی داشته و می خواهید رزومه کاری خود را در سایتتان منتشر کنید، باید از قالب شخصی تک صفحه ای مناسب خود استفاده کنید.

افزونه ها و ابزارهای آنالیز سئو را فراموش نکنید.

بدون شک گوگل مهم ترین راه برای دسترسی به سایت ها و صفحات جدید در اینترنت است. هر روز میلیون ها نفر عبارت مورد نظر خود را در گوگل جستجو کرده و به سایتی می رسند که برای رفع نیاز آن ها بهینه شده است. بنابراین یکی از مهم ترین مواردی که هر وبمستری باید مورد توجه قرار دهد، سئو سایت و بهینه سازی آن برای گوگل است.

خوشبختانه به لطف افزونه ها و ابزارهایی که برای آنالیز سئو برای سایت های وردپرسی تولید شده اند، این کار بسیار آسان تر از گذشته است. مهم ترین افزونه ای که برای آنالیز سئو در یک سایت وردپرسی تولید شده، افزونه یوست Yoast است؛ افزونه ای محبوب و کاربردی که می تواند به بهترین شکل ممکن محتوای سایت را از نظر اصول سئو بررسی کند. با استفاده از نسخه پریمیوم افزونه یوست می توانید با سرعتی چشمگیر نسبت به رقبایتان پیشرفت کنید.

سرعت بارگذاری سایت را تا حد امکان کاهش دهید

یکی از مهم ترین عواملی که در امتیاز بالای سایت از نظر سئو و بهبود رتبه آن نقش غیر قابل انکاری دارد، سرعت بارگذاری سایت است. سایت هایی که بیش از حد سنگین بوده و لود شدنشان طول می کشد به راحتی مخاطبان خود را از دست می دهند. معمولا گفته می شود نهایت زمان مجاز برای بارگذاری کامل یک سایت حدود 3 ثانیه است و بیش از این، کند به حساب می آید.

برای آن که بتوانید وبسایتی سریع و موفق داشته باشید، باید تا حد امکان از سنگین کردن صفحات سایت خود بپرهیزید. وجود عکس های سنگین و بزرگ، فایل های CSS با حجم زیاد، المان های غیرضروری و پر حجم، همگی از عوامل موثر بر افزایش زمان لود شدن سایت هستند. جهت افزایش سرعت بارگذاری سایت، فایل های پرحجم را حذف کرده، از قالب ها و افزونه هایی استفاده کنید که به افزایش سرعت لود شدن سایت کمک می کنند.

استفاده از پروتکل امنیتی SSL ضریب اطمینان سایت شما را تا حد چشمگیری بالا می برد.

همان طور که ما در زندگی روزمره برای رفع نیازهای مختلف خود به سراغ مراکز معتبر و تایید شده می رویم، در فضای مجازی نیز همین طور است. بررسی ها نشان داده کاربران سایت هایی که از لحاظ امنیتی نشانه معتبری نداشته اند کمتر برای خرید و سفارش محصولات اقدام کرده اند.

همین موضوع نشان می دهد که امنیت وبسایت تا چه حد اهمیت دارد. آن دسته از سایت هایی که آدرسشان با کلمه https آغاز می شوند، سایت هایی هستند که به لحاظ امنیتی مطمئن اند. این سایت ها از گواهی امنیتی SSL یا Secured Sockets Layer برخوردار هستند. SSL گواهی ای است که داشتن آن سلامت تبادل اطلاعات و امنیت داده ها را در یک وبسایت تضمین می کند. با تهیه کردن یک گواهی SSL برای وبسایت خود، می توانید بهتر اعتماد مخاطبانتان را جلب نمایید. مخصوصا اگر یک سایت فروشگاهی دارید.

برای سایت نشان اعتماد الکترونیکی دریافت کنید.

علاوه بر آن که لازم است سایت خود را از لحاظ امنیتی و SSL معتبر کنید، بهتر است یک نشان اعتماد الکترونیکی هم برای سایت خود دریافت کرده باشید. نشان اعتماد الکترونیکی به عنوان مجوزی قانونی برای کسب و کار اینترنتی، خیال کاربران شما را از بابت فعالیت قانونی مجموعه تان راحت می کند.

ابزارها و افزونه های مورد نیاز خود را از مراجع معتبر تهیه کنید.

راه اندازی و نصب وردپرس کاری بسیار آسان بوده و در کوتاه ترین زمان انچام می پذیرد. با این حال آن دسته از قالب های وردپرس و افزونه ها و پلاگین هایی که به صورت پیش فرض نصب شده و در اختیار شما هستند به هیچ وجه نمی توانند به کار بیایند. برای داشتن یک سایت خوب برای کسب و کار خود، نیاز به یک سایت حرفه ای با امکانات و ابزارهای پیشرفته دارید.

در همین راستا شما می توانید به سراغ سایت های مرجع محصولات وردپرس بروید. از طریق این سایت ها قالب وردپرس مناسب سایت خود را انتخاب کرده و یا افزونه وردپرس کاربردی مد نظرتان را بیابید. در این میان، باید از بابت اعتبار آن سایت مرجع اطمینان حاصل کنید. چرا که در صورت استفاده از فایل های مخرب ممکن است امنیت سایت خود را به خطر انداخته یا بودجه خود را به هدر بدهید.

وبسایت دوباره سلام با همین هدف به راه افتاده است. این سایت به عنوان مرجعی برایطراحی سایت و اپلیکیشن و تامین محصولات اورجینال وردپرسی مانند قالب های وردپرس، افزونه های وردپرس، اسکرپیت های کاربردی و... فعالیت می کند. دوباره سلام سایتی مطمئن و معتبر است که محصولات خود را قیمت های بسیار مقرون به صرفه و کاملا آپدیت شده ارائه می دهد.

برچسب‌ها: طراحی سایتوردپرسسایت وردپرسیپروتکل امنیتی SSL
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.