برای اولین بار در ایران: در پلتفرمی میکروسرویس معامله کنید
رپورتاژ آگهی؛ ۸.۷

برای اولین بار در ایران: در پلتفرمی میکروسرویس معامله کنید

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۹/۰۸/۲۸ - ۱۲:۴۲ | ۶ دقیقه

لیست بلندی از نوآوری‌های حوزه‌های مختلف فناوری را می‌توان نام برد که در ابتدای ایجادشان، چندان مورد استقبال قرار نگرفتند ولی در زمانی خیلی کوتاه، چنان محبوب و کاربردی شدند که عموم افراد را علاقه‌مند به خود کردند.

نوپانا: تلویزیون، اینترنت، کارت‌های بانکی و ... همگی از جمله مواردی هستند که در ابتدا چندان مورد اعتماد مردم قرار نگرفتند ولی امروز تصور زندگی کردن بدون آن‌ها ممکن نیست. ارزهای دیجیتال یکی دیگر از این جمله فناوری‌هاست که بسیاری معتقدند در آینده نزدیک تأثیرات زیادی در بازارهای مالی ایجاد می‌کند.

با رشد صعودی قیمت بیت کوین در سال جاری، بار دیگر ظرفیت ارزهای دیجیتال در سوددهی و همچنین ریسک سرمایه‌گذاری در آن‌ها به موضوع بحث و اظهار نظر گروه‌های مختلف تبدیل شده است.

 

ارزهای دیجیتال، دیروز، امروز و فردا

نباید فراموش کنیم که مزیت مهم ارزهای دیجیتال، نه لزوماً سوددهی آن‌ها بلکه پیاده شدن آن‌ها بر بستر بلاک چین است. از بیت کوین و اتریوم گرفته تا سایر ارزهای دیجیتال، تمامی آن‌ها یا بر بستر بلاک چین مختص به خودشان و یا بلاک چین‌های از پیش موجود ایجاد می‌شوند و کار می‌کنند.

بهتر است در ابتدا توضیح دهیم که بلاک چین چیست؟

بلاک چین ابزاری برای یکپارچه سازی و هماهنگی سیستم های توزیع شده و همتا به همتاست. بلاک چین به خودی خود فناوری نیست؛ بلکه ابزاری است که از فناوری هایی همچون رمزنگاری، دفتر کل توزیع شده، ارتباط همتا به همتا، و الگوریتم‌های اجماع بهره می‌گیرد. تفاوت بلاک چین با سیستم‌های ثبت و مدیریت سنتی داده، از آنجا نشأت می‌گیرد که داده‌های ذخیره شده در این سیستم، میان تمامی اعضای شبکه به اشتراک گذاشته می‌شود و با رمزنگاری داده‌ها و بهره گیری از روش‌های اجماع، امکان حذف، تغییر، سانسور، هک و تقلب در داده‌های ثبت شده، تقریباً غیر ممکن می‌گردد.

پس مزیت و فایده اصلی ارزهای دیجیتال مبتنی بر بستر بلاک چین همین امنیت بالای آن‌ها و عم امکان هک کردن و دستکاری اطلاعات آن‌هاست.

خرید و فروش ارزهای دیجیتال در ایران

در حال حاضر تعداد زیادی صرافی و سامانه خرید و فروش ارزهای دیجیتال در ایران فعال هستند. به دلیل ظرفیت بازار ارزهای دیجیتال در امکان تراکنش مالی با خارج از کشور، می‌توان از این ظرفیت برای برطرف کردن مشکلات داد و ستد ناشی از تحریم‌های بانکی و اقتصادی نیز استفاده کرد. به نظر این نکته باعث رونق بیشتر و افزایش تعداد شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌هایی شده است که در این زمینه فعالیت می‌کنند.

اروزال: پلتفرم هوشمند معامله و خرید ارزهای دیجیتال

وب‌سایت ارزوال یکی از این استارتاپ‌هاست که به تازگی به فعالیت خودش را در حوزه ارزهای دیجیتال آغاز کرده است. ارزوال با استفاده از به‌روزترین فناوری‌های حوزه برنامه‌نویسی و شبکه برای اولین بار یک پلتفرم میکرو سرویس معامله و ترید ارزهای دیجیتال را در ایران ایجاد کرده است. همچنین آموزش ارزهای دیجیتال در ارزوال به صورت جامع در اختیار معامله کنندگان آن قرار می‌گیرد.

میکروسرویس‌ روشی به منظور تقسیم‌بندی کردن یک اپلیکیشن یا پلتفرم به بخش‌ها یا سرویس‌های کوچک، سبُک، مستقل از یکدیگر و قابل‌مدیریت است. این ویژگی باعث می‌شود که هر بخش پلتفرم به سادگی قابل‌تغییر، حذف و به‌روزرسانی و توسعه باشد بدون اینکه کل اپلیکیشن تحت‌الشعاع قرار گیرد. همچنین اگر باگ یا مشکلی برای یک بخش پیش بیاید، کل پلتفرم تحت تأثیر قرار نمی‌گیرد و به فعالیت خود ادامه دهد.

این ویژگی‌ها باعث می‌شود، ارزوال برخوردار از سامانه‌ای پایدار و مطمئن برای انجام معاملات ارزهای دیجیتال باشد. برای آشنایی بیشتر با خدمات و مزایای ارزوال می‌توانید به وب‌سایت ارزوال مراجعه کنید.

برچسب‌ها: ارز دیجیتالبلاکچینارزوال
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.