25 نکته برای داشتن دوستی‌های هدفمند
قسمت چهارم ۸

۲۵ نکته برای داشتن دوستی‌های هدفمند

توسط محمد پویا | ۱۳۹۶/۰۱/۱۹ - ۱۰:۰۰ | ۴ دقیقه

به هر نوع ارتباط دو طرفه‌ای نمی‌توان واژه «دوستی» را اطلاق کرد.

نوپانا: هر ارتباطی به معنای دوستی نیست و در ارتباط با دوستی که بتوان روی آن حساب باز کرد نکات بسیار مهمی وجود دارد که اطلاع از آن‌ها به دوستی عمق بیشتری می‌دهد. قسمت چهارم:

16- تعلل نکنید

تا جایی که برایتان امکان دارد به ایمیل‌ها، پیام‌ها و تماس‌های دوستان مهم خود، زودتر پاسخ بدهید. با این کار به آنها این پیام را می‌رسانید که اهمیت دارند و از طرف دیگر آنها نیز در مواقعی که شما از آنها خواسته‌ای دارید، به موقع پاسخگوی شما خواهند بود.

17- تقویم برنامه‌ریزی داشته باشید

داشتن تقویم برنامه‌ریزی یعنی از دست ندادن برنامه‌ها و روزهای مهم. این‌کار را می‌توانید با برنامه‌های کامپیوتری و حتی اپلیکیشن‌های تلفن همراه انجام دهید. این کار باعث می‌شود بدون آگاهی به کسی قولی ندهید و علاوه بر تداخل پیدا نکردن برنامه‌ها، با اطمینان بیشتری نه بگویید.

18- مشاجره نکنید

سعی کنید پیش از به‌وجود آمدن بحث‌های بیهوده و مشاجرات بی‌نتیجه، آنها را شناخته و از ایجاد و شرکت در آنها دوری کنید. زود صمیمی شدن، منفی‌بافی، توهم ناجی بودن، بی‌منطق بودن، انتظار بی‌جا داشتن، هیجان زیاد داشتن و خودمحور بودن، عوامل اصلی ایجاد فضاهای تنش‌زا هستند.

19- قضاوت نکنید

اگر فردی، کاری را با روش خودش انجام می‌دهد، به این معنی نیست که او کار را اشتباه انجام می‌دهد. به دوست خود فرصت بدهید و توقع نداشته باشید که همه مسیر مد نظر شما را قدم به قدم انجام دهد. در این مواقع می‌توانید جای قضاوت زودهنگام، از او بپرسید و او نیز دلیل کار خود را توضیح دهد.

20- انتخاب درست داشته باشید

انتخاب درست محل قرار و برنامه‌های مشترک، در دوستی‌ها اهمیت زیادی دارد. در موقعیت برعکس، دلتان می‌خواهد برای یک قرار کاری شما را در چه مکان و چه شرایطی ملاقات کنند؟ همین اهمیت را برای دیگران قائل شوید و مطمئن باشید در ادامه دوستی و همکاری شما تاثیر بسیار زیادی دارد.

ادامه مطلب را در قسمت‌های بعدی بخوانید

25 نکته برای داشتن دوستی‌های هدفمند: (قسمت اول)

25 نکته برای داشتن دوستی‌های هدفمند: (قسمت دوم)

25 نکته برای داشتن دوستی‌های هدفمند: (قسمت سوم)

برچسب‌ها: فرهنگ و جامعهارتباطاتروان‌شناسی موفقیت
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا