25 نکته برای داشتن دوستی‌های هدفمند
قسمت سوم ۸

۲۵ نکته برای داشتن دوستی‌های هدفمند

توسط محمد پویا | ۱۳۹۶/۰۱/۱۸ - ۱۰:۰۰ | ۳ دقیقه

به هر نوع ارتباط دو طرفه‌ای نمی‌توان واژه «دوستی» را اطلاق کرد.

نوپانا: هر ارتباطی به معنای دوستی نیست و در ارتباط با دوستی که بتوان روی آن حساب باز کرد نکات بسیار مهمی وجود دارد که اطلاع از آن‌ها به دوستی عمق بیشتری می‌دهد. قسمت سوم:

11- در خوبی کردن پیش‌قدم باشید

بدون اینکه به شما گقته شود، کاری که فکر می‌کنید درست است را انجام دهید. به دیگران بدون چشم‌داشت خوبی کنید. دوستان خوب خود را به همدیگر معرفی کنید و جمعی از دوستان خوب را ایجاد کنید. 

12- منتظر درخواست کمک نمانید

گاهی می‌فهمید دوستی به کمک شما احتیاج دارد. منتظر نمانید تا اول به شما بگوید و بعد به او کمک کنید. به محض متوجه شدن به سراغ او بروید. این کار را در محیط خانه و با اعضای خانواده تمرین کنید، تاثیر آن را روی بهبود روابط مشاهده خواهید کرد.

13- به افراد خوب اعتماد کنید

یاد بگیرید که به افراد خوب اعتماد کنید و با اعتماد با آنها برخورد کنید. چه در محیط کار و چه در زندگی شخصی، دوستان خود را با افرادی که در گذشته با آنها در ارتباط بوده‌اید و از آنها آسیب خورده‌اید، مقایسه نکنید.

14- صریح باشید

در مورد خواسته‌های خود با صراحت صحبت کنید. هیچکس داشتن حس ناامیدی را دوست ندارد. و این حس زمانی به‌وجود می‌آید که خواسته‌های دیگران بیشتر از خواسته‌های خودتان در اولویت باشند و شما به‌خاطر دیگران حرفی از اهداف و برنامه‌های خود نزنید.

15- درخواست‌ها را به‌طور دقیق بدانید

پاسخ‌های اغلب مردم به درخواست‌ها، دقیقاً آن چیزی نیست که از آنها می‌خواهند. دلیل این مسئله این است که برای متوجه شدن منظور طرف مقابل وقت کافی نمی‌گذارند. قبل از شروع به کار یا پاسخ به پرسش‌ها، مظمئن شوید که به‌طور دقیق از خواسته دوست خود مطلع شده‌اید.

ادامه مطلب را در قسمت‌های بعدی بخوانید

25 نکته برای داشتن دوستی‌های هدفمند: (قسمت اول)

25 نکته برای داشتن دوستی‌های هدفمند: (قسمت دوم)

برچسب‌ها: ارتباطاتروان‌شناسی موفقیت
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا