آغاز پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه فیروزه در فرابورس ایران
شناسایی بهترین فرصت‌های سرمایه‌گذاری؛ ۸

آغاز پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه فیروزه در فرابورس ایران

توسط پیمان گل‌وردی | ۱۳۹۸/۱۱/۲۰ - ۱۷:۴۵ | ۶ دقیقه

گروه مالی فیروزه در در نشست خبری با عنوان یک دیدار یک عرضه که در در فرابورس برکزار شد اعلام کرد که پذیره‌نویسی واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه فیروزه با ۱۰ درصد تأدیه «ونچر» از امروز یکشنبه ۲۰ بهمن آغاز می‌‌شود.

نوپانارادمان ربیعی، معاونت سرمایه‌گذاری جسورانه گروه مالی فیروزه در ابتدای نشست ضمن اشاره به پیشینه گروه فیروزه گفت: « گروه مالی فیروزه کار خود را از سال ۱۳۸۴ شروع کرد و در ابتدا در زمینه جذب سرمایه‌گذار خارجی برای بازار بورس ایران فعالیت می‌کرد که توانست به موفقیت‌های خوبی برسد؛ همچنین هم‌اکنون بالغ بر ۷۵ درصد سرمایه‌گذاری خرجی در بورس توسط گروه ما مدیریت می‌شود.»

ربیعی ادامه داد: «نرخ مبنای هر واحد سرمایه‌گذاری در «ونچر» یک میلیون ریال بوده و حداقل تعداد واحد قابل خریداری توسط هر کد معاملاتی حقیقی و حقوقی، یک هزار واحد سرمایه‌گذاری تعیین شده است.»

رادمان ربیعی راه‌اندازی نخستین صندوق ETF شاخصی کشور، انتشار نخستین اوراق برای یک شرکت خصوصی، تجربه تملیک و مدیریت گروه سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران را از جمله فعالیت‌های شاخص این گروه معرفی و اعلام کرد: «سیاست‌های این گروه برای سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌هایی با شرایط ویژه است؛ استارتاپ‌هایی که این را صندوق برای سرمایه‌گذاری انتخاب می‌کند باید ویژگی‌هایی‌هایی همچون قابلیت مقیاس‌پذیری، حداقل قابلیت رشد ارزش با ۵۰ میلیارد تومان، برخورداری از بازار بزرگ یا تاثیرگذاری زیاد در بازار کوچک، تیم توسعه قوی، مشتری‌مداری و... داشته باشند.»

معاون سرمایه‌گذاری جسورانه گروه مالی فیروزه در خصوص لزوم ورود سرمایه داخلی به زیست‌بوم استارتاپی و کارآفرینی کشور گفت: «توسعه زیرساخت‌های استارتاپی در ۱۲ سال گذشته ایجاد شده است اما با توجه به جمعیت جوان کشور و رشد شرکت‌های دیجیتال ما در اول راه هستیم. بعد از برجام چندین سرمایه‌گذار خارجی به کشور وارد شدند که سرمایه جذب شده باعث شد تا استارتاپ‌های ایرانی بتوانند رشد داشته یا استارتاپ‌های نوپا زیادی راه‌اندازی شوند. بعد از اتفاقات اخیر در خصوص برجام اما شرکت‌های استارتاپی دوباره نیازمند سرمایه‌گذاری‌های داخلی هستند.»

او ادامه داد: «از ۹ سال پیش شروع فعالیت‌های تکنولوژی محور و استارتاپی را شروع کردیم که باید گفت به‌طور قابل توجهی بیشترین بازدهی و سودآوری حتی نسبت به دلار، نفت و بورس در فعالیت‌های استارتاپی به وقوع پیوسته است.»

صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه فیروزه

رادمان ربیعی در این نشست اعلام کرد: «از امروز صندوق سرمایه گذاری جسورانه فیروزه کار خود را به طور رسمی در نزد شرکت فرابورس با سرمایه‌ای ۵۰ میلیارد تومانی برای سه سال آغاز کرد تا با این منابع، روی شرکت‌های فناورانه ایرانی و بدون تمرکز بر حوزه کاری خاصی، سرمایه‌گذاری انجام دهد.»

ربیعی ادامه داد: «معمولا سرمایه‌گذاری‌ها در مرحله رشد استارتاپ‌ها انجام می‌شود. در صندوق‌های جسورانه نیز همین‌گونه است.» فعالیت‌های این صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه فیروزه با نماد «ونچر» به فروش خواهد رسید. همچنین دوره فعالیت صندوق فیروزه ۷ ساله بوده و ۱۰ درصد از ارزش مبنای هر واحد سرمایه‌گذاری توسط خریدار پرداخت می‌شود؛ ۹۰ درصد باقی‌مانده جزو تعهدات خریدار محسوب خواهد شد.

رادمان ربیعی در پایان گفت: «هدف ما از راه‌اندازی این صندوق دسترسی به بهترین فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشور و شناسایی بهترین فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بازار پس از صحت‌سنجی‌ به واسطه پذیره‌نویسی برای حمایت از استارتاپ‌ها و کارآفرینان جوان است. همچنین ارزش‌گذاری‌ها بستگی به شرکت سرمایه‌گذاری دارد؛ یعنی اگر دسترسی به سرمایه خارجی مناسب باشد، ارزش‌گذاری استارتاپ‌ها براساس نمونه‌های خارجی و مقایسه با آن‌ها صورت می‌گیرد.»

برچسب‌ها: گروه مالی فیروزهصندوق سرمایه‌گذاری جسورانه فیروزهفرابورس ایرانسرمایه‌گذاریجذب سرمایهپذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه فیروزه
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به‌عنوان مدیر اجرایی باشگاه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد تهران‌جنوب برگزیده شده است و با فعالیت در زمینه مهندسی پزشکی هم‌اکنون مدیریت روابط عمومی استارت‌آپ Maczooo mirror را بر عهده دارد.