کارگاه انقلاب هوش مصنوعی در آمازون، برگزار شد
در مرکز نوآوری دیجی‌کالا نکست: ۸

کارگاه انقلاب هوش مصنوعی در آمازون، برگزار شد

توسط مژده زینالی | ۱۳۹۸/۰۶/۳۱ - ۱۰:۴۰ | ۵ دقیقه

رویداد انقلاب هوش مصنوعی در آمازون روز پنج‌شنبه ۲۸ شهریور ۹۸ در مرکز نوآوری دیجی‌کالا نکست، واقع در کارخانه نوآوری آزادی برگزار شد.

نوپانا: روح‌الله رحمانی معاون نوآوری شرکت دیجی‌کالا و رئیس هیئت مدیره دیجی‌کالا نکست در این کارگاه تجربیات خود از همکاری با شرکت آمازون را با شرکت‌کنندگان به اشتراک گذاشت.

رحمانی که تحصیلات آکادمیک خود را در حوزه هوش مصنوعی در دانشگاه واشنگتن آمریکا گذرانده است و مدیر برنامه در شرکت مایکروسافت و آمازون بوده‌ است، گفت: «زمانی که هوش مصنوعی در آمازون را‌ه‌اندازی می‌شد کسی مفهوم آن را نمی‌دانست. امروزه آمازون یکی از برترین شرکت‌ها در حوزه هوش مصنوعی است. ما می‌خواهیم فعالیت‌های آمازون در هوش مصنوعی را بررسی کنیم. هدف ما این نیست که بگوییم آمازون عالی است؛ بلکه از تجربیات آن‌ها استفاده می‌کنیم تا خودمان را رشد دهیم.»

به گفته رحمانی، آینده اقتصاد و موفقیت ایران در حوزه صادرات و واردات، مبتنی بر موفقیت ما در هوش مصنوعی است. هوش مصنوعی، نه فقط در ایران بلکه در همه‌‌‌جای دنیا از کلیدی‌ترین موضوع‌ها است؛ زیرا قدرت کشورها بعد از هوش مصنوعی به ۲ برابر قبل خود می‌رسد. به همین علت تمام شرکت‌ها، تولید‌کننده‌ها و تمام بخش‌های اقتصادی برای اینکه خدمات مورد نیاز مشتری را به آن‌ها برسانند و با شرکت‌های دیگر رقابت کنند، به هوش مصنوعی نیاز دارند.

شرکت آمازون در ابتدا یک کتاب‌فروشی بود؛ اما ایده‌های بزرگی داشت و توانست از پیشرفت اینترنت برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کند. شعار آمازون این بود که «ما می‌خواهیم اقیانوس را بجوشانیم، پس برای این کار از جوشاندن یک لیوان آب شروع می‌کنیم»؛ یعنی این شرکت از یک فضای رقابتی کوچک با فضای ریسک پایین‌تر کار خود را شروع کرد.

رحمانی معتقد است که آمازون از ابتدای فعالیت خود، روی کار برتر تمرکز کرده بود و قصد داشت خدمات بی‌نظیری به مشتریان خود ارائه دهد. هدف این شرکت، تبدیل شدن به مشتری‌مدارترین شرکت دنیا بود و می‌خواست کاری را انجام دهد که هیچ‌کس آن را انجام نداده است. تاکنون ۸۱ درصد سیستم‌های هوش مصنوعی شرکت‌های مختلف در دنیا زیرمجموعه آمازون هستند.

رحمانی در ادامه کارگاه، ۳ مرحله‌ای را که آمازون برای رسیدن به موفقیت طی کرد؛ بررسی کرد:
مرحله اول: آمازون نوآوری را به کار خود اضافه کرد. با نوآوری می‌توان تغییرات بزرگی در کسب‌وکار ایجاد کرد. آمازون با نوآوری‌هایی در زمینه هوش مصنوعی توانست به بالاترین خلاقیت و بهترین کیفیت برسد.
مرحله دوم: مدل کسب‌وکار قدیمی خود را تغییر داد. در دنیای امروز مدل کسب‌وکار شرکت‌ها باید به‌گونه‌ای باشد که بتوانند از تکنولوژی‌های یکدیگر، به عنوان یک خدمت استفاده کنند.
مرحله سوم: پتنت‌های زیادی را برای خود ثبت کرد. ثبت پتنت مزایای زیادی دارد؛ مهم‌ترین مزیت آن ایجاد ارزش برای شرکت شما در دنیا است. 

برچسب‌ها: دیجی‌کالا نکستروح‌الله رحمانیآمازوناستارتاپدیجی‌کالا آکادمی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره مژده زینالی

مژده زینالی

مژده زینالی، دانش‌آموخته رشته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ مسئولیت واحد زبان‌های خارجی را در باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه‌های آزاد عهده‌دار بوده و تاکنون مقالات متعددی را در زمینه‌های پزشکی و فناوری‌های نوین، در این عرصه منتشر کرده است.