فیروزه‌پلت، راهکاری جدید برای اجرای روند واگذاری استارتاپ‌هاست
رامین ربیعی: ۸

فیروزه‌پلت، راهکاری جدید برای اجرای روند واگذاری استارتاپ‌هاست

توسط پیمان گل‌وردی | ۱۳۹۸/۰۷/۰۱ - ۱۴:۵۰ | ۶ دقیقه

رامین ربیعی مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری فیروزه گفت: «فیروزه‌پلت یک سازوکار است که با صحبت کردن و تعامل با استارتاپ‌ها و سرمایه‌گذاران سنتی ، صنعتی و خصوصی پروسه خروج سرمایه‌گذاران و سهام‌داران استارتاپ‌ها را مدیریت می‌کند.»

نوپانانشست خبری رویداد فیروزه‌پلت در تاریخ ۱ مهرماه ۹۸ با حضور مدیران گروه سرمایه‌گذاری فیروزه و اصحاب رسانه در دفتر این شرکت برگزار شد.

رامین ربیعی در شروع نشست گفت: «سال ۸۴ ما یک شرکت سرمایه‌گذاری در خارج از ایران با هدف سرمایه‌گذاری در بازار ایران شروع به‌کار کردیم و توانستیم پس از دو سال فعالیت، در سال ۸۶ اولین صندوق سرمایه‌گذاری بین‌المللی در ایران را راه‌اندازی کردیم. پس از مدتی نیز به دلیل شرایط تحریمی، تغییر دیدگاه داده و الان صرفا سرمایه‌گذار نیستیم و با ارائه خدمات مالی، وارد حوزه استارتاپ‌ها شدیم.»

به گفته ربیعی، گروه فیروزه یکی از سرمایه‌گذاران شرکت سرآوا بوده و در جذب سرمایه اسنپ از گروه آی‌آی‌جی نیز به آن‌ها مشاوره و خدمات ارائه کرده‌اند.

ربیعی گفت: «ما در ۴ حوزه تخصصی مدیریت دارایی، شرکت کارگذاری، تامین مالی و مشاوره شرکتی و سرمایه‌گذاری مستقیم به سرمایه‌گذاران خدمات مالی ارائه می‌کنیم. در ایران گروه فیروزه را به دو حوزه استارتاپ و بورس می‌شناسند اما فقط ۱۰درصد از فعالیت‌های ما در حوزه استارتاپ و کسب‌وکارهای نوپاست.»

او ادامه داد: «سرمایه‌گذاری مستقیم بر روی استارتاپ‌ها، مشاوره به کسب‌وکارها و مدیریت مرکز رشد ایده‌های فیروزه ۳ فعالیت ما در این حوزه است. در سال‌های گذشته زیرساخت‌های مورد نیاز در کشور رشد خوبی داشته و همین باعث شده تا وارد این حوزه شویم و استارتاپ‌های ایران رشد کنند.»

رونمایی از فیروزه‌پلت

گروه سرمایه‌گذاری فیرزوه در تاریخ ۱۰ مهر از سرویس جدید خود به‌عنوان «فیرزوه‌پلت» در رویدادی به همین نام رونمایی خواهد کرد. ربیعی در همین خصوص گفت: «نمونه موفقی وجود ندارد که یک سرمایه‌گذار پس شروع به کار، خارج شده و سرمایه خود را چند برابر کرده باشد. همین دلیل نمی‌توان امید داشت که پول به این حوزه وارد شود.به همین دلیل به این فکر افتادیم تا سازوکاری ایجاد شود که سرمایه‌گذاران نیز بتوانند سود کنند.»

مدیرعامل گروه مالی فیروزه گفت: «در فیروزه‌پلت ما به‌دنبال ۳ هدف هستیم؛ ابتدا اینکه مشکل جذب سرمایه استارتاپ‌ها حل شود. سپس سرمایه‌گذراان بتواندد سود کنند و همچنین بنیان‌گذاران یک استارتاپ نیز بتوانند سهام خود را فروخته و پول در آورند.»

او ادامه داد: «شرکت‌ها، سرمایه‌گذاران و استارتاپ‌ها پس از ثبت‌نام در فیروزه‌پلت بررسی و صحت‌سنجی می‌شوند و پس آن سایر مراحل مذاکره به صورت حضوری انجام خواهد شد.»

ربیعی معتقد است: «در زمانی که مشکل اقتصادی وجود دارد، راه نجات کسب‌وکارها ادغام و تملیک است. باید غرور را کنار گذاشت و سعی کرد راحت‌تر با یک‌دیگر معامله کرد. به نظر من چه بهتر که اسنپ و تپسی ادغام شوند؛ چند استارتاپ بسیار بزرگ خیلی بهتر است که چندین استارتاپ کوچک با هم رقابت کنند.»

رامین ربیعی در پاسخ به سوال خبرنگار نوپانا مبنی بر چگونگی رسیدن سرمایه‌گذاران سنتی و استارتاپ‌ها به یک زبان مشترک گفت: «سرمایه‌گذاران سنتی فکر می‌کنند از قطار استارتاپی جامانده‌اند و شتابزده دوست دارند سرمایه‌گذاری کنند. الان همه سرمایه‌گذارها آرزو دارند سهام دیجی‌کالا یا کافه‌بازار را داشته باشند. با این پلتفرم جدید ما سعی داریم این موضوع را برطرف کنیم و به سرمایه گذار سنتی کمک کنیم تا تخصصی‌تر در استارتاپ‌ها سرمایه‌گذاری کنند.»

برچسب‌ها: گروه مالی فیروزهرامین ربیعیفیروزه‌پلتfirouzehplat
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به‌عنوان مدیر اجرایی باشگاه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد تهران‌جنوب برگزیده شده است و با فعالیت در زمینه مهندسی پزشکی هم‌اکنون مدیریت روابط عمومی استارت‌آپ Maczooo mirror را بر عهده دارد.