رقابت استارت‌آپ‌ها در نمایشگاه الکامپ
برنامه شتابدهنده دیموند در نمایشگاه الکامپ؛ ۸

رقابت استارت‌آپ‌ها در نمایشگاه الکامپ

توسط مژده زینالی | ۱۳۹۸/۰۵/۰۵ - ۱۸:۴۰ | ۴ دقیقه

احمدرضا مسرور، مدیرعامل شتابدهنده دیموند در مصاحبه با خبرنگار نوپانا درباره فعالیت‌های این شتابدهنده صحبت کرد.

نوپانا: شتابدهنده‌ دیموند از سال ۱۳۹۳ فعالیت خود را آغاز کرده است و برنامه‌ی شتابدهی آن منطبق با استانداردها‌ی روز دنیا طراحی شده است. هدف دیموند کمک به رشد و پیشرفت کارآفرینان، توسعه‌دهندگان وب و موبایل و طراحان بصری است که می‌خواهند در دنیای اطراف خود تغییری ایجاد کنند یا کسب‌و‌کاری در سطح جهانی خلق کنند و دنیای بهتری بسازند.

در حاشیه نمایشگاه الکامپ، احمدرضا مسرور مدیرعامل شتابدهنده‌ دیموند در مصاحبه با خبرنگار نوپانا این شرکت را به صورت مختصر معرفی کرد: «شروع کار دیموند از اردیبهشت ماه سال ۹۳ در دانشگاه شریف بود که در پایان همان سال به دانشکده فنی دانشگاه تهران منتقل شد. شتابدهنده دیموند بر استارت‌آپ‌های حوزه IT سرمایه‌گذاری می‌کند.

ما تاکنون بیش از ۴۰۰۰ استارت‌آپ را ارزیابی کردیم و بیش از ۱۳۰ استارت‌آپ به کمپ‌های شتابدهی دیموند وارد شده‌اند. همچنین تاکنون روی ۲۷ استارت‌آپ سرمایه‌گذاری کرده‌ایم که تعداد زیادی از آنها در حال رشد هستند و تعداد کمی شکست خورده‌اند. مبلغ سرمایه گذاری ما از ۲۵میلیون تومان تا سقف ۴میلیارد تومان است؛ که این مبلغ در ازای دریافت ۱۵ تا ۲۰ درصد سهام استارت‌آپ‌ها است. دیموند علاوه بر ارائه سرمایه به استارت‌آپ‌ها خدماتی مانند فضای کار فیزیکی، مشاوره، آموزش مهارت‌های لازم و... به آنها می‌دهد.»

مسرور ادامه داد: «دیموند از طریق برگزاری رویدادهایی مانند دیموند پیچز، به صورت فعال به دنبال استارت‌آپ‌های خوب است. همچنین استارت‌آپ‌هایی که علاقه‌مند به همکاری با ما هستند، می‌توانند از طریق سایت، با ما در ارتباط باشند.» 

به گفته احمدرضا مسرور استارت‌آپ‌هایی که به دوره‌های شتابدهی دیموند وارد می‌شوند خصوصیات مشخصی دارند. از جمله این ویژگی‌ها: حضور یک تیم کامل، داشتن ایده خوب و کاربردی و فعالیت تمام وقت اعضای گروه برای رشد استارت‌آپ.

احمدرضا مسرور در انتها درباره هکتان برگزار شده گفت: «ما در دیموند پروژه پلتفرم نوآوری سازمانی را آغاز کرده‌ایم. در این پروژه به سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ کمک می‌کنیم تا مسائل و مشکلات خود را از طریق همکاری با استارت‌آپ‌ها حل کنند. وظیفه ما برقراری ارتباط بین سازمان‌ها و استارت‌آپ‌ها است. برای مثال ممکن است یک استارت‌آپ راه‌حلی برای مشکل امنیتی یک بانک داشته باشد.»

در اواسط مرداد ماه، شرکت دیموند با همکاری ایرانسل، رویدادی در حوزه سرویس‌های موبایلی برگزار خواهد کرد. علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت دیموند اخبار تکمیلی را دریافت کنند.

برچسب‌ها: الکامپشتابدهنده دیمونداحمدرضا مسرورنمایشگاه بین المللی الکامپشهرداری تهراناستارتاپرویداد هکتانچالش نوآوری تهران هوشمند
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره مژده زینالی

مژده زینالی

مژده زینالی، دانش‌آموخته رشته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ مسئولیت واحد زبان‌های خارجی را در باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه‌های آزاد عهده‌دار بوده و تاکنون مقالات متعددی را در زمینه‌های پزشکی و فناوری‌های نوین، در این عرصه منتشر کرده است.