چگونه تکنولوژی دانشگاه را به صنعت تبدیل کنیم؟
روح‌الله رحمانی: ۸

چگونه تکنولوژی دانشگاه را به صنعت تبدیل کنیم؟

توسط مژده زینالی | ۱۳۹۸/۰۴/۲۹ - ۲۳:۴۰ | ۴ دقیقه

معان نوآوری دیجی‌کالا، درباره‌ی «راه‌اندازی استارت‌آپ در ایران» در الکلم‌تاکز واقع در سالن ۶ نمایشگاه الکامپ سخنرانی کرد.

نوپانا: روح‌الله رحمانی، معاون نوآوری دیجی‌کالا روز شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۸ در الکام‌تاکز سخنرانی کرد. مجموعه سخنرانی‌های الکام‌تاکز با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سالن ۶ نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

آقای رحمانی در سخنرانی خود درباره چگونگی تبدیل تکنولوژی دانشگاه‌ها به صنعت صحبت کردند. در این سخنرانی به ۶ نکته اشاره شد که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

۱.برای تبدیل تکنولوژی دانشگاه‌ها به صنعت، باید مدل قدیمی کسب‌وکار را تغییر دهیم؛ زیرا مدل قدیمی پاسخگوی نیاز بازار جدید نیست و تکنولوژی ما را بی‌فایده می‌کند. به طور کلی در مدل جدید کسب‌وکار، تکنولوژی باید مبتنی بر فضای ابری باشد.

۲.بزرگ‌ترین ریسک‌های تیم خود را مشخص کنید. نکته بسیار مهم این است که دیدگاه دقیق خود را مشخص کنید و به این سوال پاسخ دهید که دقیقا می‌خواهید چه کاری انجام دهید. همچنین اگر کسب‌وکار شما در مرحله شکست قرار گرفت، این مرحله را طولانی نکنید و به سرعت کسب‌وکار را تمام کنید. هرچه زودتر شکست بخورید، تجربیات بیشتری پیدا می‌کنید و در نهایت زودتر موفق می‌شوید.

۳.موارد زیر را در اولین فرصت انجام دهید: پتنت خود را ثبت کنید، شرکت خود را ثبت کنید، بین مردم باشید و نیاز مشتریان خود را بشناسید. ثبت پتنت علاوه بر مزایای حقوقی که برای نوآوری و ایده شما دارد، مانند سند یک اعتبار به تکنولوژی و صحبت‌های شما می‌دهد. همچنین چند میلیارد تومان در ارزش کسب‌وکار شما تفاوت ایجاد می‌کند.

۴.ساختار سازمانی را تغییر دهید. استاد به رئیس هیات مدیره و دانشجویان به اعضای تیم اجرایی تبدیل می‌شوند.

۵.سهام کسب‌وکار را به درستی تقسیم کنید. ۱۰ درصد سهام برای استاد، ۳۰درصد سهام برای فرشتگان کسب‌وکار و ۶۰ درصد باقیمانده برای اعضای تیم اجرایی است.

۶. آخرین و مهم‌ترین نکته این است که روی تکنولوژی که ارزش ایجاد می‌کند تمرکز کنید. لازم نیست تمام کارهای کسب‌وکار را خودتان انجام دهید. بهتر است روی تکنولوژی که برای شما ارزش ایجاد می‌کند تمرکز کنید و برای قسمت‌های فنی دیگر از منابع باز یا محصولات شرکت‌های دیگر استفاده کنید.

برچسب‌ها: الکامپدیجی‌کالا
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره مژده زینالی

مژده زینالی

مژده زینالی، دانش‌آموخته رشته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ مسئولیت واحد زبان‌های خارجی را در باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه‌های آزاد عهده‌دار بوده و تاکنون مقالات متعددی را در زمینه‌های پزشکی و فناوری‌های نوین، در این عرصه منتشر کرده است.