کارگاه‌های روز اول دیجی‌کالا در الکامپ برگزار شد
در غرفه دیجی‌کالا؛ ۸

کارگاه‌های روز اول دیجی‌کالا در الکامپ برگزار شد

توسط مژده زینالی | ۱۳۹۸/۰۴/۲۷ - ۲۳:۳۱ | ۸ دقیقه

مجموعه کارگاه‌های دیجی‌کالا با موضوعات دلایل شکست استارت‌آپ‌ها، یک روایت معتبر از روابط عمومی دیجی‌کالا، خصوصیات مدیرمحصول، ۱۰ دلیل برای بازاریابی عملکرد، مقابله با ترس از شکست با روش هکتان، اهمیت نظارت بر عملیات بازرگانی در تجارت الکترونیک روز پنج‌شنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۸ در نمایشگاه الکامپ در غرفه دیجی‌کالا برگزار شد.

نوپانا: روز اول بیست و پنجمین نمایشگاه تخصصی الکامپ، امروز ۲۷ تیر ۱۳۹۸ در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد. گروه دیجی‌کالا، شامل دیجی‌کالا فِرش (سوپرمارکت دیجی‌کالا)، فیدیبو، دیجی‌پی، دیجی‌کالانکست، ادرو و فاینال تارگت در غرفه دیجی‌کالا واقع در ورودی سالن الکام استارز (سالن ۸ و ۹) نمایشگاه حضور داشت.

اگر قصد بازدید از نمایشگاه الکامپ را دارید، می‌توانید با مراجعه به غرفه دیجی‌کالا از آخرین تحولات، دستاوردها و جزئیات مجموعه‌ها و شرکت‌های وابسته به دیجی‌کالا، اطلاعات مفیدی به دست آورید.همچنین با شرکت در کارگاه‌های آموزشی دیجی‌کالا، می‌توانید به‌صورت رایگان از بهترین تجربیات این شرکت استارت‌آپی بهره‌مند شوید.

اولین کارگاه آموزشی از سلسله کارگاه‌های دیجی‌کالا در بیست‌وپنجمین نمایشگاه الکامپ، ۲۷ تیر ساعت ۱۱ صبح با سخنرانی امیر صالحی، مدیرعامل دیجی‌کالا نکست، در غرفه دیجی‌کالا برگزار شد. در این بخش از «دلایل شکست استارت‌آپ‌ها» صحبت شد. این عوامل عبارت‌اند از:

استراتژی‌های غلط بازاریابی

Mismatch بین سرمایه‌گذار و استارت‌آپ

مشخص نکردن شرایط سرمایه‌گذاری (Investment Terms)

وجود غرور بین اعضای تیم

Team Mismatch

کمبود نوآوری و غیره.

صالحی به افرادی که قصد دارند استارت‌آپ خود را راه‌اندازی کنند توصیه کرد که برای جلوگیری از شکست، بهتر است هنگام جذب سرمایه به صورت دقیق سرمایه‌گذاران بالقوه را ارزیابی کنید و بهترین آنها را انتخاب کنید. همچنین نکته دیگری که در این زمینه بسیار حائز اهمیت است، ارزش‌گذاری درست استارت‌آپ هنگام جذب سرمایه است.

دومین کارگاه با موضوع «یک روایت معتبر از روابط عمومی دیجی‌کالا» با سخنرانی امیرحسن موسوی، مدیر روابط عمومی دیجی‌کالا برگزار شد. موسوی ابتدا وضعیت کلی کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی را بررسی کرد. سپس افزود، از ۶۰ میلیون کاربر ایرانی در اینترنت، ۲۴میلیون کاربر اینستاگرام هستند. سپس وضعیت دیجی‌کالا در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی را بررسی کرد. وی گفت: دیجی‌کالا با ۳.۶ میلیون کاربر و ۲.۵ میلیون کاربر فعال، بزرگ‌ترین رسانه ایران است. در انتها ابزارهای روابط عمومی (PR) دیجی‌کالا بررسی شد.

در سومین کارگاه، کیانوش کیقبادی مدیرمحصول دیجی‌کالا، «خصوصیات یک مدیر محصول» را مورد بررسی قرار داد. این خصوصیات عبارت‌اند از: داشتن روحیه حل مسئله، داشتن دانش تکنولوژی و توانایی برقراری ارتباط با تیم فنی، داشتن دیدگاه بیزینسی، درک کاربر، دانش مختصری از طراحی، مهارت‌های آنالیز، توانایی برقراری ارتباط و انجام کارگروهی، اولویت‌بندی در توسعه محصول و دریافت فیدبک. یکی از خصوصیات مهم یک مدیر محصول از نظر کیانوش کیقبادی، توانایی رهبری بدون اختیار است. این به معنای آن است که مدیر محصول با وجود اینکه اختیاری بر گروه‌های دیگر ندارد، بتواند با آنها ارتباط برقرار کند و برای جلو بردن کار از آنها کمک بگیرد.

بعد از یک استراحت، کارگاه چهارم ساعت ۱۵ بعدازظهر با عنوان «۱۰ دلیل برای بازاریابی عملکرد» برگزار شد. سخنران این کارگاه، حمیدرضا سعادتی که خود مدیر بازاریابی عملکردی دیجی‌کالا است، مزایای بازاریابی عملکردی (Performance Marketing) را برای حضار توضیح داد. از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

با بازاریابی عملکرد می‌توانید استراتژی‌های خود را برای رسیدن به هدف مشخص کنید.

بازاریابی عملکرد، درباره سهم بازار آنلاین به شما اطلاعات کاربردی و مفید می‌دهد.

این نوع بازاریابی به شما کمک می‌کند روی مخاطبان هدف خود تمرکز کنید.

با بازاریابی عملکرد می‌توانید با تغییرات بازارهماهنگ باشید.

همچنین ساعت ۱۶:۳۰ بعدازظهر در سالن ۶، مدیرعامل دیجی‌پی در الکام‌تاکز سخنرانی کرد. مجموعه سخنرانی‌های الکام‌تاکز با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شده است. هومن امینی در یکی از بخش‌ها، درباره «کیف پول هوشمند» صحبت کرد. از جمله مزایای کیف پول هوشمند می‌توان به موارد پشتیبانی همیشگی، دستیار مالی، بهره‌مندی از هوش مصنوعی، امنیت بالا و... اشاره کرد.

لازم به ذکر است کارگاه‌های روز جمعه ۲۸ تیر ۱۳۹۸ در غرفه دیجی‌کالا واقع در سالن ۸ و ۹  الکام‌استارز با عناوین «مدیر جوان بودن چه حسی دارد؟»، «ری‌اکت‌نیتیو و مسیرشغلی در تیم فرانت‌اند دیجی‌کالا»، «چیزهایی که در سال اول فعالیت در دیجی‌کالا یاد گرفتم»، «وقتی تحلیل آماری از مشتریان، جام جهان‌نما می‌سازد» و «چگونه یک دیزاین سیستم در دیجی‌کالا ایجاد کردیم» برگزار خواهند شد.

از علاقه‌مندان دعوت می‌شود برای شرکت در این کارگاه‌های آموزشی، راس ساعات مقرر در غرفه دیجی‌کالا واقع در ورودی سالن ۸ و ۹ حضور یابند.

*عکس اصلی خبر از اکوموتیو

برچسب‌ها: الکامپدیجی‌کالا
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره مژده زینالی

مژده زینالی

مژده زینالی، دانش‌آموخته رشته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ مسئولیت واحد زبان‌های خارجی را در باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه‌های آزاد عهده‌دار بوده و تاکنون مقالات متعددی را در زمینه‌های پزشکی و فناوری‌های نوین، در این عرصه منتشر کرده است.