ورود شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی به زنجیره ارزش جهانی
در روسیه مطرح شد؛ ۸

ورود شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی به زنجیره ارزش جهانی

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۸/۰۴/۲۲ - ۱۷:۳۹ | ۵ دقیقه

رئیس صندوق نوآوری از ورود شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌های ایرانی به زنجیره ارزش جهانی خبر داد.

نوپانا به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دهمین نمایشگاه محصولات دیجیتال و دانش‌بنیان موسوم به اینوپروم ۲۰۱۹ با حضور بیش از ۶۰۰ شرکت معتبر فناوری از ۱۰۷ کشور دنیا در شهر یکاترینبورگ روسیه در حالی گشایش یافت که معاون علمی و فناوری در راس هیاتی متشکل از ۷۰ شرکت دانش بنیان ایرانی در آن حضور یافتند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری بیان کرد: این سفر اقدامی مجدد برای توسعه صادرات محصولات دانش بنیان است. ۷۰ شرکت دانش بنیان در شهر یکاترینبورگ و مسکو ما را همراهی می‌کنند تا در جلسات تجاری و فناوری حضور داشته باشند. امیدواریم جلسات میان شرکت‌های ایران و روسیه نتایج خوبی داشته و دستاورد آن عدد قابل توجهی توافقنامه برای توسعه صادرات باشد.

شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌های ایرانی در حال ورود به زنجیره ارزش جهانی هستند

علی وحدت رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه ایران با طیف متنوعی از ابزارهای تامین مالی برای تجاری‌سازی فناوری به میدان آمده است از ورود شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌های ایرانی به زنجیره ارزش جهانی خبر داد و گفت: آماده تاسیس صندوق‌های مشترک میان ایران و روسیه برای تامین مالی همکاری‌های فناورانه هستیم.

او افزود: شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌های ایرانی به طور چشمگیری توان خود در توسعه فناوری‌های پیشرفته همچون زیست فناوری، اطلاعات و ارتباطات و نانو را ارتقا داده اند و حالا در حال ورود به زنجیره ارزش شرکت‌های جهانی هستند.

وحدت ادامه داد: روابط تجاری ایران و روسیه قدمتی دیرینه دارد و حالا شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌های ایرانی آماده اند که در کنار روابط تجاری، همکاری‌های فناورانه را نیز عمق ببخشند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ایران، یکی از الزامات همکاری‌های فناورانه، به ویژه در سطح بین المللی را تامین مالی کارآمد وهوشمندانه دانست و گفت: دراکوسیستم فناوری و نوآوری ایران، بار اصلی تامین مالی شرکت های دانش‌بنیان واستارتاپ های حوزه فناوری برعهده صندوق نوآوری و شکوفایی و شرکای راهبردی آن، یعنی صندوق های پژوهش و فناوری است. از این رو ما به اتفاق ۴ صندوق پژوهش و فناوری حاضر در این نشست، آمادگی کامل خود را برای تامین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌های ایرانی حاضر در این نشست اعلام می‌کنیم و به شرکت‌های روسی اطمینان می‌دهیم که طرف های ایرانی توسط ما و صندوق‌های پژوهش و فناوری پشتیبانی می‌شوند.

او در ادامه با تاکید بر اینکه برای تامین مالی همکاری های فناورانه ابزا‌رهای مختلفی وجود دارد، اضافه کرد: از این رو ما با طیف متنوعی از ابزارهای تامین مالی از تسهیلات تا سرمایه‌گذاری و خدمات تجاری‌سازی به میدان آمده‌ایم. بنابر این برای تاسیس صندوق یا صندوقهای مشترک میان دو کشور برای تامین مالی همکاری‌های فناورانه نیز آمادگی داریم. همچنین در صورت تمایل همتایان روسی خود، آمادگی داریم تا با ایجاد خط اعتباری مشترک، همکاری‌های فناورانه میان دو طرف را تسهیل و پشتیبانی کنیم.

برچسب‌ها: سورنا ستاریمعاونت علمی و فناوری ریاست جمهوریشرکت‌های دانش‌بنیانعلی وحدتاستارتاپصندوق نوآوری و شکوفایی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.