25 علت سرمایه‌گذاری نکردن
قسمت اول ۸.۷

۲۵ علت سرمایه‌گذاری نکردن

توسط محمد پویا | ۱۳۹۵/۱۲/۲۳ - ۱۶:۱۵ | ۳ دقیقه

هر سرمایه‌گذار برای عدم پذیرش یک استارت‌آپ دلایل خاص خود را دارد.

نوپانا: کسی دلش نمی‌خواهد پولش را در جایی که نتیجه نمی‌دهد سرمایه‌گذاری کند. سرمایه‌گذاران به استارت‌آپ‌هایی علاقه دارند که با کمترین خطر ممکن و بیشترین ضریب اطمینان به سراغ آنها بروند. رد کردن پیشنهاد یک استارت‌آپ امری طبیعی است و دلایل متعددی می‌تواند داشته باشد. قسمت اول:

 1- ناکافی بودن دلایل موفقیت

کسب‌وکارهایی که اصطکاک زیادی دارند برای سرمایه‌گذاران جذاب نیستند. آیا تا به حال چیزی فروخته‌اید؟ آیا تجربه راه‌اندازی کسب‌وکار داشته اید؟ با چه دلایلی می‌گویید استارت‌آپ شما ارزش این را دارد که روی آن سرمایه‌گذاری کنم؟ این‌ها ابتدایی ترین سوالات یک سرمایه‌گذار هستند.

2- عدم اعتماد به موسس

اگر یک سرمایه‌گذار نتواند به شخصیت، قدرت مدیریت، برنامه‌ریزی و نگاه شما به آینده اعتماد کند، با او جلسات را ادامه ندهید و به سراغ فرد دیگری بروید. ادامه دادن با فرد بی‌اعتماد فقط وقت هر دوی شما را تلف می‌کند.

3- داشتن تیمی بی‌تجربه

ایده‌ شما هرچقدر هم استثنایی و خلاقانه باشد، با داشتن تیمی بی‌تجربه، هیچکس به شما اعتماد نخواهد کرد. سرمایه‌گذار به اعتبار و توانایی اعضای تیم توجه زیادی می‌کند.

4- عدم وجود روحیه همکاری در اعضا و شرکا

ممکن است هرکدام از اعضای تیم، بسیار مناسب کسب‌وکار شما باشند، اما عدم وجود روحیه همکاری و تک‌روی اعضا، هر سرمایه‌گذاری را می‌ترساند. سرمایه‌گذار حق دارد همه چیز را درمورد استارت‌آپ شما بداند و اگر متوجه این موضوع شود خیلی راحت عقب می‌کشد.

5- پنهان‌کاری بی‌مورد

قرار نیست سرمایه‌گذار تمام جزییات را بداند، اما پنهان کردن همه چیز از او باعث بی‌علاقگی و رد کردن می‌شود. دانشتن اصول کار ابتدایی‌ترین اطلاعاتی است که باید در اختیار سرمایه گذار گذاشته شود.

ادامه مطلب را در قسمت‌های بعدی بخوانید

 

برچسب‌ها: کسب‌و‌کارسرمایه‌گذاراستارت‌آپموفقیت
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا