از دیجی‌کالا تا دیجی‌کالا نکست
داستان یک برند ملی ۱۰

از دیجی‌کالا تا دیجی‌کالا نکست

توسط مژده زینالی | ۱۳۹۷/۱۲/۲۱ - ۱۸:۴۰ | ۴ دقیقه

دیجی‌کالا یکی از موفق‌ترین کسب‌وکارهای استارت‌آپی ایرانی است که می‌خواهد به بزرگ‌ترین خرده‌فروشی اینترنتی خاورمیانه تبدیل شود.

نوپانادیجی‌کالا بهمن ماه سال ۱۳۸۵ متولد شد. برادران محمدی با در اختیارگرفتن دفتر کار کوچکی در خیابان مفتح که متعلق به برادر آن‌ها بود و استخدام ۵ نیرو، با سرمایه‌ای ۱۰ میلیون تومانی دیجی‌کالا را راه‌اندازی کردند. دیجی‌کالا با دو تولیدکننده‌ی محتوا، یک مسئول خرید، یک حسابدار و یک پیک برای تحویل کالا کار خود را آغاز کرد.

دیجی‌کالا پس از سرمایه‌گذاری سرآوا در سال ۱۳۹۱ روند رو به رشد خود را همچنان ادامه داد، بطوریکه در سال ۱۳۹۲ این فروشگاه اولین مرکز پردازش کالای خود را راه‌اندازی کرد. دیجی‌کالا در نهایت موفق شد تا پس از برنامه‌ریزی فراوان در سال ۱۳۹۳ گستره‌ی محصولات خود را به کالاهای غیر دیجیتال افزایش داده و طیف گسترده‌ای از محصولات را پوشش دهد.

دیجی‌کالا در سال ۱۳۹۴ مذاکرات برای جذب دومین دور از سرمایه‌ی خود را آغاز کرد. دومین دور سرمایه‌ی دیجی‌کالا در سال ۱۳۹۴ با توافق برای جذب ۱۰۰ میلیون دلار از سوی کمپانی هلندی IIIC نهایی شد. دیجی‌کالا از دی‌ماه سال ۱۳۹۴ فرآیند جذب سرمایه را از طریق شرکت اینترنشنال اینترنت اینوستمنت (IIIC) به مبلغ ۱۰۰ میلیون دلار در قالب افزایش سرمایه و در ازای ۲۱ درصد سهام را آغاز کرد.

سال ۱۳۹۵ گروه دیجی‌کالا که شامل دیجی‌استایل، فیدیبو و دیجی‌کالا بود با اضافه شدن پلتفرم مارکت‌پلیس مدل کسب‌وکار خود را توسعه داد.

همچنین دیجی‌کالا در سال ۱۳۹۶، مرکز پردازش کالای دانش بزرگ‌ترین مرکز پردازش کالای خاورمیانه را راه‌اندازی کرد و با ۳۰ مرکز توزع در تمامی استان‌ها به بزرگ‌ترین ظرفیت لجستیک کشور دست یافت.

روند رشد دیجی‌کالا در سال ۱۳۹۷ نیز ادامه پیدا کرد و دیجی‌پی (خدمات آنلاین پرداخت)، دیجی‌کالانکست (مرکز نوآوری‌های دیجی‌کالا) و دیجی‌کالا فرش (محصولات FMCG یا سوپرماکتی)، به گروه دیجی‌کالا اضافه شد.

در حال حاضر گروه دیجی‌کالا ضمن ایجاد ۲۵۰۰ فرصت شغلی مستقیم و ده‌ها هزار فرصت شغلی غیرمستقیم با روزانه چهار میلیون بازدید و ۳.۶ میلیون کاربر با تجربه خرید، به عنوان بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی خاورمیانه بیش از ۹۲ درصد سهم بازارخرده فروشی آنلاین کشور را در اختیار دارد.

امروز دیجی‌کالا به عنوان یک برند ملی با بیشتر از ۲۰هزار فروشنده فعال در مارکت‌پلیس از سراسر کشور و یک میلیون تنوع کالایی، خانه تولیدکنندگان ایرانی است.

برچسب‌ها: دیجی‌کالاDigikalaمارکت‌پلیسمارکت‌پلیس دیجی‌کالاحمایت از کالای ایرانی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره مژده زینالی

مژده زینالی

مژده زینالی، دانش‌آموخته رشته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ مسئولیت واحد زبان‌های خارجی را در باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه‌های آزاد عهده‌دار بوده و تاکنون مقالات متعددی را در زمینه‌های پزشکی و فناوری‌های نوین، در این عرصه منتشر کرده است.