آمازون؛ بزرگترین کارفرمای جهان
در میان همه شرکت‌های تکنولوژی ۸

آمازون؛ بزرگترین کارفرمای جهان

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۷/۱۱/۳۰ - ۱۴:۴۹ | ۳ دقیقه

آمار جالبی از تعداد کارمندان شرکت‌های تکنولوژی منتشر شده است که نشان می‌دهد آمازون با اختلاف زیادی بیشترین تعداد کارمند را دارد.

نوپانا به نقل از آی‌تی‌ایران، این آمار تعداد کارمندان شرکت‌های تکنولوژی را تا پایان سال ۲۰۱۸ نشان می‌دهد و آمازون با ۶۴۷ هزار و ۵۰۰ نفر در بالاترین جایگاه لیست قرار دارد.

اوراکل هم بعد از آمازون با ۱۳۷ هزار نفر در جایگاه دوم ایستاده است. البته اختلاف آمازون و اوراکل بیشتر از ۵۰۰ هزار نفر است! که فاصله زیاد جایگاه اول با سایر شرکت‌ها را نشان می‌دهد.

اپل و مایکروسافت هم به ترتیب با ۱۳۲ هزار نفر و ۱۳۱ هزار نفر در جایگاه سوم و چهارم قرار دارند. نزدیکترین آمار هم مربوط به همین گروه است که تنها یک هزار نفر اختلاف دارند.

 بزرگترین کارفرما

همانطور که در جدول بالا مشخص است، ده شرکت اول از نظر تعداد کارمند را می‌توانید ببینید. در میان این شرکت‌ها نکته اول و جالب اختلاف زیاد آمازون با سایر شرکت‌ها است که البته تا حدودی هم قابل پیشبینی بود، اما نکته جالب دیگر جایگاه آلفابت (شرکت مادر گوگل) است. انتظار می‌رفت که گوگل در جایگاه دوم یا سوم باشد اما با کمتر از یک صد هزار کارمند در جایگاه ششم قرار گرفته است.

در میان این لیست جای چند شرکت بزرگ هم خالی است. شرکت‌هایی که اسم و رسمی دارند و برخی از آنها انتظار می‌رفت کارمندان زیادی داشته باشند اما ظاهرا حتی در ۱۰ شرکت اول تکنولوژی هم حضور ندارند. برای مثال می‌شود به سیسکو، سامسونگ، ال‌جی، هوآوی، دل، ادوبی، اچ‌پی، علی‌بابا، تنسنت و شیائومی اشاره کرد.

برچسب‌ها: آمازونAmazonکسب‌و‌کاراستارت‌آپاشتغال‌زاییاستخدامبزرگترین کارفرمای جهاناوراکل
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.