رشد صد درصدی تخفیفان در سال‌ جاری و چند سال گذشته
نازنین دانشور مطرح کرد: ۸

رشد صد درصدی تخفیفان در سال‌ جاری و چند سال گذشته

توسط پیمان گل‌وردی | ۱۳۹۷/۰۹/۱۱ - ۱۹:۳۷ | ۷ دقیقه

نازنین دانشور، مدیرعامل و بنیان‌گذار استارت‌آپ تخفیفان پس از کسب جایزه کارآفرین جوان برتر آسیا-اقیانوسیه، در نشست خبری از تخفیفان و نحوه دریافت جایزه خود گفت.

نوپانایکشنبه هفته گذشته ۴ آذر ماه بود که نازنین دانشور، بنیان‌گذار استارت‌آپ تخفیفان در صفحه اینستاگرامی خود خبر از کسب جایزه برترین کارآفرین جوان آسیا-اقیانوسیه که در سی‌و‌دومین نشست کنفدراسیون اتاق‌های بازرگانی و صنعت آسیا-اقیانوسیه (CACCI)، اهدا می‌شد، داد. دانشور اولین ایرانی است که موفق به کسب این جایزه بین المللی شده است.

به گفته او مجموعه تخفیفان در این دوران اقتصادی رشد صد درصدی را داشته و سال آینده هم همین رشد را خواهد پیمود. دانشور باور دارد که تجارت الکترونیکی در ایران هنوز به جایگاه اصلی و واقعی خود نرسیده و به همین دلیل هنوز مسیر رشد و تعالی برای کسب‌وکارها وجود دارد.

نازنین دانشور این جایزه را افتخار اکوسیستم ایران نامید و گفت: «در حال حاضر بیش از ۱۷۵ نفر با تخفیفان همکاری می‌کنند و بیش از ۴۰ هزار کسب‌وکار را درگیر کار خود کرده است. تخفیفان در حوزه‌های گردشگری به صورت متمرکز کار می‌کند و سعی دارد تا هزینه‌های جاری مردم را تا حد امکان کاهش دهد؛ به طوری که کدهای تخفیف ۵۲۰ استارت‌آپ دیگر نیز در تخفیفان وجود دارد و ما عملا تبدیل به یک هاب برای حل مشکل ارائه تخفیف از سوی همه کسب‌وکارها به کاربران شده‌ایم.»

بر اساس گفته‌های دانشور، تخفیفان در سال گذشته و سال جاری رشد ۱۰۰ درصدی را تجربه کرده است. او ادامه داد: «شاید در نگاه اولیه به نظر بیاید که سایت‌های تخفیف گروهی در جهان دیگر با رشد روبرو نیستند اما حقیقت ماجرا اینجاست که مجموعه‌هایی مثل Groupon بیشترین رشد ناگهانی را در بازار تجارت الکترونیکی در جهان داشتند ولیکن در حال حاضر با یک نوع اشباع در بازار جهانی روبرو هستیم. همین اشباع باعث شده که روند رشد ناگهانی چنین شرکت‌هایی در دنیا متوقف شود و تبدیل به یک خط صاف و یا شیب ملایم رو به پایین شود؛ این در حالیست که در ایران هنوز جای کار بسیاری برای این نوع تجارت وجود دارد و به همین دلیل باور داریم که تخفیفان می‌تواند مسیر رشد خود را همچنان ادامه دهد.»

استارت‌آپ تخفیفان هم مانند بسیاری از کسب‌وکارها با برخی تهدیدات روبرو شده اما تاکنون دچار فیلترینگ نشده است. نازنین دانشور با اشاره به این موضوع گفت: «در چند سال گذشته به تخفیفان از سوی پلیس فتا هشدار داده شده که در زمینه تورهای سفر خارجی نباید کار کنند و دلیل خاصی هم برای این هشدار به آنها داده نشده است. فقدان قوانین مشکل بزرگی برای کسب‌وکارهای نوپا و استارت‌آپی است که متاسفانه دولت و بسیاری از نهادها هنوز با این اکوسیستم غریبه هستند.»

سی‌و‌دومین نشست کنفدراسیون اتاق‌های بازرگانی و صنعت آسیا-اقیانوسیه با حضور کارآفرینان زیادی از ۲۸ کشور دنیا برگزار شد که امسال، فینال مسابقات در استانبول بوده است.

نازنین دانشور در خصوص چگونگی حضور در این نشست گفت: «اتاق بازرگانی کشور از تمامی حوزه‌ها افرادی را دعوت می‌کند و بعد از یک رقابت بین این افراد که حدود ۵۰ شرکت بودند، گزینه‌های نهایی خود را به منطقه می‌فرستد و در نهایت افراد بعد از پذیرش به فینال می‌روند. هر کدام از ما بیست دقیقه وقت داشتیم تا طرح‌ها و صحبت‌های خود را ارائه دهیم و امتیازبندی داورها که خود از جوامع بین‌الملل بودند به چهار دسته تقسیم می‌شد که دستاوردهای بیزینس چهل درصد نمره را داشت و الباقی نمره به دو بخش کیفیت راهبردی و میزان تغییراتی که آن کسب‌وکار در جامعه و نگاه جامعه به وجود آورده تقسیم می‌شد.»

دانشور در خصوص سوال خبرنگار نوپانا مبنی بر چگونگی نحوه پیگیری عمل به قراردادهایی که تخفیفان با مجموعه‌ها و همکاران خود دارد گفت: «تخفیفان یک قرارداد سفت و سخت با مجموعه بسته است. موضوع دیگری که به تازگی راه‌اندازی می‌شود بحث امتیازدهی به مجموعه‌ای است که سرویس و خدمات ارائه می‌دهد. همچنین اگر آن مجموعه با مشتری همکاری نکند، مبلغ پرداخت شده به حساب مشتری بر خواهد گشت.»

برچسب‌ها: تخفیفاننازنین دانشورکارآفرین جوان برتر آسیا-اقیانوسیهاستارت‌آپ
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به‌عنوان مدیر اجرایی باشگاه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد تهران‌جنوب برگزیده شده است و با فعالیت در زمینه مهندسی پزشکی هم‌اکنون مدیریت روابط عمومی استارت‌آپ Maczooo mirror را بر عهده دارد.