بنیانگذار مایکروسافت، مالک جدید چلسی می شود؟
با مبلغ ۳ میلیارد دلاری؛ ۸

بنیانگذار مایکروسافت، مالک جدید چلسی می شود؟

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۷/۰۷/۰۷ - ۱۲:۳۶ | ۳ دقیقه

پل آلن یکی از بنیانگذاران مایکروسافت و مالک باشگاه فوتبال آمریکایی سیاتل سی‌هاوکز به خرید باشگاه چلسی ابراز علاقه کرده و گفته می‌شود رومن آبراموویچ مبلغ لازم برای خرید چلسی را ۳ میلیارد پوند اعلام کرده است.

نوپاناآبراموویچ مالک روس باشگاه چلسی از ۱۵ سال پیش تملک باشگاه انگلیسی را در اختیار داشته و بنا به اعلام رسانه‌های انگلیسی حالا مایل است ثمره‌ سرمایه‌گذاری خود را چیده و باشگاه آبی‌پوش لندن را بفروشد. 

اما آبراموویچ قصد ندارد باشگاه را به سرعت و به راحتی واگذار کند. بر اساس گزارش‌ها او پیش از این یک پیشنهاد ۲.۳ میلیارد پوندی را رد کرده است. آبراموویچ در بریتانیا بارها برای دریافت ویزا با مشکل روبرو شده و از این بابت ناراحت است. او همچنین مجبور شده برنامه‌های خود برای ساخت یک ورزشگاه جدید برای چلسی را متوقف کند. به نظر می‌رسد مجموع این دلایل دست به دست هم داده و او را به این نتیجه رسانده که بر دوران حاکمیت خود بر چلسی خاتمه دهد. گفته می‌شود سر جیم رتکلیف ثروتمندترین مرد بریتانیایی هم به خرید چلسی علاقه‌مند است ولی مشخص نیست می‌تواند از پس هزینه‌ ۳ میلیارد پوندی این خرید برآید یا نه؟ 

با توجه به گزارش‌های منتشرشده به نظر می‌رسد بالاترین شانس برای خرید چلسی در اختیار پل آلن است، ثروتمند بزرگ آمریکایی که مالکیت باشگاه فوتبال آمریکایی سیاتل هاوکز، باشگاه بسکتبال پورتلند تریل‌بلیزر و باشگاه فوتبال سیاتل ساوندرز را در دست دارد. 

به گزارش سان، آلن اوایل ماه جاری در نیویورک با پینی زاهاوی ایجنت معروف فوتبال دیدار کرده تا درباره‌ احتمال ورود به معامله با آبراموویچ برای خرید باشگاه چلسی مذاکره کند. 

زاهاوی یکی از دوستان نزدیک و صمیمی آبراموویچ بوده و به نظر می‌رسد آلن برای باز کردن باب گفتگو با آبراموویچ شخص مناسبی را هدف گرفته است. آلن علاوه بر ورزش در شاخه‌های دیگر اقتصادی نیز فعالیت دارد. او به همراه بیل گیتس یکی از بنیانگذاران مایکروسافت بوده است.

برچسب‌ها: ماکروسافتسرمایه‌گذاریچلسیرومن آبراموویچپل آلن
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.