لزوم راه‌اندازی مراکز شتاب‌دهی در البرز
غلامرضا حمیدی: ۸

لزوم راه‌اندازی مراکز شتاب‌دهی در البرز

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۷/۰۵/۲۹ - ۱۴:۱۲ | ۷ دقیقه

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز بر لزوم راه‌اندازی مراکز شتاب دهی در استان تأکید کرد و از توسعه خانه استارت آپ‌ کرج خبر داد.

نوپانا به نقل از خبرگزاری مهر، غلامرضا حمیدی به اهمیت حمایت از استارت آپ ها و کسب‌وکارهای نوپا اشاره کرد و گفت: عمده این موارد در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات شکل می‌گیرد که مشتمل بر ۸۰ درصد از کسب‌وکارهای نوین در کشور است.

وی توضیح داد: حمایت از کسب‌وکارهای نوپا و انطباق قوانین و مقررات جاری کشور بر این ایده‌های خلاقانه جدید از اهدافی است که در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دنبال می‌کنیم؛ زیرا بخشی از اشتغال‌های موجود در این حوزه براثر پیشرفت تکنولوژی کنار گذاشته می‌شود، اما می‌توان شغل‌های جدید با تکیه‌بر کسب‌وکارهای نوپا ایجاد کرد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز از انجام برنامه‌های مختلف در حمایت از استارت آپ ها سخن گفت و افزود: اقتصاد دیجیتال بر پایه فعالیت این نوع کسب‌وکارهای نوپا شکل می‌گیرد و گسترش این موارد نیازمند نهادینه‌سازی است.

ایجاد یک مرکز توانمندسازی و تسهیل گری در کرج

حمیدی بابیان اینکه در حوزه فناوری اطلاعات یک مرکز توانمندسازی و تسهیل گری در استان البرز ایجادشده است، عنوان کرد: با همکاری شهرداری کرج یک فضای کاری درزمینهٔ حمایت از استارتاپ ها و جوانان کارآفرین پیاده‌سازی کرده‌ایم.

وی تأکید کرد: در این مرکز با تشکیل تیم‌ها و ارائه آموزش تخصصی، انتقال اطلاعات موردنیاز به افرادی که صاحب یک تفکر خلاقانه هستند در این زمینه هستند انجام می‌شود و جوانان البرزی در این حوزه خیلی خوب ورود کرده‌اند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز با اشاره به هم‌افزایی بخش خصوصی و دولتی استان در حمایت از کسب‌وکارهای نوپا حوزه فناوری دیجیتال نیز گفت: ارگان‌هایی ازجمله شهرداری کرج، پارک علم و فناوری استان، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین اداره کل ورزش و جوانان استان همکاری‌های مثبتی درزمینهٔ حمایت از استارت‌ها با اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات داشته‌اند.

لزوم راه‌اندازی مراکز شتاب‌دهی در استان البرز

حمیدی از امضای تفاهم‌نامه‌هایی با اداره کل ورزش و جوانان البرز و شهرداری کرج به‌منظور توسعه خانه استارت‌آپ ها خبر داد و افزود: به دنبال توسعه هرچه بیشتر کسب‌وکارهای نوپا در شهرستان‌های استان هستیم اما متأسفانه خلا این نهادسازی‌ها در دانشگاه‌های البرز است؛ زیرا به این حوزه آن‌چنان‌که باید ورود نکرده‌اند.

وی با توضیح اینکه در شکل‌گیری اکوسیستم کارآفرینی، در کنار استفاده از ظرفیت‌های مراکز توانمندسازی و پارک علم و فناوری، عامل مهم دیگر راه‌اندازی مراکز شتاب‌ده‌ی است، گفت: در شهر گرم‌دره یک سایت تخصصی بانام امام سجاد (ع) درزمینهٔ ارتباطات و فناوری اطلاعات راه‌اندازی شده است و مدیران فرودگاه پیام نیز قرار است درزمینهٔ حمایت از استارتاپ ها ورود کنند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز به لزوم ایجاد هرچه بیشتر مراکز شتاب دهی در استان تأکید کرد و گفت: دو مرکز توسط بخش خصوصی در استان ایجادشده است اما این تعداد کافی نیست، درنتیجه باید در دانشگاه‌های البرز که چنین مراکزی برای مراجعه جوانان خلاق استان و پیاده‌سازی ایده و افکار آن‌ها وجود ندارد، اقدامات لازم انجام شود.

۶۲ شرکت استارت آپ در البرز شناسنامه‌دار شدند

حمیدی با اشاره به فعالیت‌های ارزنده‌ای که در چند سال اخیر و در حمایت از کسب‌وکارهای نوپا در البرز انجام‌شده است، ادامه داد: در این زمینه طی سه سال گذشته بیش از ۶۲ شرکت استارتاپی شناسنامه‌دار در استان ایجادشده که ماحصل آن فعالیت‌های این شرکت‌ها در سطح ملی است.

وی با اشاره به اهمیت حمایت از کسب‌وکارهایی نوپا مانند تاکسی‌های اینترنتی در سطح استان البرز گفت: این شرکت‌ها بیش از ۵۰ هزار قرارداد تمام‌وقت و نیمه‌وقت با رانندگانی دارند که در این زمینه در حال فعالیت هستند و کسب‌وکار آن‌ها تنها از همین روش است.

وی با اشاره به اینکه هرروز خبرهایی مبنی بر جلوگیری از فعالیت‌ها این تاکسی‌های اینترنتی در استان البرز شنیده می‌شود، افزود: خیلی از کسب‌وکارهای نوپا نمی‌توانند بر قوانین و مقررات جاری کشور منطبق باشند و اگر بخواهیم بر پیاده‌سازی این خواسته اصرار داشته باشیم درواقع موجب بیکاری بسیاری از شهروندان به‌ویژه جوانان شده‌ایم که از این طریق کسب درآمد دارند.

برچسب‌ها: البرزاستارت‌آپمراکز شتاب دهی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.