المپیک ۲۰۲۰ متفاوت‌تر از سال‌های اخیر برگزار خواهد شد
سورپرایز توکیو؛ ۸.۷

المپیک ۲۰۲۰ متفاوت‌تر از سال‌های اخیر برگزار خواهد شد

توسط هومن کیا | ۱۳۹۷/۰۵/۱۸ - ۰۹:۵۰ | ۵ دقیقه

کشور ژاپن در کمتر از ۱۰۰۰ روز دیگر میزبان مسابقات المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ خواهد بود.

نوپانا: همان‌طور که مستحضرید، توکیو شهری است که از آن می‌توان به عنوان مهد تکنولوژی یاد کرد. از این رو، توکیو مد نظر دارد تا المپیک باشکوهی را با کمک تکنولوژی‌ای که در اختیار دارد برای شرکت‌کنندگان به ارمغان آورد. بازی‌های المپیک، همیشه طرفداران زیادی داشته و آدم‌های فراوانی را از سراسر دنیا گرد هم آورده است.

این بازی‌ها که هر ۴ سال یکبار برگزار می‌شود، فرصت مناسبی برای ملیت‌ها و ورزشکاران است تا خودی نشان دهند. در این بین، کشور میزبان با ایجاد بستری مناسب برای این بازی‌ها، علاوه بر معرفی کشور و فرهنگ خودش به مردم، سعی در کسب در‌آمد از آن‌ها دارد.

 تکنولوژی و ایده‌هایی که توکیو قصد اجرایی کردن ‌آن‌ها را دارد

توکیو، میزبان المپیک ۲۰۲۰، در نظر دارد تا المپیک جذاب و متفاوتی را برگزار کند که به واسطه‌ آن تورییست‌های بیشتری را به کشور خود جذب کند.

سایت رسمی این بازی‌ها در گزارشی به ارائه دلایل قانع کننده‌ای پرداخته که مردم را متقاعد کند تا در این رویداد شرکت کنند.

در ادامه به بخشی از تصمیماتی که قرار است در المپیک اجرایی شوند می‌پردازیم:

ورود رشته‌های جدید

در این المپیک قرار است ۴ رشته‌ اسکیت، کوهنوردی، کاراته و موج‌سواری به رشته‌های پیشین اضافه شود و برای رشته‌های اسکیت‌بورد و کوهنوردی در نظر دارند تا در حین برگزاری مسابقات، درهای سالن برای عموم باز باشد.

ارتقای امنیت

توکیو به تنهایی توانسته عنوان امن‌ترین شهر جهان را به خود اختصاص دهد. با این اوصاف، توکیو قصد دارد تا برای بالابردن سطح امنیت این رویداد بزرگ، از فناوری تشخیص چهره بیومتریک استفاده کند.

این تکنولوژی باعث می‌شود تا از ورود برخی از افراد به بعضی از مکان‌ها جلوگیری شود و همچنین از جعل هویت شرکت‌کنندگان در این مراسم، جلوگیری می‌کند.

 برابری میان زن و مرد

پیشبینی شده است که در این المپیک، متعادل‌ترین بازی‌ها از لحاظ جنسیتی برگزار خواهد شد و انتظار می‌رود ۴۹% از ورزشکاران را زنان تشکیل دهند.

معماری قدیم و جدید ژاپن

جدای فضای بازی‌های المپیک، ژاپن از جاذبه‌های مختلفی در سطح شهر برخوردار است که همه‌ آن‌ها در اختیار عموم بوده است.

در اصل از این کشور می‌توان به عنوان یک موزه در فضای باز یاد کرد که با بافت قدیم و آسمان‌خراش‌ها، مزین شده است.

از بنا‌های ذکر شده می‌توان به استادیوم ملی یوییگی اشاره کرد که برای المپیک در نظر گرفته شده و طراحی منحصر به فردی دارد.

رونمایی از آینده

در این المپیک، میزبان قصد دارد تا از تکنولوژی‌های جدید و فراوانی نظیر وسایل نقلیه هیدوژنی، دستگاه‌های ترجمه چند زبانه، دستگاه‌های اطلاعاتی مرتبط با ورزش و ...  استفاده کند. این موارد می‌توانند المپیک متفاوتی را رقم بزنند.

برچسب‌ها: توکیوالمپیک ۲۰۲۰تکنولوژیکسب‌و‌کاراستارت‌آپ
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره هومن کیا

هومن کیا

هومن کیا، دانش‌آموخته کارشناسی رشته مهندسی نرم‌افزار از دانشگاه آزاد تهران جنوب است. او به مدت ۲ سال سابقه تولید محتوا و برنامه نویسی را دارد. او همچنین فعالیت رسانه‌ای و مطبوعاتی خود در حوزه کارآفرینی را با وب‌سایت علمی تحلیلی نوپانا آغاز کرده است.