فیسبوک و اینستاگرام مدیریت زمان در اپلیکیشن خود را به شما می‌سپارند
دو ابزار جدید در اختیار کاربران شبکه‌های اجتماعی ۸

فیسبوک و اینستاگرام مدیریت زمان در اپلیکیشن خود را به شما می‌سپارند

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۷/۰۵/۱۱ - ۱۳:۱۷ | ۳ دقیقه

فیسبوک و اینستاگرام به زودی داشبورد جدیدی معرفی می‌کنند که برای اعلام زمان سپری شده در این اپلیکیشن‌ها به کاربر طراحی شده. به لطف این داشبورد شما می‌توانید برای استفاده‌تان از این دو شبکه اجتماعی محدودیت روزانه بگذارید و به طور موقت نوتیفیکیشن‌های آنی این دو را غیر فعال کنید.

نوپانا به نقل از دیجیاتو، این دو ابزار که “Your time on Facebook” و “Your activity” نام دارند، در اصل برای کاهش نگرانی‌ها از اعتیاد کاربران به این دو شبکه اجتماعی طراحی شده‌اند. فیسبوک اعلام کرده که این دو ابزار را تا یکی دو هفته آینده برای کلیه کاربران از سراسر دنیا منتشر خواهد کرد.

هر چند حدود ۱ درصد از جمعیت میلیارد نفری محصولات فیسبوک در حال حاضر مشغول تست این دو ابزار هستند و احتمالا اسکرین‌شات‌های فاش شده که در ادامه می‌بینید کار همین تسترها بوده باشد.

 
 

برای دسترسی به ابزار پایش زمان در فیسبوک کافیست روی آیکن سه خط عمودی در گوشه صفحه (که به منوی همبرگری هم شهرت دارد) اشاره کرده و تا پایین روی گزینه “Your time on Facebook” اسکرول کنید. در اینستاگرام هم می‌توانید گزینه “Your activity” را در تنظیمات اپلیکیشن بیابید.

داشبوردی که از آن صحبت می‌کنیم، به شما یک نمودار ستونی نشان می‌دهد تا به لطف آن میزان استفاده‌تان از فیسبوک یا اینستاگرام طی هفت روز گذشته را بدانید. در صورتی که احساس می‌کنید به این دو اعتیاد پیدا کرده‌اید، می‌توانید از همین صفحه برای ادامه استفاده محدودیت زمانی اعمال کنید تا وقتی به حد مشخصی رسیدید اپلیکیشن با یک نوتیفیکیشن شما را از این موضوع آگاه کند.

همچنین امکان مدیریت نوتیفیکیشن‌ها را هم خواهید داشت. به گفته فیسبوک، کاربر می‌تواند نوتیفیکیشن‌های این دو شبکه‌ اجتماعی را حداکثر به میزان هشت ساعت بی‌صدا کند. احتمالا این موضوع بتواند از اعتیاد شما برای چک کردن مداوم گوشی به میزان مؤثری بکاهد.

برچسب‌ها: اینستاگرامفیسبوکمدیریت زمانشبکه اجتماعی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.