دلایل اصلی اهمال‌كارى افراد
اینجا کسی تنبل نیست ۷.۵

دلایل اصلی اهمال‌كارى افراد

توسط محمد پویا | ۱۳۹۵/۱۲/۱۵ - ۱۰:۳۰ | ۳ دقیقه

با اطلاع از علل اصلی اهمال‌کاری، می‌توان به این افراد کمک کرد و آن‌ها را بیشتر درک کرد.

نوپانا: دلايل مختلفى وجود دارد كه افراد را به دام اهمال‌كارى مى‌اندازد. به برنامه هفته قبل خود نگاه کنید و ببينيد كه چه زمان‌هايى درگير اهمال‌كارى شده‌ايد يا از كارى لازم، اجتناب کرده‌ايد. به دلايل اهمال‌كارى توجه كنيد. در ادامه چند علت اصلی این رفتار را بررسی می‌کنیم:

ترس از شکست

گاهى اوقات افراد به اين دليل كار را به تعويق مى‌اندازند، چون مي‌ترسند كه مبادا در آن كار شكست بخورند. اينگونه افراد اعتقاد دارند كه بهتر آن است كه دست به كارى نزنند كه احتمال شكست در آن وجود دارد. از آنجايى كه در هر كارى احتمال شكست وجود دارد، پس اين افراد در بسيارى از كارها دچار تعلل مي‌شوند.

ایده‌آل‌گرايى:

برخى افراد براى انجام كارها، چنان معيارهاى بلندپروازانه‌اى دارند كه گاهى اوقات تصميم مي‌گيرند انجام كارها را تا مهيا شدن شرايط ايده‌آل به تعويق بياندازند.

اغراق

بعضی در انجام كارها و وقت‌گير بودن آن‌ها، آن‌چنان مبالغه می‌کنند كه اصلاً از خير انجام آن‌ها مي‌گذرد. افرادى كه دچار اين مشكل هستند اكثراً در سختى تكاليف، اغراق مي‌كنند.

نگرانى بیش از حد برای كارها

بسيارى از افراد به جاى انجام كارها، بيشتر نگران كارها هستند. بدين ترتيب، وقت بيشتر صرف نگرانى مي‌شود تا اينكه كارها به سرانجام رسد.

مسئوليت‌پذيرى افراطى

فردی که چند برابر توانایی و ظرفیت خود کار قبول کند، دچار وضعیتی می‌شود که به جاى انجام كارها، سعى می‌کند از درگيرى بيشتر با كار طفره برود.

با هر کدام از این دلایل، اهمال‌کاری ناپسند است. در محیط کار استارت‌آپی این رفتار می‌تواند ضررهای بزرگی را متوجه تیم کند.

برچسب‌ها: روان‌شناسی موفقیت
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا