سونامی شرکت‌های استارت‌آپ بدهکار در راه است
مدیرعامل شرکت شناسا ۸

سونامی شرکت‌های استارت‌آپ بدهکار در راه است

توسط نیما ذبیح‌اله‌زاده | ۱۳۹۷/۰۳/۳۰ - ۱۰:۵۸ | ۴ دقیقه

در نشست خبری معرفی برنامه‌های جدید شتاب‌دهنده تریگ‌آپ (TrigUp) پس از یکپارچگی با شرکت شناسا (سرمایه‌گذار جسورانه گروه مالی پاسارگاد) شناسا اعلام کرد که این شرکت به دنبال موفقیت‌هایش در سرمایه‌گذاری و جذب ایده در حوزه سلامت دیجیتال احتمالا به عنوان کارگزار سلامت دیجیتال وزارت بهداشت انتخاب خواهد شد.

نوپانا: آسیه صفارزاده، مدیرسرمایه‌گذاری سلامت شرکت شناسا با اعلام این خبر گفت: «در وزارت بهداشت مجموعه  به نام دفتر فناوری سلامت وجود دارد که وظیفه اصلی این دفتر حمایت از ایده شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه سلامت است . متاسفانه با وجود پیشرفت‌های که در حوزه ICT داشتیم اما حوزه سلامت کشور در بخش تکنولوژی بسیار ضعیف است . از جمله ضعف‌ها هم در این بخش نبود سرمایه‌گذاری کافی است.

او در ادامه می‌افزاید: بر همین مبنا شرکت شناسا به عنوان نهادی که در حوزه آی‌تی و سلامت کار کرده و همچنین به جهت آشنایی با ترند‌های جهانی در این حوزه قرار است به کمک وزارت بهداشت بیاید تا سازوکار حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در بخش سلامت دیجیتال شکل بگیرد.

او تاکید می‌کند این شرکت در تلاش از با وارد کردن سرمایه بخش خصوصی به رشد پروژه سلامت دیجیتال وزارت بهداشت کمک کند.

حامد ساجدی، مدیرعامل شرکت شناسا در نشست خبری این شرکت در پاسخ به این پرسش که این شرکت با وجود مشکل سرمایه‌گذاری در اکوسیستم شرکت‌های استارت‌آپی، چه میزان سرمایه وارد این اکوسیستم کرده می‌گوید: به این سوال نمی‌توانم پاسخ دهم چرا که اگر این شرکت در این خصوص شفافیت داشته باشد باعث لطمه زدن به سرمایه‌گذاری‌های دیگرش در این حوزه می‌شود.

ساجدی تاکید می‌کند که در ۶ سال زمانی که شناسا وارد این حوزه شده بالای ۱۰ میلیارد تومان روی شرکت‌های مختلف استارت‌آپی تزریق کرده که در برنامه‌های جدید این میزان ۲۰ برابر خواهد شد.

او همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص نبود سرمایه‌ کافی در این بازار نیز اعلام کرد که سرمایه کافی در بازار وجود دارد اما متاسفانه این سرمایه از طریق راه‌های اشتباهی مانند وام در اختیار شرکت‌ها قرار می‌گیرد.

ساجدی ادامه این روند تسهیلات به شرکت‌‌های استارت‌آپی هشدار می‌دهد و می‌گوید: در آینده نه‌چندان دور شاهد سونامی از شرکت‌های استارت‌آپ بدهکار خواهیم بود.

ساجدی همچنین در واکنش به اظهارات اخیر برخی شرکت‌های استارت‌آپی در خصوص ارزششان اعلام کرد که ارزش‌گذاری دراین حوزه با هر فرمول و سیاستی امکان‌پذیر است اما آنچه در نهایت ارزش واقعی یک شرکت را مشخص می‌کند نتیجه نهایی معامله یک شرکت پای میز است.

برچسب‌ها: استارت‌آپسرمایه‌گذارشناسا
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به عنوان دبیر باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد انتخاب شده و تاکنون نشریات وگروه‌های دانشجویی زیادی را در این رشته سامان بخشیده است. او هم‌اکنون رهبری استارت‌آپ MacZooo mirror را به‌ عهده دارد.