افزایش توانمندی‌های مهارتی فارغ‌التحصیلان دانشگاه سمنان
با برپایی استارت‌آپ‌های مهارتی؛ ۸

افزایش توانمندی‌های مهارتی فارغ‌التحصیلان دانشگاه سمنان

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۷/۰۳/۲۸ - ۱۲:۱۷ | ۴ دقیقه

​معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان از انعقاد یک تفاهم‌نامه همکاری با هدف افزایش و تقویت توانمندی‌های مهارتی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان این دانشگاه خبر داد.

نوپانا به نقل از عصر ارتباط، دکتر علی حقیقی‌اصل با اعلام این خبر اظهار کرد: این تفاهمنامه همکاری به‌منظور توانمندسازی مهارتی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه سمنان با هدف حضور موثرتر دانشجویان در بازار کار و نیز تقویت بخش اشتغال بین دانشگاه سمنان و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان منعقد شده است.

وی ادامه داد: این تفاهم‌نامه به امضای دکتر مسعود نصیری زرندی سرپرست دانشگاه سمنان و فاطمه منصوری مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان رسید.

حقیقی اصل، استفاده از ظرفیت‌های آموزشی، پژوهشی، تحقیقاتی، کارگاهی و آزمایشگاهی را از جمله اهداف انعقاد این تفاهم‌نامه عنوان کرد و افزود: فراهم‌سازی بسترهای اشتغال مولد دانش‌آموختگان و ارتقای سطوح مهارت‌های عمومی دانشجویان از دیگر اهداف انعقاد این تفاهم‌نامه است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان به موضوعات این همکاری اشاره و اظهار کرد: زمینه‌سازی برای برگزاری استارت‌اپهای مهارتی در زمینه‌ ICT، تحلیل بازار کار و شناسایی مشاغل اولویت‌دار مرتبط با هر یک از رشته‌های تحصیلی، برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی متناسب با برخی از واحدهای درسی به‌ویژه کارورزی و کارآموزی برای رشته‌های مختلف، بخشی از موضوعات این تفاهم‌نامه است.

به گفته دکتر حقیقی‌، برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی ویژه دانشجویان با ارائه گواهینامه معتبر، برگزاری همایش‌های مشترک، پشتیبانی از پایان‌نامه‌های دانشجویی، تامین نیروی متخصص برای تدریس دوره‌های آموزشی و همکاری در بازنگری و تدوین استانداردهای آموزشی و برگزاری دوره‌های توانمندسازی مربیان آموزش فنی و حرفه‌ای از دیگر موضوعات این تفاهم‌نامه است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان انعقاد این تفاهم‌نامه‌ها را یکی از عوامل مهم در تقویت ارتباط دانشگاه و صنعت برشمرد و گفت: هر چه ارتباط مؤثر بین صنعت و دانشگاه و سازمان‌های مرتبط با رویکرد اشتغال با یکدیگر بیشتر باشد، خروجی آنها برای جامعه سودمندتر خواهد بود.

این عضو هیئت علمی دانشگاه سمنان خاطرنشان کرد: این تفاهم‌نامه به مدت دو سال قابل اجراست و در صورت توافق طرفین، تمدید خواهد شد.

برچسب‌ها: استارت‌آپتوانمندسازی مهارت‌هادانشگاه سمنانتقویت مهارت دانشجویانآموزش فنی و حرفه‌ای
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.