50 روش باانگیزه شدن
قسمت اول ۸

۵۰ روش باانگیزه شدن

توسط محمد پویا | ۱۳۹۵/۱۲/۲۸ - ۱۰:۰۰ | ۴ دقیقه

خود را در مسیر ذهنی درست قرار دهید تا با انگیزه شوید و به اهداف‌تان برسید.

نوپانا: گاهی هم هدف دارید و هم برنامه‌ریزی کرده‌اید. اما پس از مدتی قوای شما تحلیل می‌رود و بی‌انگیزه می‌شوید. این پنجاه ترفند به شما یاد می‌دهد که چگونه باانگیزه بمانید. قسمت اول:

1- خاطرات مثبت را مرور کنید

وقتی درمورد شروع کار جدیدی تردید داشتید، به عقب برگردید و به بارهایی فکر کنید که کاری را با موفقیت به اتمام رسانده بودید و به‌خاطر بیاورید که از انجام آن چه اندازه خوشحال شدید. با مرور آن خاطرات متوجه می‌شوید که همیشه موانعی وجود دارد و غلبه بر آن ها چه لذتی در پی دارد.

2- دوراندیش باشید

نتیجه‌های موقت و کوتاه‌مدت، لذت‌بخش هستند اما گاهی همین لذت‌های کوتاه، مانع موفقیت‌های بزرگ می‌شوند. هر روز قبل از شروع کار، هدف بلندمدت خود را به یاد بیاورید و خود را درحالی تصور کنید که به آن دست‌ یافته‌اید و تمام سختی‌های مسیر را پشت سر گذاشته‌اید. هدف بلندمدت خود را بنویسید و به آن فکر کنید. این کار انگیزه شما را همیشه فعال نگه می‌دارد.

3- یکی برای خودتان، یکی برای آن‌ها

اگر در روز چند فعالیت مختلف باید انجام دهید، روز را با کاری شروع کنید که بیشتر از همه به آن علاقه دارید. سپس سراغ کاری بروید که علاقه کمتری به آن دارید. از طرفی تمام کارهای خوشایند را یک‌جا انجام ندهید و همیشه چیزی برای اواخر تایم کاری خود باقی بگذارید. این مسئله ضرورت برنامه‌ریزی درست را به ما نشان می‌دهد.

4- پاداش تعیین کنید

به خودتان قول بدهید که هر وقت یکی از کارهایی که فهرست کرده‌اید را به اتمام رساندید، زمان کوتاهی را به‌عنوان پاداش انجام آن کار تفریح کنید، یا هدیه‌ای به خودتان بدهید. در زمان تفریح ذهن خود را کاملاً از فضای کاری دور کنید و خود را آزاد و رها تصور کنید. بعد از آن این روند را رها نکنید و هدف کوتاه‌مدت بعدی را نشانه بگیرید.

5- فعال باشید

در اطراف محل کارتان بدوید. حتی در محل کار نیز ورزش کنید و جنب و جوش را رها نکنید. انجام ورزش علاوه بر اینکه نیروی شما را بیشتر می‌کند، باعث می‌شود هورمون‌های دوپامین و اندروفین در مغز ترشح شود و انگیزه شما را بالا نگه دارد.

ادامه مطلب را در قسمت‌های بعدی بخوانید

برچسب‌ها: استارت‌آپروان‌شناسی موفقیت
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا