۸۵ درصد از سهم بازار تاکسی‌های آنلاین در اختیار ماست
اسنپ: ۸

۸۵ درصد از سهم بازار تاکسی‌های آنلاین در اختیار ماست

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۷/۰۳/۰۹ - ۱۲:۲۳ | ۵ دقیقه

گروه اینترنت ایران روز گذشته با برگزاری یک نشست خبری در حضور «پروانه مافی»، نماینده مجلس از آمارهای جدید خود پرده برداشت.

نوپانا، به نقل از دیجیاتو: گروه اینترنت ایران روز گذشته با برگزاری یک نشست خبری در حضور «پروانه مافی»، نماینده مجلس از آمارهای جدید خود پرده برداشت. «ژوبین علاقبند» نایب رئیس هیات مدیره اسنپ و همچنین مدیر استراتژی گروه اینترنت ایران در این نشست خبری رسماً اعلام کرد که اسنپ اکنون ۸۵ درصد از سهم بازار تاکسی‌های آنلاین را در اختیار دارد.

او با ارائه آمارهای جدیدی از زیرمجموعه‌های گروه اینترنتی ایران برای پروانه مافی، خبر داد که اسنپ به شکل روزانه بیشتر از ۱ میلیون سفر موفق را ثبت می‌کند و تعداد راننده‌های فعال آن ۳۷۰ هزار نفر است. این در حالیست که ۷۰۰ هزار راننده در مجموع در سامانه اسنپ ثبت‌نام کرده‌اند و حالا این پلتفرم ۸۵ درصد از سهم بازار تاکسی‌های آنلاین را در اختیار گرفته است.

 

نکته مهمی که علاقبند در این جلسه و در پاسخ به پروانه مافی به آن اشاره کرد، تغییر در روند پایش لحظه‌ای رفتار رانندگان است. او اعلام کرد که اکنون راننده نمی‌تواند میانگین امتیازی کمتر از ۴.۷ از ۵ داشته باشد. به این شکل اسنپ تلاش دارد تا سطح کیفی رانندگان خود را افزایش دهد چراکه پیش از این، حداقل میانگین، امتیاز ۴.۵ بود. اکنون رانندگانی که میانگین کمتر از ۴.۷ داشته باشند در ابتدا یک هفته تعلیق و در صورت ادامه روند نزولی امتیاز، برای همیشه از اسنپ خارج می‌شوند.

مدیر استراتژی گروه ایران در خصوص تایید صلاحیت رانندگان نیز گفت:‌ «تایید صلاحیت بر عهده پلیس است و پلیس امنیت ناجا ۷ دیتابیس مختلف دارد که ناهنجاری‌های اجتماعی در آن ثبت می‌شوند. تایید صلاحیت رانندگان را ظرف ۷۲ ساعت از آنها می‌گیریم.»

زیرمجموعه دیگری که علاقبند در این رویداد به آن پرداخت، «اسنپ فود» بود که یک سامانه آنلاین سفارش غذاست. به گفته علاقبند، اسنپ فود روزانه ۲۰ هزار سفارش را به شکل موفق ثبت می‌کند و در این حوزه نیز ۷۵ درصد از سهم بازار را در اختیار دارد. او «اسنپ تریپ» که یک سامانه آنلاین جهت برنامه‌ریزی سفر است را نیز «در حال تبدیل شدن به پلتفرم شماره یک این حوزه» دانست و عنوان کرد که به شکل ماهانه ۱۲ هزار رزرو هتل در آن انجام می‌شود.

علاقبند عقیده دارد که گروه اینترنت ایران در مجموع تا کنون علاوه بر اشتغال‌زایی مستقیم برای ۲ هزار نفر، برای ۴۰۰ هزار ایرانی به شکل غیرمستقیم اشتغال‌زایی کرده است: اسنپ ۳۷۰ هزار راننده دارد، ۸ هزار فروشنده در بامیلو فعالند، اسنپ باکس ۷ هزار و ۷۰۰ پیک موتوری و اسنپ فود با ۳ هزار و ۳۰۰ رستوران همکاری می‌کنند.

برچسب‌ها: اسنپاستارت‌آپ
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.