بازگشت هزار نخبه ایرانی به کشور برای راه‌اندازی استارت‌آپ‌
یک مقام مسئول خبر داد: ۸.۷

بازگشت هزار نخبه ایرانی به کشور برای راه‌اندازی استارت‌آپ‌

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۷/۰۳/۰۸ - ۱۲:۳۵ | ۳ دقیقه

هزار نخبه ایرانی به کشور بازگشته و با راه‌اندازی استارت‌آپ‌هایی، بسیاری از فارغ التحصیلان را مشغول به کار کرده اند.

نوپانا، به نقل از خبرگزاری مهر قائم مقام در امور بین الملل معاونت علمی از بازگشت یک هزار نخبه به کشور خبرداد و گفت: این نخبگان اکنون در کشور با راه اندازی استارت‌آپ هایی، بسیاری از فارغ التحصیلان را مشغول به کار کرده اند.

علی مرتضی بیرنگ اظهار کرد: طی سه سال گذشته در راستای برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان خارج از کشور که توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد ملی نخبگان در حال انجام بوده تعدادی از این افراد به کشور بازگشته اند.

رئیس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری افزود: در قالب این برنامه یک هزار نفر از متخصصان و کارافرینان ایرانی برجسته از خارج به ایران برگشته و به کار مشغول شده اند.

بیرنگ با اشاره به فعالیت نخبگان بازگشته به کشور گفت: این افراد کارهای پژوهشی و اکادمیک را در پژوهشگاه ها، شرکت های دانش بنیان و استارت‌آپ ها انجام می دهند.

قائم مقام در امور بین الملل معاونت علمی خاطر نشان کرد: تا کنون و بر اساس آخرین آمار، ۶۲ شرکت و استارت‌آپ توسط نخبگان بازگشته به کشور راه اندازی شده که در هر یک از این شرکت ها بیش از ۵۰ نفر از افرادی هم که به کشور بازگشته اند مشغول به کار شده اند.

وی با تاکید بر اینکه به واسطه این اقدام، اشتغالزایی برای داخل و خارج به وجود می آید که این از اهمیت بالایی برخوردار است.

بیرنگ افزود: همچنین طبق بررسی ها بیش از هزار نفر از تحصیلکرده های ممتاز داخل کشور در استارت‌آپ های ایرانیان مقیم خارج مشغول به کار شده اند.

برچسب‌ها: استارت‌آپ‌نخبگانراه اندازی استارت‌آپبازگشت نخبگان به کشوراشتغال زایی با استارت آپ
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.