نوشته های مرتبط: بازگشت هزار نخبه ایرانی به کشور برای راه‌اندازی استارت‌آپ‌

سرمایه‌گذاری خطرپذیر چگونه عمل می‌کند؟

۱۴۰۰/۰۹/۱۵ - ۱۵:۴۲/ ۳۵ دقیقه

مهم‌ترین منبع جذب سرمایه برای استارت‌آپ‌ها سرمایه‌‌گذاری خطرپذیر یا جسورانه است.

سیزدهمین فراخوان عضویت مرکز رشد فناوری نخبگان منتشر شد

۱۳۹۹/۰۵/۱۱ - ۱۲:۲۴/ ۴ دقیقه

سیزدهمین دوره پذیرش متقاضیان عضویت در مرکز رشد فناوری نخبگان پارک فناوری پردیس، از ۷ مرداد آغاز شده و تا ۲۴ مرداد ماه ادامه دارد.

نخبگان غیرمقیم حمل‌ونقل کشور را متحول می‌کنند

۱۳۹۸/۱۱/۲۰ - ۱۷:۵۴/ ۴ دقیقه

استفاده از ظرفیت علمی و حرفه‌ای متخصصان ایرانی خارج از کشور مهم‌ترین هدف اجرای برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان غیرمقیم معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است. ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم در این طرح پیش‌قدم شده و با جذب نخبگان بازگشته به کشور در ستاد، سهم خود را در این برنامه می‌پردازد.

فرافکنی؛ پاشنه‌‎آشیل مغالطه در موضوع مهاجرت نخبگان

۱۳۹۸/۰۹/۱۱ - ۱۴:۴۹/ ۵ دقیقه

سو استفاده از نام چهره‌های شناخته شده علمی و سیاسی و بیان نقل قول‌های ساختگی و منتسب به ‌آنها یکی از محورهای اصلی در فرافکنی در موضوع مهاجرت نخبگانی است.

بحث فرار مغزها حرکت سازماندهی شده است

۱۳۹۸/۰۸/۰۶ - ۱۳:۴۸/ ۹ دقیقه

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: بحث فرار مغزها از آن کلاه‌های گشادی است که سر کشور گذاشته‌اند. این یک حرکت سازمان‌دهی شده است و شبکه‌ای دارد این موضوع را به جامعه‌ ما تزریق می‌کند.

فرار مغزها سیاسی‌ترین کلمه ۴۰ سال اخیر در کشور است

۱۳۹۷/۱۲/۰۲ - ۱۲:۰۵/ ۱۷ دقیقه

پژوهشگر پژوهشکده سیاستگذاری شریف عنوان کرد: فرار مغزها سیاسی ترین کلمه ای است که در این ۴۰ سال کاربرد داشته و سوءاستفاده های زیادی از این اصطلاح صورت گرفته است. این کلمه با مقاصد سیاسی و اجتماعی در شبکه های مجازی و برخی رسانه های عمومی و برضد ایران مورد استفاده قرار می گیرد.

بررسی اکوسیستم موفق کسب‌وکارهای نوپا در آمریکا و سنگاپور

۱۳۹۷/۰۹/۱۵ - ۱۱:۵۲/ ۱۱ دقیقه

وزارت صمت اخیرا گزارشی از رتبه‌بندی استارت‌آپ‎ها در جهان منتشر کرده که براساس آن ایران از لحاظ تعداد استارت‌آپ‎ها در رتبه 48 قرار دارد.

فروش سهام استارت‌آ‌پ‌ها معمولا چه زمانی است؟

۱۳۹۷/۰۸/۲۶ - ۱۲:۴۴/ ۱۵ دقیقه

در حالیکه‌ می‌گویند یک کسب‌وکار آنلاین هرگز به چالش کشیده نمی‌شود، با نگاهی به هر مرحله از چرخه حیات یک کسب‌وکار آنلاین، یک مجموعه منحصر به فردی از موانع برای مقابله دیده ‌می‌شود.