چرا سرمایه‌گذاران سیلیکون ولی از چین می‌ترسند؟
پیشی گرفتن از رقیب: ۸

چرا سرمایه‌گذاران سیلیکون ولی از چین می‌ترسند؟

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۷/۰۳/۰۵ - ۱۲:۲۹ | ۵ دقیقه

در چین، دولت مشتاق به برداشتن موانع برای خودروهای خودران، اشتراک گذاری داده ها، اتوماسیون کارخانه ها است. این اتفاقات در حالی در چین رخ می دهد که استارت آپ ها در امریکا با مقررات دست و پاگیر مواجه شده اند.

نوپانا به نقل از فصل اقتصاد، سرمایه گذاران دره سیلیکون نگران بخش فناوری چین هستند. این نگرانی زمانی شروع شد که شرکت سرمایه گذاری مایک ورنال گفت چین به زودی ایالات متحده را در حوزه هایی مانند هوش مصنوعی و وسایل نقلیه خودکار پشت سر می گذارند. سی ان بی سی گزارشی در این باره منتشر کرده است.

طبق این گزارش، کارشناسان می گویند دولت چین و رهبران تکنولوژی این کشور با هم به سمت نوآوری حرکت می کنند. این موضوع خطری واقعی است که طی سه تا پنج سال آینده به حقیقت می پیوندد و زمانی از خواب بیدار می شویم که چین از ایالات متحده و دره سیلیکون جلو زده است.

علاوه بر مایک ورنال، چهار سرمایه گذار دیگر مانند دیوید کوان از Bessemer، سارا گوو از Greylock، نیکل کوئین از Lightspeed و توماس تونگاز از Redpoint هم موافق بودند که تا چند سال آینده چین جلوتر از امریکا و دره سیلیکون خواهد بود.

در چین، دولت مشتاق به برداشتن موانع برای خودروهای خودران، اشتراک گذاری داده ها، اتوماسیون کارخانه ها است. این اتفاقات در حالی در چین رخ می دهد که استارت آپ ها در امریکا با مقررات دست و پاگیر مواجه شده اند.

نه تنها دولت چین با بخش فناوری بیشتر هماهنگ می شود، بلکه استارت آپ ها هم مجموعه ای برای آموزش الگورتیم های هوش مصنوعی را در دسترس قرار می دهند.

با این حال همه کارشناسان نسبت به چین بدبین نیستند. دیوید کوان می گوید فناوری، وضعیت برنده نیست. نوآوری در چین به اقتصادها و مصرف کنندگان در همه جای جهان کمک می کند.

استارت آپ های چینی در حوزه هوش مصنوعی در حال جذب بودجه های بیشتری هستند. براساس آمار و اطلاعات CB Insights، چینی ها 48 درصد از بودجه جهانی هوش مصنوعی را در اختیار گرفته اند. در مقابل امریکا 38 درصد را دریافت کرده است.

خوش بینی از چشم انداز چین 

تعدادی از سرمایه گذاران مخالفت خود را با برنامه های اصلاحاتی مهاجرتی دونالد ترامپ عنوان کرده اند. برنامه ای که می تواند باعث تخلیه نخبگان از دره سیلیکون شود. اما این انتقاد به چین وارد نیست و به همین دلیل هم چشم انداز بهتری پیش روی آن پیش بینی می شود.

فیس بوک در چین جایی ندارد، اما وی چت در این کشور به راحتی استفاده می شود. مسنجر و واتس اپ، آرزو می کنند که می توانستند جایگاهی مانند وی چت در چین داشته باشند.

برچسب‌ها: سیلیکون‌ولیسرمایه‌گذاریچیناستارت‌آپترس
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.